تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشریح فعالیت‌های انتشارات سوره مهر در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب

نشست خبری انتشارات سوره مهر برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری انتشارات سوره مهر درباره فعالیت‌های این انتشاراتی در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صبح امروز در انتشارات سوره مهر با حضور عبدالحمید قره داغی مدیرعامل انتشارات سوره مهر و مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری برگزار شد.

عبدالحمید قره داغی مدیرعامل انتشارات سوره مهر در این مراسم با اشاره به اینکه چندی پیش تعداد کتاب‌های گویای سوره مهر به ۱۰۰ عنوان رسیده بود، اظهار داشت: تعداد کتاب‌های گویای انتشارات سوره مهر به ۱۳۰ عنوان کتاب رسیده است. این کتاب‌ها در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در بستر‌های فلش بوک و سی دی در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد و این انتشارات همچنین تعداد ۱۵۰۰ عنوان کتاب الکترونیک منتشر کرده است.

وی با اشاره به کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر افزود: امسال غرفه سوره مهر کودک و نوجوان که یک سال است با نشان مهرک فعالیت می‌کند غرفه مستقلی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارد که نزدیک به ۵۰۰ عنوان کتاب در سه حوزه خردسال، کودک و نوجوان منتشر کرده است و در نمایشگاه، میزبان این قشر خواهد بود.

مدیرعامل انتشارات سوره مهر بیان کرد:امسال دوباره بسیاری از کتاب‌های خوبی را که قبلا منتشر کرده بودیم دوباره بازخوانی، ویراستاری و صفحه بندی کردیم که برای چندمین بار با فاصله ۲۲ ساله منتشر شد که از جمله آنها به اکبر ایرانی قمی اشاره می‌کنم. تعدادی از کتاب‌هایی که سال‌های دور تقریظ مقام معظم رهبری را داشت تحت عنوان «دست خط» منتشر شد و درخت بلوط دوباره منتشر شد و مورد استقبال قرار گرفت.

راه اندازی نهضت ترجمه برای ادبیات انقلاب اسلامی در انتشارات سوره مهر

وی ادامه داد: سعی کردیم به راه اندازی نهضت ترجمه برای ادبیات انقلاب اسلامی در انتشارات سوره مهر بپردازیم که تعداد ۱۲۰ عنوان کتاب در حوزه ترجمه منتشر کرده بودیم و امسال توانستیم به تعداد این کتاب‌ها بیفزاییم. در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امسال غرفه مستقل بین المللی خواهیم داشت که علاوه بر آثار مکتوب جدید، به معرفی آثار ترجمه شده هم در آن غرفه خواهیم پرداخت.

قره داغی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ در کنار مشکلات جدی نشر در حوزه کاغذ و تامین مواد اولیه بهتر است در بخش تولید و فروش کتاب افزایش داشته باشیم،گفت: در بخش فروش افزایش ۱۵ درصدی فروش را داشتیم که حدودا ۱۷۰ عنوان کتاب چاپ اول را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهیم کرد. مجموع آثاری که سال گذشته چاپ و تجدید چاپ کردیم به حدود ۵۳۰ عنوان کتاب می‌رسد که تقریبا حدود ۱ میلیون کتاب منتشر کردیم و میانگین تعداد صفحات کتاب‌های منتشر شده به ۲۲۰ صفحه می‌رسد.

وی با بیان اینکه سال گذشته توانستیم در مجموع ۲۰۰ میلیون صفحه کتاب در انتشارات سوره مهر منتشر کنیم و به دست مخاطبان برسانیم، بیان کرد: سال گذشته بیشترین تعداد کتاب‌های منتشر شده ما در حوزه ادبیات، هنر و مقاومت و انقلاب اسلامی بود و باقی آثار در دفاتر دیگر حوزه هنری تهیه شده بود که از جمله ۵ کتاب در حوزه موسیقی، ۵۰ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان، ۴۲ عنوان در حوزه طنز و باقی آثار در بخش‌های مختلف دیگر منتشر شده بود. تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب فرنگیس در سال گذشته باعث توجه به ادبیات دفاع مقدس، موضوع مرزنشین‌ها و اقلیم کردستان علاوه بر توجه به کتاب و کتابخوانی شد. امسال هم تقریظ رهبری بر کتاب «در کمین گل سرخ» که سال ۸۴ نوشته شده بود، منتشر می‌شود. این کتاب خاطرات شهید صیاد شیرازی از فرماندهان دوران جنگ تحمیلی است.

مدیر عامل انتشارات سوره مهر با اشاره به حضور این انتشاراتی در ۶۰ نمایشگاه کتاب در سال گذشته بیان کرد: سال گذشته در غرفه اصلی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شاهد ازدحام جمعیت و مخاطب بودیم به خصوص در روز‌هایی که آب و هوا بد بود. هرساله از برگزار کنندگان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می‌خواهیم غرفه بزرگتری در اختیار انتشارات سوره مهر بگذارند اما تا کنون هیچ غرفه‌ای به ما ندادند. تمام تلاش‌های ما برای افزایش متراژ غرفه به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد:برگزار کنندگان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به مخاطبان یک انتشاراتی، تعداد عناوین کتاب یا ناشر برگزیده بودن در طول ۷ سال برای واگذاری غرفه توجه کنند چرا که  ناشر برگزیده بودن هیچ امتیاز فعالیتی برای ما نداشت.

مدیر عامل انتشارات سوره مهر با بیان اینکه امسال خواستیم به ما غرفه بزرگتری در نمایشگاه کتاب بدهند،گفت:کتاب «خاطرات سفیر» و مجموع آثار فاضل نظری سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ هزار نسخه فروش داشته است. جلد نهم یا دهم اکنون در نمایشگاه بین المللی کتاب امسال عرضه می‌شود و تیراژ ۲۵۰۰ عنوان تیراژ رسمی انتشارات سوره مهر در سال‌های مختلف بوده است که ما طبق قاعده نشر فعالیت می‌کنیم برای همین چاپ اول کتاب‌هایی را که مخاطب زیادی دارد در تیراژ ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار جلد منتشر نمی‌کنیم.

وی ادامه داد:سال گذشته تهیه کاغذ برایمان سخت بود برای اینکه کتاب را با قیمت مناسب به دست مخاطبش برسانیم از این رو همکارانم برای تهیه کاغذ روزانه در وزارت ارشاد بودند و متاسفانه افزایش قیمت شامل حال کتاب‌های ما هم شد.

مدیر عامل انتشارات سوره مهر تصریح کرد: برخی ناشران کتاب هایشان را در تیراژ ۵۰۰ جلد منتشر می‌کنند. ما برای اینکه کارمان در حوزه نشر تخصصی‌تر باشد رابطه کاری را با دفاتر مختلف حوزه هنری بیشتر کردیم.

وی افزود:شاید کتاب هایمان را در حوزه شعر خوب معرفی نمی‌کنیم که به نظر می‌رسد کتاب‌های ما در یک حوزه خاص منتشر می‌شود و تمام نهله‌های ادبی را دربرنمی گیرد که بیشتر از ۱۵، ۲۰ دفتر شعر در حوزه‌های مختلف سپید، غزل و پژوهش ادبی منتشر کردیم که از جمله آن‌ها کتاب‌های جوانتر‌های شعر از جمله سجاد سامانی و علی مقیمی و کتاب خنیاگر غزل است. کتاب‌های شعر ما برون داد اتفاقی است که در دفتر شعر حوزه هنری رخ می‌دهد و در حوزه شعر تنوع داشتیم. سه یا چهار عنوان، اولین اثر کمیک استریپ انتشارات سوره مهر تحت عنوان قصه پهلوانان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

 مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری در این مراسم با اشاره به اینکه خانم ها حضور جدی تری در حوزه ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دارند، اظهار داشت: امسال با نویسنده های جدیدی در حوزه ادبیات پایداری مواجه می شوید این کار حوزه است ذاتش جنگ های مردمی این است که نویسنده خود را همانند فرمانده و سربازش پیدا می‌کند. این در همه جای دنیا مرسوم است و کسی هم نمی تواند جلویش را بگیرد حفظ این ادبیات مانند حفظ حدود و ثغور کشور است و شگفتی در ادبیات پایداری دیده می‌شود.

وی ادامه داد: ادبیات جنگ دارایی ملی ماست چرا به خاطرات پرداخته می‌شود چون روایت شاهد عینی است و روایت شاهد عینی اعتبار زیادی دارد و کسی روی حرف او حرفی نمی زند. خاطرات، درهای جنگ را روی نسل ها باز می کند و مردم می خواهند با واقعیت های جنگ رو به رو شوند. ادبیات جنگ مخاطبی جز انسان ندارد این ترجمه هایی که با این سرعت می شود برای این است که دنیا می خواهد بداند چگونه در جنگ دوام آوردیم. الان خانم ها وارد ادبیات پایداری شدند که این اتفاق مهمی است این اتفاق را دفتر ادبیات پایداری و حوزه هنری دنبال می‌کند و امسال ۵ تا۶ عنوان کتاب از نویسنده های خانم داریم و با نویسنده هایی مواجه می شویم که جنگ آن ها را نویسنده کرد.

سرهنگی:«در کمین گل سرخ» از رمان های بنام و درجه یک ما بود

مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری در خصوص کتاب «در کمین گل سرخ» بیان کرد: کتاب «در کمین گل سرخ» اسم زیبایی دارد این کتاب با محوریت پرداختن به شخصیت شهید صیاد شیرازی نوشته شده است و از رمان های بنام و درجه یک ما بود که در بستری تاریخی نوشته شد.

سرهنگی با اشاره به تازه های نشر این دفتر ادامه داد: کتاب سیاهچال های مستر اثر محبوبه عزیزی خاطرات یک دیپلمات است که در بغداد ربوده شد و ۴۷ روز در سیاهچال زندانی بود. همچنین مریم بازرگان و زهرا کاردانی با کتاب زن آقا از کتاب های جدید دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری هستند که در سوره مهر منتشر شد. کتاب دوم خانم کاردانی درباره زنانی است که از فاجعه منا سالم برگشتند و نامش را زنان منا گذاشتند که حضور خانم ها در این عرصه بسیار جدی بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشریح فعالیت‌های انتشارات سوره مهر در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..