تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساخت دستگاهی برای تشخیص پیشرفت پارکینسون +تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در جدیدترین کشف، کارشناسان برای تشخیص زودهنگام بیماری پارکینسون نوعی وسیله مکانیکی ابداع کرده‌اند. این وسیله با اتصال به انگشتان دست می‌تواند لرزش خفیف دست در مراحل اولیه ابتلا به پارکینسون شناسایی کند.

بیماری پارکینسون در مراحل اولیه ابتلا با آزمایش خون یا اسکن مغزی به آسانی قابل تشخیص نیست و شناسایی آن می‌تواند بسیار دشوار باشد به همین دلیل دانشمندان نسلی جدید از وسایل تشخیصی را ابداع کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان به سرعت این بیماری را شناسایی و راهکار‌های درمانی مورد نظر درباره آن را به کار بست.
دستگاه جدید به وسیله موسسه بیونیک استرالیا توسعه داده شده است، این وسیله با نام BiRD شناخته می‌شود و با استفاده از یک تسمه به دست بیمار متصل می‌شود، بعد از اتصال با استفاده از یک موتور کوچک انگشت که درون دستگاه است هر ۳۰ ثانیه یک بار خَم می‌شود، این کار با استفاده از حسگر‌هایی یکپارچه انجام می‌شود تا میزان نیروی مورد نیاز برای خم کردن انگشت دست ثبت شود. این اندازه گیری می‌تواند به پزشکان کمک کند تا میزان پیشرفت بیماری پارکینسون را شناسایی کنند. این دستگاه همچنین می‌تواند با انجام تمرین‌هایی سبب تقویت قدرت انگشتان دست و جلوگیری از افزایش لرزش انگشتان دست شود.
آزمون بررسی میزان لرزش دست با استفاده از این دستگاه تنها چند ساعت به طول می‌انجامد و به گفته کارشناسان در سال‌های آینده بیماران می‌توانند از دستگاه BIRD در خانه برای نظارت بر سلامت خود استفاده کنند. این دستگاه می‌تواند مانند دستگاه اندازه گیری فشارخون یا دستگاه تست قند خون برای بیماران در خانه یا محل کار مورد استفاده قرار بگیرد.

در بیماران مبتلا به پارکینسون نوعی سختی در حرکت دادن عضله‌های دست در مراحل اولیه بیماری به وجود می‌آید و دانشمندان می‌توانند به این ترتیب ابتلای افراد به پارکینسون را با استفاده از دستگاه شناسایی کنند.

هوش مصنوعی راهی برای تشخیص زودهنگام پارکینسون

از جمله دیگر روش‌های شناسایی زودهنگام بیماری پارکینسون استفاده از هوش مصنوعی است. ساخت و توسعه دستگاه‌های MRI پیشرفته برای شناسایی بخش‌های بسیار کوچک از مغز، استفاده از دستگاه‌های تجزیه و تحلیل DNA بدن برای شناسایی جهش‌های ژنتیکی از جمله دیگر فناوری‌های جدید به کار رفته برای شناسایی پارکینسون است.


در یکی دیگر از طرح‌ها برای شناسایی بیماری پارکینسون دانشمندان در نظر دارند با نصب و راه اندازی حسگر‌هایی درون تلفن‌های همراه هوشمند و بررسی میزان لرزش انگشتان دست افراد در زمان به دست گرفتن گوشی ابتلای افراد به پارکینسون را شناسایی کنند.

در این پژوهش دانشمندان نوعی برنامه به نام CloudUPDRS طراحی کرده‌اند که می‌تواند کلیه حرکت‌های دست افراد به ویژه حرکت‌های غیرارادی دست آن‌ها را بررسی کند و در صورت افزایش یا وجود حرکت‌های غیرارادی اطلاعات ضروری را در اختیار بیمار و تیم پزشکی قراردهد.

دانشمندان در نظر دارند به ساخت و تولید رایانه‌های پوشیدنی برای شناسایی علامت‌های بیماری‌های مختلف از جمله پارکینسون بپردازند و یکی از برترین فناوری‌ها در این باره استفاده از گوشی‌های هوشمند و نرم افزار‌ها یا تجهیزات جانبی متصل شونده به آنهاست.


ساخت مچ بند‌های هوشمند مخصوص ردیابی حرکت‌های دست نیز می‌تواند اطلاعات مفیدی درباره میزان لرزش انگشتان دست در اختیار پزشکان قرار دهد.
افزون بر روش‌های مکانیکی برپایه هوش مصنوعی و ساخت تجهیزات برای شناسایی بیماری کارشناسان با بررسی نشانه‌های بالینی، چون افت قدرت بویایی، بی خوابی و بدخوابی، یبوست، اضطراب و افسردگی می‌توان ابتلای افراد به بیماری پارکینسون در سال‌های آتی را پیش بینی کرد.

منبع: medium

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساخت دستگاهی برای تشخیص پیشرفت پارکینسون +تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..