تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مواد غذایی مناسب برای مصرف در فصل بهار

در فصل بهار با توجه به تغییر فصل برخی نکات تغذیه هم باید مد نظر گرفته شوند تا سلامت جسمی و روحی مان حفظ شود

غذاهایی که بهتر است در فصل بهار بخوریم 

 نعمت الله مسعودی، متخصص طب سنتی درباره «مواد غذایی مناسب برای مصرف در فصل بهار»، اظهار داشت: حکمای طب سنتی می‌گویند در فصل بهار باید کم خوردن را شروع کنیم، خوردن گوشت را کم کرده و انواع کباب‌ها، حلیم، شیرینی و ادویه‌جات کم‌ مصرف شود. 

وی با اشاره به مواد غذایی مناسب برای مصرف در فصل بهار، افزود: باید بیشتر انواع آش‌ها مصرف شود؛ ضمن اینکه مصرف زرشک، سماق، رب انار و شربت سکنجبین توصیه می‌شود.

حکمای طب سنتی معتقد هستند باید در فصل بهار نسبت به زمستان ورزش کمتری انجام دهیم؛ ضمن اینکه باید لباس‌های پنبه‌ای و خنک مورد استفاده قرار گیرد. 

 پیازچه

در رابطه با سستی و خواب‌آلودگی افراد در فصل بهار باید گفت ذوب شدن اخلاط موجود در بدن سبب کوفتگی، خواب‌آلودگی و آبریزش بینی می‌شود؛ در نتیجه باید خروجی بدن را بیشتر کنیم و باید اخلاط ذوب‌شده که در بدن پخش می‌شوند، خارج شوند. 

باید به فکر روش‌های دفعی سالم مانند حجامت و فصد یا فلبوتومی Phlebotomy باشیم، کمتر غذا بخوریم و بیشتر غذاهای ملین، آلو، خاکشیر و انواع آش‌ها را مصرف کنیم تا باعث دفع شدن اخلاط اضافه بدن شود. 

بیشتر بدانید : در بهار چه غذاهایی بخوریم؟

بیشتر بدانید : توصیه های طب سنتی برای فصل بهار

بیشتر بدانید : در فصل بهار غذاهای گرم مزاج بخوریم یا سرد مزاج + مزاج آجیل ها

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : farsnews.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مواد غذایی مناسب برای مصرف در فصل بهار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..