تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولد سالانه ۵ هزار نوزاد ناشنوا/ پوشش ۸۰ درصدی غربالگری شنوایی کودکان

دبیر علمی کنگره شنوایی شناسی ایران مطرح کرد؛

تولد سالانه پنج هزار نوزاد کم شنوا/ پوشش ۸۰ درصدی غربالگری شنوایی کودکانبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گیتی مُوَلِلی دانشیار دانشگاه علوم بهزیستی و دبیر علمی کنگره شنوایی شناسی ایران اظهار کرد: در ۲ دهه اخیر با پیشرفت شگفت آور در حوزه کم شنوایی رو به رو هستیم و اگر بتوانیم خود را در این زمینه تقویت کنیم بسیار به نفع افراد خواهد بود. کنگره شنوایی شناسی ایران در سخت ترین شرایط تشکیل می‌شود و اگر بتوانیم به آن به خوبی رسیدگی کنیم، می‌تواند بسیار به نفع افراد باشد.

وی بیان کرد: کشور ما وضعیت بدی ندارد و یکی از منحصرترین کشورهای در حال توسعه است و نمی‌توان گفت راه پیشرفت ندارد و در سال‌های آینده موفقیت‌های زیادی خواهیم داشت.

موللی ادامه داد: همه کودکان کم شنوا این پتانسیل را دارند که در صورت تشخیص زودهنگام و گرفتن به زبان گفتار برسند و هیچ تفاوتی با دیگر کودکان نداشته باشند،  به خوبی بازی کنند، درس بخوانند و راه پیشرفت داشته باشند.

دبیر علمی کنگره شنوایی شناسی ایران افزود: پزشکان ما در این حوزه وظیفه‌ای بسیار بزرگ دارند، هر ساعتی در رشد کودک موثر است و باید ثانیه به ثانیه به فکر کودکان بود؛ مداخله صورت گرفته فقط توسط یک کارشناس نیست و نمی‌تواند به تنهایی انجام شود و باید توسط تیم های چند تخصصی صورت گیرد و از همه تخصص ها کمک گرفت.

۱۱ مرکز کاشت حلزون در کشور داریم

وی ادامه داد: پوشش ۸۰ درصدی غربالگری شنوایی کودکان را در کشور داریم و در این حوزه به خوبی پیش رفته‌ایم و از کشورهای موفق هستیم؛ حدود ۸۰ مرکز غربالگری و ۱۱ مرکز کاشت حلزون داریم.

موللی گفت: متاسفانه تمام تحقیقات نشان داده اگر کودک دچار کم شنوایی باشد و روز اول تشخیص داده نشود برای کودک مشکلاتی ایجاد می‌کند و این بحثی چالشی است.

وی افزود: کم شنوایی‌هایی وجود دارد که پیش رونده است و در آن تشخیص داده می‌شود که فرد دچار کم شنوایی است اما فرد مراجعات خود را قطع می‌کند و مشکلاتی به وجود خواهد آورد.

دبیر علمی کنگره شنوایی شناسی ایران گفت: از هزار نفر در جهان یک الی ۲ نفر به ناشنوایی شدید مبتلا و سه الی چهار نوزاد دچار کم شنوایی دوطرفه هستند؛ در بین کشورهای در حال توسعه آمار زیادی نداریم و در کشور خیلی بیش از نرم جهانی کم شنوایی نداریم.

وی گفت: در کشور ما سالانه حداقل پنج هزار نوزاد ناشنوا عمیق به دنیا می‌آید؛‌ آماری بسیار تکان دهنده که کل خانواده را درگیر می‌کند.

۴۵ سالگی؛ سن شروع  پیرگوشی

موللی تشریح کرد: پیرگوشی وضعیتی است که از ۴۵ سالگی به وجود می‌آید و با وضعیت پیش رو و آلودگی‌ها افزایش می‌یابد؛ فرد اگر در معرض صداهای زیاد باشد مستعد ابتلا به پیرهوشی است. پیرگوشی اگر مانند اختلالات دیگرزود تشخیص داده شود می‌تواند از عملکرد مغزی بیشتر محافظت کند.

دبیر علمی کنگره شنوایی شناسی ایران افزود: سمعک می‌تواند صداها را تقویت کند،‌ از این رو دریافت سریع و اقدام برای گرفتن سمعک در شنوایی فرد تاثیر گذار خواهد بود.

وی گفت: برخی افراد خود را در معرض صداهای زیاد مانند گوش دادن به موسیقی با صدای بالا قرار می‌دهند که این کار باعث شده سن کم شنوایی به شدت کاهش داشته باشد؛ افراد برای گوش دادن به موسیقی از هدفون‌های با مارک‌های معتبرتر استفاده کنند و هر چه هدفون بزرگتر باشد برای سلامتی گوش بهتر است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولد سالانه ۵ هزار نوزاد ناشنوا/ پوشش ۸۰ درصدی غربالگری شنوایی کودکان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..