تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زن قدرتمند دربار عثمانی

زن قدرتمند دربار عثمانی

همین چند‌سال پیش بود که مجموعه تلویزیونی «حریم سلطان» از محصولات صنعت سریال‌سازی کشور ترکیه، با دستاویز ‏قرار دادن مقطعی خاص از تاریخ امپراتوری عثمانی، داستان زندگی یکی از مقتدرترین سلاطین این دودمان یعنی سلطان ‏سلیمان قانونی و ماجرا‌های دربار او را دستاویز قصه خود قرار داد و از قضا مورد استقبال نیز قرار گرفت.

اما امروز ‏سالروز درگذشت یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های این سریال تلویزیونی در عالم واقعیت است.

٤٦١‌سال پیش در چنین ‏روزی، برابر ١٥ آوریل ١٥٥٨ میلادی، خرم سلطان، همسر رسمی سلطان سلیمان قانونی در ٥٣ سالگی درگذشت.

خرم ‏سلطان درواقع یکی از زنان عیسوی حرمسرای سلیمان قانونی بود که مورد توجه خاص او قرار گرفت و بعد از تشرف به ‏اسلام و در نقش زن عقدی سلطان قدرتی فراوان در دربار امپراتوری عثمانی یافت.

اگر بخواهیم بدیلی ایرانی برای او بیابیم ‏شاید بتوان ترکان خاتون همسر ملکشاه سلجوقی یا مهدعلیا همسر محمدشاه و مادر ناصرالدین شاه قاجار را نام برد، ‏زیرا آنان نیز در دربار زنان قدرتمندی محسوب شده و افسار شاه وقت را در دست داشتند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زن قدرتمند دربار عثمانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..