تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!

برترین‌ها - ترجمه از محمد کاملان: قرن‌ها است که تردستی و شعبده‌بازی در فرهنگ‌های مختلف وجود داشته است و شعبده‌بازان با انجام تردستی‌هایی که به ظاهر عجیب و غریب به نظر میرسند، سر تماشاچیان را گرم کرده‌اند. جالب اینجا است تردستی‌هایی که انجام آن‌ها در نگاه اول غیر ممکن به‌نظر می‌رسد، ترفند‌های خاصی دارد و انجام آن‌ها چندان هم کار سختی نیست و با تمرین و دانستن ترفند‌های شعبده‌بازی می‌توان کار‌های عجیب و غریب زیادی انجام داد.

فریب مخاطب، ابزار اصلی یک تردست است و با کمک خطای دید بیننده، سرعت عمل، حرکت‌های مخفی و ابزار خاص می‌توان شعبده‌بازی‌های جالبی را نمایش داد. در این بین انصافاً باید اعتراف کرد رعایت این موارد برای یک شعبده بازی بی‌عیب و نقص و جذاب به حرف ساده می‌آید و در عمل کار چندان راحتی هم نیست و نیاز به تمرین و ممارست دارد. از طرف دیگر شعبده‌باز‌ها عادت ندارد فوت‌های کوزه‌گری خود را با تماشاچیان به‌اشتراک بگذارند و به همین دلیل نیز کلک‌هایی که در شعبده‌بازی‌ها می‌بینیم در جایی گفته نمی‌شود.

اما اگر به تردستی علاقه دارید و می‌خواهید سر از اسرار شعبده‌باز‌ها در بیاورید و کلک‌های آن‌ها را فرا بگیرید در اینجا خبر خوشی برای شما داریم چرا که به صندوقچه اسرار شعبده‌باز‌های بزرگ دنیا سرک کشیده‌ایم و می‌خواهیم ترفند‌های معروف این شعبده‌باز‌ها را با شما در میان بگذاریم.

با فراگرفتن این ترفند‌ها، شعبده‌بازی‌های جالبی می‌توانید انجام دهید و در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خودمانی، دوستان و آشنایان را سرگرم کنید. خدا را چه دیده‌اید شاید این ترفند‌ها بهانه‌ای شد که شما هم به شعبده‌بازی چیره‌دست تبدیل شوید.

راه رفتن روی آب

با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید
یک شعبده‌باز با کلک‌هایی که بلد است کار‌هایی که غیرممکن به نظر می‌رسد را ممکن می‌کند، یکی از معروف‌ترین این کارها، راه رفتن روی آب است و همه به‌خوبی می‌دانیم که انسان روی آب نمی‌تواند راه برود. اما شعبده‌باز‌های معروف به همین راحتی با این واقعیت کنار نیامدند و ترفند‌هایی سر هم کردند تا انسان هم بتواند روی آب راه برود.

به همین دلیل شما هم شعبده‌باز‌های معروفی را دیده‌اید که به راحتی روی آب راه می‌روند و با هر قدمی که بر می‌دارند مخاطب احساس می‌کند شعبده‌باز به داخل آب فرو خواهد رفت، اما با گام‌های محکم روی آب راه می‌رود و خبری از افتادن داخل آب نیست. این کار غیرممکن که شعبده‌باز‌ها به راحتی آن را ممکن کرده‌اند ترفند جالبی دارد.

راز راه رفتن روی آب

با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید
اگر به راه رفتن شعبده‌باز‌ها روی آب توجه کرده باشید احتمالاً دیده‌اید که شعبده‌باز روی آب تعادل ندارد و طوری راه می‌رود که هر لحظه فکر می‌کنیم به داخل آب می‌افتد. اما مطمئن باشید زیر پای شعبده‌باز از چیزی که فکرش را بکنید محکم‌تر است و شعبده‌باز برای اینکه مخاطب باور کند روی آب راه می‌رود و تعادل ندارد، طوری وانمود می‌کند که احساس کنیم هر لحظه به داخل آب فرو می‌رود.

برای انجام چنین شعبده‌ای، چندین جعبه پلاستیکی شفاف در داخل آب قرار می‌گیرد، این جعبه‌ها از بیرون آب اصلاً دیده نمی‌شوند و به همین دلیل نیز وقتی تردست پا روی آن‌ها می‌گذارد، عملاً به چشم نمی‌آیند و فکر می‌کند روی آب دارد راه می‌رود. به این ترتیب به هر اندازه که شعبده‌باز جعبه‌های بیشتری داخل آب قرار داده باشد، به همان اندازه مسافت بیشتری را می‌تواند روی آب طی کند.

نشستن روی هوا با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید
حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند معما چو حل گشت آسان شود، مصداق بارز این ضرب‌المثل را می‌توان در شعبده‌بازی نشستن روی هوا مشاهده کرد. وقتی می‌بینیم شعبده‌باز روی هوا نشسته و دستش را از یک میله آهنی گرفته است، کاملاً باور می‌کنیم که او واقعاً میان زمین و آسمان قرار دارد، اما این شعبده‌بازی نیز تردستی بیش نیست و راز جالبی پشت نشستن روی هوا قرار پنهان شده است.

راز نشستن روی هوا

با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید
برای انجام این شعبده‌بازی، تردست از دو صفحه آهنی که با یک میله به هم متصل شده اند استفاده می‌کند، در بیشتر موارد شعبده‌باز لباس بلندی می‌پوشد تا این صفحه‌های آهنی از چشم تماشاچی پنهان شود. به این ترتیب شعبده‌باز به راحتی روی صفحه آهنی می‌نشیند و از آنجایی که لباس بلندی پوشیده، این صفحه از دید مخفی می‌ماند، صفحه دیگری نیز روی زمین قرار دارد که این صفحه نیز با فرش یا چیز‌های دیگری پوشیده می‌شود تا راز این تردستی از دید تماشاچی پنهان بماند.

با این حساب تردست پنهان از چشم مخاطب، با چابکی روی این صفحه می‌نشیند و مخاطب فکر می‌کند که او واقعاً روی هوا نشسته است غافل از اینکه جای تردست از چیزی که به نظر می‌رسد محکم‌تر است و خبری از نشستن روی هوا در کار نیست.

دو نیم کردن انسان با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید
تجربه نشان داده است شعبده‌باز‌ها برای اینکه عملیات تردستی آن‌ها هیجان بیشتری داشته باشد، گاهی اوقات وانمود می‌کنند که مشغول کار‌های خطرناکی هستند. یکی از معروف‌ترین این شعبده‌بازی‌ها، دو نیم کردن انسان است که دستیار شعبده‌باز داخل جعبه‌ای قرار می‌گیرد و تردست با شمشیر یا چیزی شبیه به آن، دستیارش را از وسط به دو نیم اره می‌کند.

سپس شعبده‌باز جعبه‌ای که دستیارش در آن قرار داده و از وسط دو نیم شده است را از هم باز می‌کند و بالاتنه و پایین‌تنه دستیارش در حالی که دو نیم شده، به تماشاچی نشان داده می‌شود تا واقعاً باور کند که شعبده‌باز بیرحم، دستیارش را با شمشیر به دو قسمت بریده است. این شعبده‌بازی، ریشه‌ای قدیمی دارد و به‌رغم اینکه مدت‌ها است شاهد آن هستیم، باز هم هربار که تکرار می‌شود هیجان خاص خودش را دارد.

راز دو نیم کردن انسان

با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید
شعبده‌بازی‌ها به هر اندازه هم که پیچیده به‌ نظر برسند، ساز و کار ساده و راحتی دارند، راز این شعبده‌بازی نیز در این ترفند نهفته است که شعبده‌باز به جای استفاده از یک دستیار، از دو نفر کمک می‌گیرد و مخاطب تنها یک نفر آن‌ها را می‌بیند. به این ترتیب واقعاً باور می‌کند که دستیار به دو نیم اره شده است.

برای انجام چنین شعبده‌بازی یکی از دستیار‌ها دور از چشم تماشاچی، داخل جعبه به گونه‌ای مخفی می‌شود که مخاطب تنها پای او را می‌بیند. دستیار دیگر نیز در قسمت دیگر جعبه که برای بالا‌تنه تعبیه شده قرار می‌گیرد و در حالی که شعبده‌باز، دستیارش را اره می‌کند، هر دو دستیار دست‌ها و پا‌های خود را تکان می‌دهند تا عملاً باور کنیم که دارند اره می‌شوند. غافل از اینکه دستیار صحیح و سالم است و پس از باز کردن دو قسمت جعبه‌ای که در آن قرار گرفته، هر دو دستیار دوباره دست‌ها و پاهایشان را تکان می‌دهند تا تماشاچی فکر کند که اره شدن، آسیبی به آن‌ها نزده.

در نهایت نیز دو قسمت جعبه به یکدیگر متصل می‌شوند و یکی از دستیار‌ها از آن خارج می‌شود تا این باور در ذهن مخاطب تداعی شود که شعبده‌باز، دستیاری که به دو نیم کرده بود را دوباره به هم چسبانده است.

معلق ماندن در هوا با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید
در دنیای فیزیکی زندگی می‌کنیم که هر چیزی قانون خاص خودش را دارد و به راحتی نمی‌توان آن را بر هم زد، برای مثال می‌دانیم که جاذبه زمین همه چیز را به سمت خودش می‌کشد و به همین دلیل هم هست که چیزی روی زمین شناور نمی‌ماند. در این بین شعبده‌باز‌ها علاقه دارند تا با شکستن قوانین فیزیک، توانایی‌های خود را به مخاطبین ثابت کنند.

یکی از این موارد معلق ماندن در هوا است، در این حالت، تردست یک نفر از تماشاچیان یا دستیار خودش را روی هوا در حالت دراز کشیده معلق نگه می‌دارد.

شعبده‌باز برای اینکه ترفند او باورپذیرتر باشد، از دستیارش خواهش می‌کند تا روی تخته‌ای دراز بکشد، این تخته روی دو صندلی یا پایه قرار گرفته است و تا اینجای کار خبری از تردستی نیست، ترفند‌های شعبده‌باز زمانی کارگر می‌شود که صندلی‌هایی که زیر تخته‌ای که دستیارش روی آن دراز کشیده را بیرون می‌کشد و تماشاچیان با کمال تعجب معلق ماندن دستیار را در هوا تماشا می‌کنند.

راز معلق ماندن در هوا

با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید
در اینکه شعبده‌باز، دستیارش را روی هوا معلق نگه داشته است شکی نیست و راز این ترفند نیز همانند بیشتر شعبده‌بازی‌ها در مخفی‌کاری نهفته و تردست، نحوه نگه‌داشتن دستیارش در هوا را از دید مخاطبین مخفی نگه می‌دارد.

شعبده‌باز جلوی میله فلزی که دستیار روی آن قرار می‌گیرد، می‌ایستد تا مخاطب متوجه این میله نشود، در نتیجه دستیار روی این میله فلزی قرار می‌گیرد و شعبده‌باز برای اینکه ثابت کند دستیارش را روی هوا معلق کرده است، یک میله دایره‌ای را دور بدن او می‌چرخاند.

بیرون‌آوردن خرگوش از کلاه با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید
این ترفند، یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های شعبده‌بازی است و حتماً در فیلم‌ها و برنامه‌های تردستی دیده‌اید که شعبده‌باز دستش را در کلاهی که خالی است می‌کند و یک خرگوش صحیح و سالم و زنده را از آن بیرون می‌آورد.

در این شعبده‌بازی از یک کلاه خالی استفاده می‌شود و شعبده‌باز پس از اینکه کلاه را به تماشاچی‌ها نشان می‌دهد تا از خالی بودن آن مطمئن شوند، آن را روی میز می‌گذارد و در نهایت دستش را به داخل کلاه می‌کند و از کلاه یک خرگوش خارج می‌شود. شیوه انجام این شعبده‌بازی از چیزی که فکرش را بکنید ساده‌تر است و به‌همین دلیل نیز شعبده‌باز‌های نوجوان در ابتدای دوره آموزش خود چنین ترفندی را فرا می‌گیرند.

راز بیرون‌آوردن خرگوش از کلاه

با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!
برای انجام این شعبده‌بازی باید تجهیزات لازم آن از قبل آماده شده باشد، این تجهیزات شامل یک میز، رومیزی، کیسه‌ای برای نگه‌داری خرگوش و یک کلاه بزرگ است. شعبده‌باز قبل از حضور در پیش‌روی تماشاچیان، خرگوش را داخل کیسه‌ای که به آن اشاره کردیم می‌کند و سپس کیسه را به کنار و زیر میز می‌چسباند، درنهایت نیز رومیزی بر روی میز می‌اندازد تا خرگوش و کیسه‌ای که داخل آن قرار گرفته از دید تماشاچی‌ها مخفی بماند.

در حین اجرای نمایش، شعبده‌باز مانور زیادی روی کلاه می‌دهد و با نشان دادن کلاه به مخاطبین، ثابت می‌کند که کاملاً خالی است، سپس آن را روی میز و نزدیک به قسمتی که خرگوش قرار گرفته می‌گذارد و با سرعت و چیره‌دستی تمام خرگوش را از داخل کیسه به کلاه منتقل می‌کند، در پایان نیز دستش را داخل کلاه می‌کند با بیرون آوردن خرگوش، اسباب سرگرمی و تحیر تماشاچیان را فراهم می‌کند.

گاز زدن و نصف‌کردن سکه با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!
در این شعبده‌بازی که وسیله زیادی هم برای اجرای آن لازم نیست و با فراگرفتن ترفند‌های لازم، به راحتی می‌توانید آن را در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خودمانی انجام دهید، شعبده‌باز یک سکه را از یکی از حاضرین در مهمانی می‌گیرد و سپس با نشان دادن سکه به دیگر تماشاچی‌ها ثابت می‌کند که سکه معمولی است و درنهایت سکه را به دندان می‌گیرد و یک تکه بزرگ از آن را جدا می‌کند.

از آنجایی که در شعبده‌باز، در این ترفند سکه را از تماشاچیان گرفته است، کسی حتی فکرش را نمی‌کند که تردستی کرده و همه باور می‌کنند که او دندان‌های قوی داشته و توانسته قسمتی از سکه را گاز بزند و جدا کند. گاهی اوقات نیز شعبده‌باز برای باورپذیرتر شدن این ترفند، سکه را قبل از اینکه خودش گاز بزند به تماشاچی‌ها می‌دهد تا گاز بزنند و باور کنند که با یک سکه واقعی طرف هستند که به این راحتی نمی‌توان با دندان آن را گاز زد.

راز گاز زدن و نصف‌کردن سکه

با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!
برای انجام این شعبده‌بازی باید از قبل، یک سکه قلابی که جنس محکمی ندارد را آماده کنید، این سکه باید به لحاظ ظاهر، شباهت کاملی با سکه‌های بانکی داشته باشد تا شعبده‌بازی شما باور پذیر شود.

پس از فراهم کردن سکه، باید تمرین کنید تا با سرعت زیاد سکه‌ای که از تماشاچیان گرفته می‌شود را با این سکه تعویض نمایید، بدون اینکه مخاطب متوجه شود. در‌واقع سرعت عمل در این تردستی حرف اول را میزند و شعبده‌باز، پس از گرفتن سکه از مخاطبین، آن را با سرعت با سکه قلابی که به راحتی گاز زده می‌شود عوض می‌کند و در نهایت نیز پیش‌روی تماشاچیان این سکه را گاز می‌زند و به دو نیم می‌کند.

خواهش می‌کنیم اگر فکر انجام این شعبده‌بازی به سرتان زد، مواظب باشید سکه اصلی را به جای سکه قلابی اشتباه نگیرید، در غیر این صورت مسئولیت شکستن دندان‌های شما را بر عهده نمی‌گیریم!

اره کردن انسان با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!
انصافاً باید اعتراف کنیم با شعبده‌بازی ترسناکی طرف هستیم که حتی اسم آن هم وحشتناک به‌نظر می‌رسد، به همین دلیل نیز جذابیت زیادی دارد و نفس تماشاچیان را بند می‌آورد. برای انجام این تردستی، شعبده‌باز از دستیارش درخواست می‌کند تا روی یک میز که اره‌ای بزرگ بالای آن قرار دارد دراز بکشد و اره دستیار بینوا را به دونیم تقسیم می‌کند.

در این حالت، دستیار باید دقیقاً همان‌جایی که شعبده‌باز می‌گوید دراز بکشد و پس از اینکه با اره به دو نیم تقسیم شد، دوباره شعبده‌باز او را به هم می‌چسباند و دستیاری که تا چند لحظه پیش اره شده بود، صحیح و سالم روی صحنه راه می‌رود.

راز اره کردن انسان

با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!
این شعبده‌بازی شباهت‌های زیادی به دو نیم کردن انسان با شمشیر دارد و در قسمتی که دستیار روی آن دراز می‌کشد، جایی برای مخفی کردن بدن او تعبیه شده تا از شر اره‌ای که قصد جانش را کرده در امان باشد. به این ترتیب دستیار به‌راحتی پا‌های خود را داخل این قسمت مخفی می‌کند و و یک جفت پای مصنوعی که شباهت زیادی به پا‌های دستیار دارد در قسمت انتهای میز نمایش داده می‌شود.

در نهایت نیز شعبده‌باز اره را به همان قسمتی وارد می‌کند که پا‌های مصنوعی در آن قرار گرفته و در نتیجه عملاً چیزی اره نمی‌شود، پس از اینکه تماشاچیان اره شدن دستیار بیچاره را مشاهده کردند، شعبده‌باز دوباره دو قسمت بدن دستیار را که نیمی از آن واقعی و نیم دیگر آن تقلبی است را در کنار هم قرار می‌دهد و دستیار با پا‌های واقعی خودش بلند می‌شود و فکر می‌کنیم دستیاری که اره شده بود دوباره به هم چسبیده است.

خم کردن قاشق با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!
شاید شما هم در مهمانی‌ها این تردستی را دیده باشید، در این حالت شعبده‌باز قاشقی را از سر میز مهمان‌ها بر می‌دارد تا ثابت شود که این قاشق اصل است و چیزی برای شعبده‌بازی در آن تعبیه نشده است. سپس با راحتی تمام، قاشق را جلوی مهمان‌ها خم می‌کند و در عرض یک چشم به هم زدن، قاشق خم شده را دوباره به حالت اول باز می‌گرداند. انجام این شعبده‌بازی از چیزی که فکرش را بکنید راحت‌تر است و از آنجایی که نیاز به لوازم خاصی ندارد، با فراگرفتن آن در هر مهمانی می‌توانید دوستان و آشنایان را شگفت‌زده کنید.

راز خم کردن قاشق

با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!
شعبده‌باز برای انجام این ترفند از خطای چشم کمک می‌گیرد و به‌رغم اینکه به‌نظر می‌رسد قاشق کاملاً خم شده است، تردست با استفاده از یک سکه نقره‌ای‌رنگ کوچک انجام چنین شعبده‌بازی جالبی را میسر می‌کند.

برای انجام این شعبده باید از قبل یک سکه نقره‌ای که رنگ آن شبیه به قاشقی که برای شعبده بازی در نظر دارد را آماده کند و سپس این سکه را طوری میان مشتش پنهان کند که از بیرون انگشت‌ها، انتهای سکه در ذهن، شکل انتهای دسته قاشق را تداعی کند، سپس قاشق را در دست مشت خود نگه می‌دارد و با سر قاشق به میز فشار می‌آورد. چنین کاری باعث می‌شود تا مخاطب احساس کند قاشق با فشار به میز در حال خم شدن است و از آنجایی که سر سکه‌ای که در میان مشت پنهان شده درجای خود ثابت است و شکل دم قاشق را در ذهن مخاطب نشان می‌دهد، تماشاچی فکر می‌کند که قاشق واقعاً در حال خم شدن است.

جعبه زیگ‌زاگ با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!
این ترفند نیز از آن کار‌های جذابی است که هر از گاهی اجرای آن را از جانب شعبده‌باز‌ها می‌بینیم. در این حالت تردست از دستیارش خواهش می‌کند تا به داخل جعبه چوبی سه‌تکه‌ای وارد شود، سپس شعبده‌باز تکه مرکزی جعبه‌ای که دستیار در آن قرار دارد را تکان می‌دهد و قسمت شکم دستیار خالی می‌شود. در نهایت نیز برای اینکه شعبده‌باز اثبات کند حقه‌ای در کار نیست و از آینه یا چیز دیگری استفاده نکرده است، دست یا سر خود را در جعبه وسط قرار می‌دهد تا همه باور کنند که عملاً دستیار خودش را به شکل زیگ‌زاگ در آورده است. در این بین دستیار نیز با زیرکی در حالی که دست‌ها و پاهایش را تکان می‌دهد به تماشاچی‌ها لبخند می‌زند.

راز جعبه زیگ زاگ

با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!
این شعبده در نگاه اول غیرممکن به‌نظر می‌رسد و جالب است بدانید راز موفقیت این شعبده‌بازی در داشتن دستیاری با بدنی بسیار منعطف است، در این حالت پس از اینکه دستیار داخل جعبه شد، قسمت مرکزی بدنش را باید طوری تنظیم کند تا زمانی که شعبده‌باز جعبه وسطی را تغییر مکان داد، قسمت مرکزی بدن او نیز تکان بخورد و تماشاچی فکر کند واقعاً بدن دستیار با تکان جعبه، جابجا شده است.

چنین کاری ممکن است در گفتار ساده به‌نظر برسد، اما انجام آن به این راحتی‌ها هم نیست و دستیار شعبده‌باز باید ساعت‌ها تمرین کند تا بدنش با انعطاف تمام، همراه با جعبه‌ها حرکت کند. اما این تمرین‌ها ارزش دارد و پس از اینکه شعبده‌باز جعبه وسطی را که بدن دستیارش در آن قرار دارد، تکان داد، مخاطب واقعاً فکر می‌کند که اندام مرکزی بدن دستیار شعبده‌باز تکان خورده است و واقعاً هیجان‌زده می‌شود.

رد کردن میله از بدن با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!
این شعبده‌بازی نیز از آن تردستی‌های جالبی است که هیجان زیادی دارد و به همین دلیل نیز جذابیت بالای آن باعث شده تا در برنامه‌های مختلفی شاهد عبور یک میله فلزی از بدن شعبده‌باز باشیم. در این تردستی، شعبده‌باز در فاصله‌ای کم، روی میله‌ای آهنی قرار می‌گیرد و سپس به ناگاه روی این میله می‌افتد و تماشاچی‌ها، عبور میله آهنی را از بدن شعبده‌باز بی‌نوا نظاره می‌کنند.

در نهایت نیز دستیار‌ها فرا می‌رسند و شعبده‌باز را از میله‌ای که در بدن او فرو رفته، بیرون می‌کشند و شعبده‌باز صحیح و سالم پیش‌روی حضار لبخند می‌زند.

راز رد کردن میله از بدن

با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!
کاملاً مشخص است که شعبده‌باز جانش را از سر راه پیدا نکرده که اجازه دهد میله‌ای آهنی بدن او را بشکافد. در نتیجه با شعبده‌بازی طرف هستیم که راز‌های نهان جالبی دارد. برای انجام این شعبده‌بازی، تردست صفحه‌ای فلزی کوچک و مخفی را روی میله قرار میدهد، این صفحه باید به گونه‌ای باشد که وزن شعبده‌باز را تحمل کند.

برای اینکه این صفحه دیده نشود، شعبده‌باز با انداختن خود روی میله، حواس تماشاگران را پرت می‌کند، جالب است بدانید در‌واقع میله از بدن شعبده‌باز عبور نکرده و تردست جلوی آن قرار می‌گیرد، اما خطای دید باعث می‌شود تا تماشاچی فکر کند میله از بدن شعبده‌باز عبور کرده است.

معلق نگه‌داشتن لیوان مقوایی در هوا با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!
شعبده‌باز‌ها ادعا می‌کنند که با ذهن خود می‌توانند اجسام را حرکت دهند و یکی از حقه‌های معروف آنها، معلق نگه‌داشتن لیوان مقوایی در هوا است. در این تردستی، شعبده‌باز لیوان کوچکی را میان دست‌های تماشاچی قرار می‌دهد و به آرامی دست‌های تماشاچی را از هم باز می‌کند، انتظار می‌رود با باز شدن دست‌ها، لیوان از دست تماشاچی بیافتد، اما بر خلاف تصور، شعبده‌باز ادعا می‌کند که با ذهنش لیوان را در هوا معلق نگه داشته و آن را می‌تواند با کنترل ذهن تکان دهد.

راز معلق نگه‌داشتن لیوان کاغذی در هوا

با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!
این شعبده‌بازی از چیزی که فکرش را بکنید آسان‌تر است و مطمئن هستیم با فراگرفتن آن حتماً نمایش جالبی برای دوستان و آشنایان ترتیب می‌دهید. راز اصلی این شعبده در سوراخی است که شعبده‌باز در لیوان کاغذی ایجاد می‌کند، سپس در حالی که انگشت شصت خود را داخل لیوان کرده است، لیوان را به دست تماشاچی می‌دهد و پس از اینکه دست‌های تماشاچی از هم باز شد، از آنجایی که لیوان در شصت شعبده‌باز گیر کرده، مخاطب فکر می‌کند که این لیوان در هوا معلق شده است.

توجه داشته باشید انجام این شعبده‌بازی بدون پرت‌کردن حواس مخاطبین ممکن نیست و باید به گونه‌ای انجام شود که انگشت شعبده‌باز در داخل لیوان از دید تماشاچی پنهان باقی بماند. از طرف دیگر تماشاچی‌ها باید روبروی شعبده‌باز قرار داشته باشند، در غیر این صورت اگر فردی کنار شعبده‌باز حضور داشته باشد، انگشت وی را که داخل لیوان شده مشاهده خواهد کرد و دست شعبده‌باز برملا می‌شود.

بلعیدن شمشیر با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!
انصافاً باید اعتراف کرد بلعیدن شمشیر از آن دسته تردستی‌های هیجان انگیزی به‌حساب می‌آید که تماشاچی همیشه فکر می‌کند کلک و راز خاصی در پشت این تردستی قرار دارد، اما جالب است بدانید انجام چنین کاری هیچ ترفندی ندارد و شعبده‌باز واقعاً شمشیر را با دهان می‌بلعد و داخل بدنش می‌کند.

راز بلعیدن شمشیر

با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!
این شعبده به رغم اینکه خطرناک و عجیب به نظر می‌رسد ترفند خاصی ندارد و تمرین و ممارست حرف اول در انجام آن را می‌زند و اگر خدای ناکرده به‌درستی انجام نشود، آسیب‌های شدیدی را به‌دنبال دارد. شعبده‌باز گردنش را باید تا جایی که ممکن است به عقب خم کند تا دهان و و مری او در زاویه‌ای مناسب برای بلعیدن شمشیر قرار بگیرد. سپس به آرامی شمشیر را وارد دهانش می‌کند و تا جایی که می‌تواند شمشیر به داخل مری او وارد می‌شود. در‌واقع زاویه‌ای گردن شعبده باز نسبت به بدنش حرف اول را در انجام این شعبده می‌زند.

ناگفته پیدا است باید برای این شعبده بازی از یک شمشیر کند استفاده شود، در غیر این صورت خدای ناکرده اندام‌های داخلی بدن بریده می‌شود.

حرکت معروف مایکل‌جکسون با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!
اگر به مایکل جکسون علاقه داشته باشید و موزیک ویدئوی معروف ترانه «مجرم زیرک» (Smooth Criminal)، را دیده باشید حتماً صحنه‌ای که در آن مایکل جکسون و چند رقصنده دیگر بدون اینکه بیافتند با زاویه‌ای زیاد به جلو خم می‌شوند را به خاطر دارید. چه بسا که مشاهده این موزیک ویدئو شما را به فکر انجام چنین حرکتی انداخته باشد، اما مطمئن هستیم نتوانسته‌اید همانند مایکل جکسون با زاویه‌ای زیاد بدون اینکه بیافتید به جلو خم شده باشید. دلیل این امر هم کاملاً روشن است چرا که مایکل جکسون برای انجام این حرکت از ترفند جالبی استفاده کرد و در حالت معمولی انجام آن کاملاً غیر ممکن است.

راز حرکت معروف مایکل جکسون

با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!


سلطان پاپ برای انجام چنین حرکتی از کفش‌های مخصوصی استفاده کرد، در این کفش‌ها حفره‌ای سه‌گوش تعبیه شده بود و روی زمین نیز یک میخ محکم قرار داشت که به داخل حفره کفش می‌رفت. به این ترتیب مایکل جکسون و دیگر رقصنده‌ها وقتی با این کفش‌ها روی میخ قرار می‌گرفتند، این میخ به داخل حرفه سه‌گوش می‌رفت و به آن‌ها اجازه می‌داد تا با زاویه‌ای زیاد به سمت زمین خم شوند.

نامه‌ای داخل لیمو با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!
اگر اهل تماشای برنامه بریتینز گات تلنت (Britain’s Got Talent) باشید به احتمال زیاد جیمز رِیونز (James Ravens) را می‌شناسید و شعبده‌بازی‌های او در برنامه سال ۲۰۱۵ استدادیابی بریتانیا را دیده‌اید. در این برنامه جیمز توانست با حقه‌ها و ترفند‌های زیرکانه، تعجب داور‌ها و تماشاچیان را بر انگیزد.

یکی از کار‌های جالب او تکه کاغذی بود که به یکی از مجری‌ها داد و گفت آن کاغذ را امضا کند، سپس جیمز رویونز کاغذ بدون اینکه تماسی با لیمو داشته باشد از داخل آن درآورد.

راز نامه‌ای داخل لیمو

اگر اهل برملا کردن حقه‌های تردست‌ها باشید احتمالاً شعبده‌بازی جیمز را در این برنامه با دقت بیشتری دیده‌اید و می‌دانید راز چنین تردستی در لیمویی که جیمز در دست داشت نهفته است. جیمز پس از اینکه لیمو را از وسط به دونیم کرد و نامه داخل آن را نشان داد، دو تکه لیمو را به‌سرعت روی هم قرار داد. دلیل این امر کاملاً روشن بود چرا که لیمویی که جیمز استفاده کرد دارای سوراخی بود که تکه کاغذ امضا شده داور این مسابقه از طریق همین سوراخ داخل لیمو قرار داده شده بود و دو تکه لیمو را به‌سرعت روی هم گذاشت تا کسی به راز این شعبده پی نبرد.

به همین دلیل نیز جیمز با هنرمندی تمام موفق می‌شود تا حواس تماشاچی‌ها و داوران را پرت کند و در کمترین زمان، کاغذ را داخل لیمو قرار دهد و پس از دو تکه کردن لیمو، جوری وانمود کند که نامه از ابتدا داخل لیمو قرار داشته است.

دودی که از انگشت‌ها بیرون می‌آید با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!
دود و آتش از ابزار‌های اصلی شعبده‌باز‌ها هستند و در برنامه‌های تردستی، حتماً دیده‌اید که از انگشت‌های شعبده‌باز دود بلند می‌شود. این کار که بیشتر در حالت بشکن‌زدن انجام می‌شود ترفندی جالب دارد که در ادامه آن را با شما در میان می‌گذاریم.

راز دودی که از انگشت‌ها بیرون می‌آید

با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!
قبل از اینکه راز این شعبده‌بازی را با شما در میان بگذاریم باید اشاره کنیم که در این حقه از مواد خطرناکی استفاده می‌شود که پس از انجام آن، باید حتماً باقی‌مانده این مواد را از دست‌های خود بشویید. قضیه بلند شدن دود از انگشت‌ها از این قرار است که شعبده‌باز مقداری از قسمت شعله‌ور کننده کبریت را بر می‌دارد و این کاغذ را به دو نیم تقسیم می‌کند، در نهایت نیز کاغذ را به‌مدت کمی آتش می‌زند تا ماده‌ای سفید تشکیل شود. این ماده درواقع فسفر سفید است و همان چیزی است که برای بلند کردن دود از انگشت‌ها نیاز دارید.

به این ترتیب تنها کافی است فسفر سفید را بین دو انگشت خود بمالید و بشکن‌بزنید، اصطکاکی که از این کار صورت می‌گیرد باعث می‌شود تا فسفر سفید دود کند و تماشاچی‌ها تحت تأثیر قرار بگیرند.

ظاهر کردن کبوتر با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!
تردست‌ها از دیرباز تاکنون برای انجام شعبده‌بازی‌های خود از حیوانات کمک گرفته‌اند، این کار مخالفین و موافق‌های زیادی دارد و بسیاری بر این باور هستند که حیوان‌های زبان‌بسته در حین شعبده‌بازی اذیت می‌شوند. یکی از معروف‌ترین همکاری حیوان‌ها با شعبده‌باز‌ها را می‌توان ظاهر کردن کبوتر نام برد.

در این ترفند، شعبده‌باز به ناگاه یک کبوتر را ظاهر می‌کند و تماشاچی‌ها متوجه اینکه این کبوتر از کجا آمده نمی‌شوند. این شعبده‌بازی قدیمی، اما زیبا، واقعاً سرگرم کننده است و اجرای آن هم نیازمند ترفند‌های خاصی است.

راز ظاهر کردن کبوتر

با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!
اگر با دقت به اجرای شعبده‌بازی ظاهر کردن کبوتر توجه کرده باشید حتماً دیده‌اید که دقیقاً زمانی که شعبده‌باز کبوتر را ظاهر می‌کند، نور زیادی برای چیزی کمتر از یک ثانیه سالن را فرا می‌گیرد، در‌واقع شعبده‌باز به لطف این نور، هواس تماشاچی‌ها را پرت می‌کند تا مشخص نشود که کبوتر از کجا آمده است.

جالب است بدانید کبوتر در زیر آستین یا جیب شعبده‌باز مخفی شده و نور زیادی که به آن اشاره کردیم، فرصتی مناسب را برای بیرون آوردن کبوتر در اختیار شعبده‌باز قرار می‌دهد. در نتیجه چنین ترفندی تنها مستلزم زمان‌بندی بسیار دقیق شعبده‌باز و عملکرد سریع او است.

درست کردن یخ از آب با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!
در یخ زدن آب در مجاورت سرما هیچ شکی نداریم، اما شعبده‌باز‌ها در عرض چند ثانیه با تردستی و مهارت آب را به یخ تبدیل می‌کنند، کاری که در دنیای واقعی امکان ناپذیر است. در این شعبده، آب داخل یک فنجان ریخته می‌شود و در عرض یک چشم به‌هم زدن آب یخ میزند.

جالب است بدانید به‌رغم اینکه انجام چنین تردستی عجیب به نظر می‌رسد، اجرای آن کار ساده‌ای است و هر کسی می‌تواند انجام دهد به شرط آنکه راز تردستی درست کردن یخ از آب را بلد باشد.

راز درست کردن یخ از آب

با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!
در این تردستی، شعبده‌باز آب را در یک چشم به‌هم زدن به یخ تبدیل نمی‌کند، بلکه از قبل قالب‌های یخ را آماده و داخل لیوان پنهان کرده است. به این ترتیب شعبده باز یک تکه اسفنج را داخل لیوان می‌گذارد و سپس آب را روی یخ‌ها می‌ریزد. لازم به ذکر است لیوانی که برای این کار انتخاب می‌شود نباید شیشه‌ای باشد چرا که راز این شعبده را برملا می‌کند.

پس از ریختن آب روی لیوانی که یخ‌ها در آن روی اسفنج قرار گرفته، آب از قالب‌های یخ عبور می‌کند و جذب اسفنج میشود، در نتیجه مخاطب احساس می‌کند که شعبده‌باز در یک چشم به هم زدن آب را با ریختن به داخل لیوان به قالب‌های یخ تبدیل کرده است.

رد شدن از دیوار با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!
آخرین ترفندی که از راز‌های شعبده‌باز‌ها با شما درمیان می‌گذاریم یکی از جذاب‌ترین آن‌ها است و در این قسمت می‌خواهیم راز رد شدن شعبده‌باز‌ها از دیوار را برملا کنیم. در چنین شرایطی شعبده‌باز پرده‌ای پارچه‌ای روی خود می‌اندازد و سپس ناپدید می‌شود و با ظاهر شدن در آن طرف دیوار، تماشاچی‌ها را شگفت‌زده می‌کند.

راز رد شدن از دیوار

با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با کلک‌های معروف شعبده‌بازان بزرگ آشنا شوید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..