تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۴۴۳روستای لرستان بازسازی می‌شود/ ۱۷۳۰واحد مسکونی و غیرمسکونی در سیل قزوین تخریب شدند

ساعت: 16:02 منتشر شده در مورخ: 1398/01/26 شناسه خبر: 1476716

مدیر کل بنیاد مسکن قزوین گفت: از ۲۱فروردین نیروهای استان قزوین در نورآباد استان لرستان مستقر شدند و بازسازی و تعمیر واحدهای ۲شهر و ۴۴۳روستا به آن‌ها واگذار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ اصغر گونجی در نشست خبری بنیاد مسکن که پیش از ظهر امروز (دوشنبه)به مناسبت سالگرد تاسیس این واحد در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در 21فروردین سال 58 به فرمان اما م خمینی(ره) تاسیس شد.

وی ادامه داد: تولید مسکن، طرح هادی، ساماندهی سکونتگاه روستایی، بازسازی و نوسازی واحدها بر اثر حوادث طبیعی، اعطای وام قرض الحسنه و تشکیلات فنی روستایی با همکاری نظام مهندسی و راه و شهرسازی از جمله فعالیت‌های بنیاد مسکن است.

مدیرکل بنیاد مسکن قزوین ابراز کرد: اعتبارات مصوب امسال 39میلیارد بود که 34میلیارد تومان آن از محل قیر رایگان، اعتبارات ملی و استانی به ما ابلاغ شده است.

وی افزود: اجرای طرح هادی 170روستا و آسفالت آن‌ها در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفته که 115روستا از محل قیر رایگان و هماهنگی با دهیاری‌ها و بخشداری‌ها تامین می‌شود و مابقی آن‌ها شامل سنگ فرش و جدول گذاری است.

اجرای طرح "هادی" در 386روستا

این مسئول عنوان کرد: از مجموع 843روستا در سطح استان تاکنون برای تعداد 386روستا طرح هادی اجرا شده که از این میزان طرح 65روستا خاتمه یافته و ادامه آن‌ها درحال تکمیل شدن است.

وی ادامه داد: از سال 83 تاکنون 56هزار و 500فقره سند روستایی، 6هزار و 100جلد سند شهری در شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت و درمجموع 62هزار و 600 جلد سند صادر شده است.

گونجی بیان کرد: از سال 94تا 96 در 196روستا به مساحت 788هزار مترمربع عملیات آسفالت انجام شده و اکنون این عملیات برای 130روستا با مساحت 450 هزار مترمربع در دست اجراست.

وی ادامه داد: از 94هزار واحد مسکونی که نیاز به نوسازی و بهسازی دارند از سال 81 تاکنون 47هزار مورد نوسازی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن قزوین اذعان کرد: قزوین به‌عنوان استان معین در زلزله کرمانشاه، در 209روستا و دو شهر در گیلانغرب فعالیت انجام داد که شامل 11هزار واحد تعمیری و 4هزار واحد احداثی است.

وی ادامه داد: طی فعالیت بنیاد مسکن قزوین در استان کرمانشاه تعداد 3هزار و 400مسکن به اجرای سقف و 2هزار و 800 واحد به بهره برداری رسیده است.

حضور 65 نیروی کار بنیاد مسکن در لرستان

این مسئول عنوان کرد: خودمالکی؛ اجرای مسکن مهر در شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت، احدات 318واحد مسکن اقشارکم درآمد، ارائه تسهیلات ودیعه مسکن و معرفی 10هزار و 270 نفر به بانک و عقد قرار داد با 9هزار و 243نفر از دیگر فعالیت‌های بنیاد مسکن است.

وی افزود: ارائه ودیعه مسکن از سال 86 آغاز شده و به میزان 3تا 5 میلیون تومان به افراد مختلف پرداخت شده است، همچنین از سال 79تاکنون تعداد 15هزار و 72مورد وام قرض‌الحسنه روستایی نیز پرداخت شده است.

گونجی بیان کرد: تعداد دفاتر نظام فنی روستایی که نظارت بر امر ساخت و ساز در احداث مسکن روستایی و شهرهای زیر 25هزار نفر را به عهده دارند 30دفتر است و 66ناظر در آن‌ها مشغول به کار هستند.

وی درباره فعالیت بنیاد مسکن قزوین در مناطق سیل‌زده لرستان گفت: از 21فروردین نیروهای استان قزوین در نورآباد استان لرستان مستقر شدند و بازسازی و تعمیر واحدهای 2شهر و 443روستا به آن‌ها واگذار شد.

مدیرکل بنیاد مسکن قزوین ادامه داد: فعالیت ارزیابی واحدهای آسیب دیده لرستان تا فردا پایان می‌یابد و آمار نهایی اعلام می‌شود، اما تاکنون بین 2تا 3هزار واحد برای احداث و بازسازی ارزیابی شده است.

وی بیان کرد: حدود 65نفر نیروی کار در لرستان مستقر شده‌اند که پیش بینی می‌شود به مدت 8 تا 10ماه در آن استان فعالیت خواهند داشت، بخشی از این نیروها از افراد مستقر در کرمانشاه و بخشی از استان و با همکاری نظام مهندسی و نظام فنی روستایی در استان تامین شده است.

شناسایی 30 روستای سیل‌خیر در قزوین

این مسئول با اشاره به سیلاب‌های اخیر در قزوین ابراز کرد: با ارزیابی 16 تیم ارزیاب طی بارش‌های اخیر استان 1450واحد تاسیسی و 280واحد تعمیری شناسایی شده است.

وی افزود: به منظور پیشگیری از آسیب‌های سیل و بارش مطالعاتی در سطح استان انجام شده و 30روستا به عنوان سیل خیز و رانشی اعلام شده‌اند؛ اما عملیاتی کردن آن‌ها مستلزم بودجه است.

گونجی اظهار کرد: طی بازنگری طرح هادی از میان 107طرح 54طرح به اثبات رسیده است، باید توجه داشت که حفظ بافت سنتی روستا در عین مقاوم سازی صرفا بر عهده بنیاد مسکن نیست.

وی ادامه داد: در راستای حفظ بافت سنتی روستاها فعالیت‌هایی صورت گرفته و حتی وام بلاعوض به میزان 2.5میلیون قابل پرداخت بوده تا افراد نما و مدل پیشنهادی بنیاد مسکن را  طراحی کنند، اما مردم زیر بار نرفتند؛ درواقع این موضوع نیامند فرهنگ سازی است.

مدیرکل بنیاد مسکن قزوین درباره وام‌های مسکن اظهار کرد: تا سال گذشته میزان 25میلیون تسهیلات پرداخت می‌شد که این میزان در سال جاری به 40میلیون برای هر واحد می‌رسد.

ساخت 250 واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد

وی بیان کرد: الگوی مشخص برای توسعه روستا دامنگیر تمام کشور است و موضوع مختص به استان قزوین نیست؛ به همین منظور زمین‌هایی از منابع ملی و همچنین از طریق رایزنی با شخص مالک تامین شده و در اختیار افراد قرار گرفته است.

این مسئول عنوان کرد: ظرفیت حساب 100 و واریزی آن برای استان بسیار کم است و صرفا به کمک‌هایی محدود می‌شود که آن‌ها را به صورت بلاعوض به محرومان جامعه اختصاص می‌دهیم.

وی اذعان کرد: در حوزه مسکن شهری 250واحد برای اقشار کم درآمدی که توان پرداخت اقساط وام را داشته باشند، ساخته شده است.

گونجی گفت: زمینی که در پونک در اختیار بنیاد مسکن بود جهت ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد درنظر گرفته شده بود که به دلیل مجاورت با دادسرا به آن واحد واگذار شد و در قبال آن 13قطعه زمین در مینودر تهیه شد.

 انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۴۴۳روستای لرستان بازسازی می‌شود/ ۱۷۳۰واحد مسکونی و غیرمسکونی در سیل قزوین تخریب شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..