تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تهیه طرح جامع تفصیلی شهری در ۴۶ شهر مازندران

ساعت: 13:06 منتشر شده در مورخ: 1398/01/27 شناسه خبر: 1476941

معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران اعلام کرد؛

معاونت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی با اشاره به این که تهیه طرح های جامع تفصیلی برای تمامی شهرهای کوچک بزرگ در دستور کار قرار دارد گفت: تقریبا در 46 شهر استان طرح جامع تفصیلی تهیه شده و یا در دست اقدام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، رستمعلی پاکدامن در گفت و گو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه این حوزه ازجمله معاونت های اداره کل راه و شهرسازی می باشد که شامل 4 اداره ی طرح های توسعه شهری معماری ،نظارت بر توسعه طرح های شهری، دبیرخانه کمیسیون مسکن شهرسازی ،اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان است خاطرنشان کرد : در راس این این واحدها معاونت معماری شهرسازی قرار دارد که همکاری مستقیم با مدیرکل راه شهرسازی دارد و به نوعی کلیه امور شهرسازی و معماری استان ، برنامه ریزی منطقه ای مربوط به حوزه معماری و شهرسازی است.

وی افزود :اقداماتی که در این حوزه انجام می گردد تهیه طرح های ناحیه ای در مقیاس شهرستان از گلوگاه تا رامسر است به طوری که ناحیه شرق به نام ناحیه ساری از گلوگاه تا نور و ناحیه غرب استان از نوشهر تا رامسر است.

پاکدامن تصریح کرد : تهیه طرح ناحیه ای استان مازندران در سال 1388-89 تصویب و مورد تایید شورای عالی معماری و شهرسازی قرارگرفته است و ملاک عمل می باشد اما براساس نظر وزیر محترم راه و شهرسازی بجای طرح ناحیه ای استان مازندران مقرر گردید طرح ویژه ی توسعه استان مصوب و عملیاتی گردد که هم اکنون در مرحله ی فراخوان و انتخاب مشاور می باشد.

معاون اداره کل راه و شهرسازی یادآور شد : تهیه طرح های جامع تفصیلی برای تمامی شهرهای کوچک بزرگ در دستور کار قرار دارد که تقریبا در 46 شهر استان طرح جامع تفصیلی تهیه شده است و یا در دست اقدام می باشد، همچنین پس از گذشت ده سال از طرح جامع تفصیلی طرح تجدیدنظر تهیه می گردد که در شهرهایی همچون بهشهر بابل قائمشهر بابل امیرکلا آمل طرح فوق در دست اجرا می باشد ؛ همچنین طرح های تفصیلی شهرهای ساری ،نکا ،کلاردشت در حال اجرایی شدن می باشد و در گلوگاه هم در مرحله ی انتخاب مشاور هستیم.

این مسئول افزود: طرح های جامع تفصیلی در شهرهای با جمعیت کمتر از 50 هزارنفر بصورت تجمیعی تهیه می گردد و همچنین نظارت بر عملکرد و اجرای طرح های توسعه شهری از وظایف اصلی معاونت معماری شهرسازی است.

وی در پایان گفت: نظارت بر طرح های توسعه شهری بصورت بازدید ادواری در شهرستان ها توسط کارشناسان معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی صورت می گیرد و هر پرونده ای که مقرر است در کمیسیون ماده 100 شهرداری ها مطرح گردد ابتدا از اداره راه و شهرسازی شهرستان جهت مغایرت با ضوابط شهرسازی و مقررات طرح توسعه شهری استعلام می گردد و سپس توسط دبیرخانه کمیسیون ماده 100 اداره راه و شهرسازی شهرستان جهت تخریب و یا عدم تخریب اعلام می گردد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تهیه طرح جامع تفصیلی شهری در ۴۶ شهر مازندران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..