تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزارت بهداشت: مرگ ناگهانی در انتظار جوانان مصرف‌کننده ریتالین

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا، گلایل اردلان در نشست خبری که به مناسبت روز جوان برگزار شد، با بیان اینکه براساس اسناد بالادستی حفظ سلامت آحاد جامعه بر عهده وزارت بهداشت است و با توجه به اینکه 21 درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند، گفت: از آنجا که جوانان تصور می‌کنند نسبت به سایر گروه‌های سنی جامعه سالم‌تر هستند، کمتر به سلامت خود اهمیت داده و از سلامت روانی، اجتماعی و فیزیکی خود غافل می‌شوند.

رییس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت با اشاره به عدم نظام ادغام یافته برای ارائه خدمات به جوانان تا قبل از سال 92، اظهار کرد: حدود 5 میلیون نفر از جوانان دانشجو هستند و در خوابگاه زندگی می‌‌کنند و ممکن ‏است مصرف فستفود زیادی داشته باشند.

اردلان با بیان اینکه 47 درصد جوانان کشور فعالیت فیزیکی کمتر از یک ساعت و نیم در روز دارند و 32 درصد فعالیت فیزیکی بیش از ‏یک ساعت و نیم یا بیشتر دارند، گفت: حدود یک و نیم درصد جوانان اختلال افسردگی و نیم درصد آنان به اختلالات روانپزشکی دو قطبی دچار هستند.

وی افزود: همچنین، 0.7 ‏درصد جوانان دچار صرع هستند، حدود 4 درصد جوانان یکی از انواع تنباکوها را مصرف کرده و 0.7 درصد از آنها، یکی از ترکیبات ‏افیونی، 2 درصد از قرص‌های آرامبخش و 0.3 درصد نوشیدنی‌ های الکلی مصرف می‌‌کنند.‏

اردلان با اشاره به عوارض مصرف ریتالین در میان دانشجویان، گفت: متاسفانه دانشجویان تصور می‌کنند با مصرف ریتالین در ‏شب‌های امتحان، تمرکز بیشتری پیدا می‌‌کنند، اما بعد از مصرف این قرص، دچار پرخاشگری، عدم تمرکز، تپش قلب و افزایش فشار خون و مرگ ‏ناگهانی می‌شوند.‏

وی با تاکید بر اینکه حوزه سلامت جوانان حوزه‌ای پر چالش و پیچیده است، افزود: برای نشاط اجتماعی صحیح جوانان باید کوشید و باید ابزار متناسب و معقولی در این زمینه داشته باشیم تا کنش اجتماعی در میان جوانان را افزایش دهیم .

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزارت بهداشت: مرگ ناگهانی در انتظار جوانان مصرف‌کننده ریتالین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..