تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طراحی‌ منحصربه فرد هواپیما‌های نسل جدید +تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در کنار نسل جدید سفینه‌های فضایی با موشک‌های قدرتمند برای سفر به فضا، کارشناسان دگرگونی‌هایی در ساخت هواپیما‌ ایجاد کرده اند تا بتوانند به سفر‌های طولانی، حمل بار به میزان زیاد و اوج گرفتن تا ارتفاع بسیاربالا تا لبه جو کره زمین دست پیدا کنند.

این هواپیما‌ها در کنار قابلیت‌های ویژه خود دارای طراحی‌های منحصربه فرد و متفاوت از شکل سنتی هواپیما‌های باری و مسافربری هستند.

از جمله شرکت‌های پیشرو درزمینه ساخت نسل جدید هواپیما‌ها می‌توان ویرجین گالاکتیک و Stratolaunch Systems را نام برد.

شرکت ویرجین گالاکتیک درنظر دارد به انجام صنعت توریستم فضایی بپردازد و به وسیله هواپیمای خود مسافران را به لبه فضا ببرد.


به تازگی ویرجین گالاکتیک هواپیمای خود با نام Unity را در کویر موجاوه در کالیفرنیا مورد آزمایش قرارداده است. با انجام موفق این آزمایش مقام‌های ویرجین گالاکتیک اعلام کرده اند به زودی اولین پرواز حاوی مسافران توریستی با این هواپیما به لبه فضا انجام خواهد شد.

بسیاری از مسافران از سال‌ها پیش، بلیت مخصوص سفر به فضا را پیش خرید کرده اند. ویرجین گالاکتیک دریکی از آزمایش‌های هواپیمای خود در سال ۲۰۱۴ دچار مشکل شد و درنتیجه آن هواپیما با زمین برخورد و یکی از خلبان‌ها کشته شد.


به گفته مقام‌های ویرجین گالاکتیک، بیش از ۶۰۰ نفر از ۵۸ کشور برای یک پرواز ۹۰ دقیقه‌ای به این شرکت ۲۵۰۰۰۰ دلار پول پرداخت کرده اند و قراراست بین داوطلبان قرعه کشی انجام شود تا صد فرد برنده دراولین پرواز مشخص شوند.

ریچارد برانسون مالک ویرجین گالاکتیک اعلام کرده است خود او به همراه اعضای خانواده اش در اولین پرواز حضور خواهند داشت و از نام بردن اسم مسافران خودداری کرده است، اما بیشتر آن‌ها افراد وشخصیت‌های مشهور سینمایی در دنیا هستند.


بیشتر مسافران از سال‌ها پیش بلیت خود را خریداری کرده اند و پرواز با هواپیمای ویرجین گالاکتیک به دلیل‌های مختلف تاکنون به تعویق افتاده که کارشناسان موارد مختلفی از جمله رفع مشکل‌های فنی و نیاز به آزمایش‌های فراوان را از جمله این دلایل دانسته اند.

از جمله دیگر شرکت‌های پیشتاز درزمینه صنعت توریستم فضایی، بلو اوریجین است که به وسیله جف بزوس مالک سایت خرید اینترنتی آمازون اداره می‌شود.

شرکت هواپیماسازی پیشتاز دیگری که به ویژه به نوآوری درطراحی هواپیما و ابداع هواپیمای دوقلو پرداخته شرکت Stratolaunch Systems است.

هواپیمای سفید ساخت این شرکت به نام Roc، طولی برابر با یک زمین فوتبال آمریکایی دارد و به وسیله شش موتور که بر بدنه هواپیمای دوقلو نصب شده می‌تواند به پرواز تا حدود دو ساعت بپردازد.

کارشناسان این هواپیما را بزرگ‌ترین هواپیمای جهان نامیده اند. مالک شرکت Stratolaunch Systems، پل آلن بود که درسال گذشته میلادی به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت و اولین پرواز هواپیمای ساخت شرکتش را ندید.

پرواز این هواپیما مانند هواپیمای ساخت شرکت ویرجین گالاکتیک در صحرای موجاوه درکالیفرنیا درتاریخ ۱۳ آپریل سال جاری انجام شده است.

هدف کارشناسان از ساخت این هواپیمای غول پیکر، حمل و نقل و جابه جایی تعداد زیادی مسافر و محموله‌های باری است، همچنین می‌توان از آن برای سفر‌های توریستی به لبه فضا و حتی انتقال محموله‌های حاوی تجهیزات به فضا و پایگاه‌های فضایی درآینده استفاده کرد.


در پرواز آزمایشی که چند روز پیش هواپیما با سرعت ۳۰۴.۱ کیلومتر برساعت درارتفاع ۱۷۰۰۰ پایی به پرواز درآمد و قابلیت و عملکرد‌های مختلف آن مورد بررسی قرارگرفت.

از جمله دیگر هدف‌های شرکت Stratolaunch Systems حمل ماهواره‌های کوچک و رها سازی آن‌ها درمدار کره زمین است.

مقام‌های شرکت Stratolaunch Systems اعلام کرده اند قصد دارند اولین ماهواره را به وسیله هواپیمای خود درسال ۲۰۲۰ درمدار کره زمین جای دهند.

به گفته متخصصان درساخت این هواپیما از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها استفاده شده است.

منبع: trtworld

انتهای پیام/

ساخت هواپیما‌های نسل جدید با قابلیت سفر به فضا



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طراحی‌ منحصربه فرد هواپیما‌های نسل جدید +تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..