تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقش کارگروه‌های تخصصی در برنامه‌های وزارت علوم

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در آستانه برگزاری اجلاس سراسری کارگروه‌های تخصصی برنامه‌ریزی و گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: این اجلاس با هدف آشنایی اعضای جدید کارگروه‌های تخصصی با آخرین دیدگاه‌ها و انتظارات در سیاست‌های علم و فناوری کشور برگزار می‌شود؛ این اجلاس با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، فردا چهارشنبه ۲۸ فروردین‌ماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

وی درباره دلیل برگزاری اجلاس اعضای کارگروه‌های تخصصی برنامه‌ریزی و گسترش گفت: تصمیمات کلان و اساسی وزارت علوم در شورای گسترش و برنامه‌ریزی اتخاذ می‌شود؛ وظیفه اصلی این شورا ذیل شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی، سه کمیسیون «برنامه ریزی»، «گسترش» و «پژوهش و فناوری» فعالیت می‌کنند که تصمیم‌سازی‌های خود را در حوزه‌های مختلف علم و فناوری از طریق کارگروه‌های تخصصی انجام می‌دهند.

شریعتی نیاسر ادامه داد: قریب به ۷۰ کارگروه در حوزه معاونت آموزشی فعال است که توسط یک دبیرخانه که در دفتر برنامه‌ریزی مستقر است هماهنگ می‌شوند. هر کارگروه متشکل از ۷ تا ۱۵ عضو است که در مجموع و با میانگین ۱۲ عضو، بیش از ۷۰۰ عضو برجسته هیئت علمی از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و انجمن‌های علمی را شامل می‌شوند. وظیفه اصلی این کارگروه‌ها مطالعه و آگاهی از تحولات علم و فناوری در دنیا و در ایران و روزآمدسازی، کارآمدسازی و بومی‌سازی علم و روش‌های علمی در قالب برنامه‌های درسی و تصمیم‌سازی‌های مرتبط با ساماندهی و متوازن‌سازی گسترش آموزش و پژوهش در کشور است.

معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۷ اعضای این کارگروه‌ها برای نخستین بار از طریق «رأی‌گیری الکترونیکی» توسط همکاران خود در سراسر کشور برگزیده شدند و اکنون برای دور جدید فعالیت به مدت ۲ سال آماده می‌شوند. لازم بوده است که این اعضا که بسیاری از آن‌ها در دور جدید، برای نخستین بار در کارگروه‌ها حضور پیدا می‌کنند با برخی از موضوعات اساسی و پایه با تاکید بر رویکرد‌های آموزشی و علمی وزارت آشنا شوند و برخی از مهم‌ترین مسئولیت‌های کلیدی به آن‌ها اطلاع داده شود.

وی بیان کرد: بر این اساس حوزه معاونت آموزشی با هدف آشنایی اعضای جدید این کارگروه‌های تخصصی با آخرین دیدگاه‌ها و انتظارات در سیاست‌های علم و فناوری کشور که این اعضا به طور مستقیم از زبان مراجع اصلی وزارت علوم می‌شنوند و طرح سازوکار‌های اجرایی مرتبط از سوی مدیران کل دفاتر ستادی، در یک اجلاس بزرگ از آنان دعوت به عمل آورده است.


شریعتی نیاسر درباره نقش کارگروه‌های تخصصی در برنامه‌ها و اقدامات وزارت علوم اظهار کرد: این کارگروه‌ها بازو‌های فکری و محور تصمیم‌سازی وزارت علوم در حوزه‌های برنامه ریزی، گسترش و پژوهش و فناوری هستند که به عنوان سرجمع تخصص و توانمندی سرمایه‌های ارزشمند انسانی کشور به پیشبرد هدف‌های آموزش عالی یاری می‌رسانند.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: به جز حدود ۵۰۰ تن اعضای کارگروه‌های تخصصصی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های سراسر کشور، مقام عالی و اعضای شورای معاونان وزارت علوم، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اعضای شورا‌ها و کمیسیون‌های مرتبط در وزارت علوم به این اجلاس دعوت شده‌اند.

اهداف برگزاری اجلاس کارگروه‌های تخصصی

وی درباره هدف‌های اجلاس کارگروه‌های تخصصی گفت: انتظار می‌رود این اجلاس بتواند به اعضای جدید کارگروه‌ها کمک کند تا با آخرین رویکرد‌ها و سیاست‌های وزارت علوم از زبان وزیر محترم و معاونان ارجمند وزارتخانه و سایر مراجع عالی مرتبط با نظام آموزش عالی کشور آشنا شوند، از فرآیند و دستاورد‌های انتخاب اعضای کارگروه‌ها مطلع گردند، نقاط قوت و ضعف عملکرد کارگروه‌های قبلی را بشناسند و با برنامه‌های بهبود در عملکرد کارگروه‌ها از زبان مدیران کل دفاتر مرتبط آشنا شوند، سازوکار‌ها و سامانه‌های کنونی و فعال وزارت که به طور مستقیم با عملکرد کارگروه‌ها مرتبط است را بشناسند و برای کار با آن‌ها آماده شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقش کارگروه‌های تخصصی در برنامه‌های وزارت علوم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..