تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دوره بازگشت ترسالی به خراسان رضوی 25 سال است

مدیر مطالعات پایه آب شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: دوره ای که در انتهای آن وضعیت ترسالی باز می گردد برای این استان که امسال شاهد بارشهای خوب در آن هستیم 25 سال محاسبه شده است.

دکتر احمد قندهاری روز سه شنبه  افزود: بر اساس بررسیهای علمی وضعیت ترسالی با بارشهای بسیار هر چند سال یکبار تکرار می شود.

وی دوره منتهی به بازگشت ترسالی را در ایران حدود 50 سال ذکر و بیان کرد: هرچه دوره بازگشت ترسالی طولانی تر شود، پس از بازگشت آن بارشهای سنگینتری رخ خواهد داد.
مدیر مطالعات پایه آب شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: پیش از این خراسان رضوی به مدت 18 سال درگیر پدیده خشکسالی بود و بدترین نوع آن را تجربه کرد بطوری که این شرایط طی پنج دهه گذشته بی سابقه بود.
وی افزود: در پی بارشهای اخیر تاکنون حدود 220 میلیمتر باران در خراسان رضوی باریده و طبق پیش بینی شده بارشهای باران تا پایان فصل بهار در این استان ادامه خواهد داشت.
قندهاری ادامه داد: بارشهای متوالی و رطوبت زمین روان آبهای خوبی را در خراسان رضوی ایجاد کرد و رودخانه های استان به ویژه در نواحی غربی و جنوبی آن دبی بی سابقه ای را طی این به دست آوردند.
میانگین سالانه بارندگی در خراسان رضوی 210 میلیمتر و در کشور 250 میلیمتر است.
منبع : ایرنا

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دوره بازگشت ترسالی به خراسان رضوی 25 سال است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..