تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اتصال بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران به سامانه الکترونیکی وزارت بهداشت/ چالش نرم افزاری طرح پرونده الکترونیک سلامت

معاون درمان علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

رضایی گفت: مراکز درمانی برای ثبت اطلاعات الکترونیکی از نرم‌افزارهای متفاوت استفاده می‌کنند، در حالی که باید خروجی یکسانی از این نرم‌افزارها دریافت کنیم.

مهدی رضایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره همراهی این دانشگاه با طرح پرونده‌های الکترونیک، اظهار کرد: برای اجرای طرح پرونده الکترونیک به دنبال خارج کردن اسناد بیماران بستری در بیمارستان‌ها از حالت فیزیکی و کاغذی هستیم تا این اسناد برای دسترسی سازمان‌های بیمه به صورت الکترونیک درآید.

وی ادامه داد: این طرح سه جانبه بین دانشگاه علوم پزشکی تهران، وزارت بهداشت و بیمه‌ها اجرا می‌شود که امر مهمی در بحث پرونده‌های الکترونیک سلامت وزارت بهداشت است؛ این موضوع اهمیت زیادی دارد و همه مدیران بیمارستان‌ها باید کارهای عمرانی را کنار بگذارند و روی موضوع تبادل الکترونیک جدیت نشان دهند.


اتصال سامانه ثبت الکترونیک بیمارستان‌های تهران به بیمه سلامت/دردسرهایی در پی سیستم‌های متفاوت ثبت الکترونیک بیمارستان‌ها

اجرای موفق طرح پرونده الکترونیک سلامت در اصفهان

رضایی درباره اجرای این طرح بیان کرد: پیش از این طرح پرونده‌های الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به صورت پایلوت اجرا شد و نتایج مطلوبی به همراه داشت، امروزه با تحقق طرح پرونده‌های الکترونیک در بسیاری از بیمارستان‌های استان اصفهان اثربخشی مطلوب آن را شاهد هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اجرای طرح پرونده های الکترونیک نیاز به بسترسازی دارد، برای مثال باید کد خدمات ارائه شده در بیمارستان‌ها و تمامی دارو‌ها  یکسان سازی شود که در این مورد به وقت و هزینه نیاز است، در یک سال گذشته تاکنون برای اصلاح کیفیت و صحت داده‌ها در HIS بیمارستان‌ها اقدامات بسیاری صورت گرفته است تا دقت ثبت داده در این سامانه که اهمیت بسیاری دارد، بهبود پیدا کند.

اتصال سامانه ثبت الکترونیک بیمارستان‌های تهران به بیمه سلامت/دردسرهایی در پی سیستم‌های متفاوت ثبت الکترونیک بیمارستان‌ها
وی تشریح کرد: اجرای این طرح به طور کلی در سه مرحله انجام می‌شود؛ مرحله اول شامل اجرای برنامه ثبت الکترونیک اطلاعات یا همان HIS که در حال حاضر در همه بیمارستان‌ها اجرا می‌شود، است اما مشکل اصلی از آن جا شروع می‌شود که مراکز درمانی از نرم‌افزار متفاوت برای ثبت اطلاعات استفاده می‌کنند در حالی که باید خروجی یکسانی از این برنامه‌ها دریافت کنیم.

رضایی افزود: مرحله دوم اتصال تمام بیمارستان‌ها به سامانه متمرکز وزارت بهداشت و مرحله نهایی اتصال این نرم‌افزار به سازمان‌ بیمه سلامت است؛ این سامانه طراحی شده است تا بتواند خدمات مناسب‌تری به مردم ارائه کند و سرعت خدمت رسانی را افزایش دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآوری کرد: در حال حاضر با اختلالاتی در اجرای این طرح در بیمارستان‌ها مواجه هستیم اما امیدواریم که در گام اول، چهار بیمارستان از مراکز مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی تهران در کمتر از سه ماه آینده به این سامانه متصل شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اتصال بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران به سامانه الکترونیکی وزارت بهداشت/ چالش نرم افزاری طرح پرونده الکترونیک سلامت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..