تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۸ درصد جوانان چاق هستند/ عوارض مصرف ریتالین در بین دانشجویان

رئیس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت مطرح کرد؛

۸ درصد جوانان ما چاق هستند/ ۴۷ درصد جوانان فعالیت بدنی کمی دارند/ عوارض مصرف ریتالین در دانشجویانبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گلایل اردلان، رئیس اداره سلامت جوانان دفتر سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در نشست خبری به مناسبت روز ملی جوان اظهار کرد: بر اساس ‏اسناد بالادستی و قانون اساسی درصد کشور، حفظ سلامت کلیه آحاد جامعه بر عهده وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند، گفت: گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال از نظر ‏وزارت بهداشت در گروه سنی جوانان قرار دارند و تا قبل از سال ۹۲ نظام ادغام یافته‌ای برای ارائه خدمت به جوانان وجود نداشت. ‏

وی ادامه داد: ۸ درصد جوانان شاخص توده بدنی کمتر از ۱۸.۵ دارند و لاغر هستند و ۷.۷ درصد جوانان شاخص بالای ۳۰ دارند و چاق هستند و از دوران نوجوانی به بعد توجه درستی به تغذیه سالم صورت نمی‌گیرد.

رئیس اداره سلامت جوانان دفتر سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه حدود پنج میلیون نفر از جوانان دانشجو هستند، گفت: جامعه آماری بالا از دانشجویان در خوابگاه زندگی می‌کنند و اغلب آن‌ها به دلیل حجم بالای فعالیت و تحصیل به مصرف فست فود‌ها و جانک فود‌ها روی می‌آورند و متاسفانه شاهد آن هستیم که در اطراف دانشگاه‌ها فست فود‌ها و محل ارائه خوراکی‌های شیرین بهوفور یافت می‌شوند.

۷ درصد نوجوانان کبد ‏چرب دارند

اردلان ادامه داد: در سال ۹۲ بررسی روی نوجوانان تهران انجام شد و در نتیجه این مطالعه دریافتیم که ۷ درصد نوجوانان کبد ‏چرب دارند و متاسفانه شیوع بیماری‌های غیرواگیر در جوانان در حال افزایش است و بیماری‌های قلبی و عروقی به رتبه چهارم یا پنجم علل مرگ و میر تبدیل شده است.

رئیس اداره سلامت جوانان دفتر سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به میزان تحرک بدنی جوانان گفت: ۴۷ درصد جوانان کشور فعالیت فیزیکی کمتر از یک ساعت و نیم در روز دارند و ۳۲ درصد فعالیت فیزیکی بیش از ‏یک ساعت و نیم یا بیشتر دارند.

چند درصد جوانان از افسردگی و پرخاشگری رنج می‌برند؟

وی به آسیب‌های روانی و اجتماعی در جوانان اشاره کرد و افزود: حدود یک و نیم درصد جوانان اختلال افسردگی و نیم درصد اختلال دو قطبی دارند، همچنین ۰.۷ ‏درصد جوانان دچار صرع هستند و ۰.۷ درصد از پرخاشگری رنج می‌برند و حدود ۴ درصد جوانان یکی از انواع تنباکو‌ها و ۵.۷ درصد از یکی از ترکیبات ‏افیونی و ۲ درصد از قرص‌های آرامبخش و ۳ درصد نیز نوشیدنی‌های الکلی مصرف می‌کنند. ‏

رئیس اداره سلامت جوانان دفتر سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به مصرف ریتالین در جوانان برای افزایش تمرکز بیان کرد: مصرف ریتالین در دانشجویان باید مورد توجه قرار بگیر، زیرا دانشجویان فکر می‌کنند با مصرف ریتالین در ‏شب‌های امتحان، تمرکز بیشتری پیدا می‌کنند این در حالی است که پرخاشگری، اختلال تمرکز، تمرکز، تپش قلب و افزایش فشار خون و مرگ ‏ناگهانی از عوارض قرص ریتالین محسوب می‌شود.

اردلان با بیان اینکه ما برنامه استراتژیک پیشگیری از مرگ جوانان را اجرایی کرده ایم، گفت: عمده کار ما پیشگیری از مرگ ناشی از حوادث ترافیکی است چرا که مهترین علل مرگ جوانان ترافیکی محسوب می‌شود.

رئیس اداره سلامت جوانان دفتر سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: ما کمیته راهبردی متعددی تشکیل داده ایم و به ازای هر علت یک کمیته راهبردی ایجاد کرده ایم و از ذی نفعان درون و برون سازمانی استفاده و به دلیل محدودیت منابع مداخلات را برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۸ درصد جوانان چاق هستند/ عوارض مصرف ریتالین در بین دانشجویان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..