تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دلخراش‌ترین و مرگبارترین سوانح هوایی تاریخ

۸۴۸۴۶۶

۲۲۷۳ 

برترین ها - ترجمه از سجاد جوهردلوری: حوادث هوایی، چون سقوط و برخورد نیازی به تعریف و توضیح ندارند. همه‌ی ما در مورد آن‌ها شنیده‌ایم، برخی از ما دیده‌ایم و اندکی از ما قربانی یکی از این فجایع بوده‌ایم. بدون مطلعی به همراه هم با ده مورد از وحشتناک‌ترین فجایع صنعت مسافربری هوایی آشنا میشویم. شایان ذکر است که فجایع خاصی، چون حملات تروریستی یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ در این لیست قرار داده نشده‌اند.

پان‌اِی‌ام ۱۷۳۶ و کی‌ال‌ام ۴۸۰۵

دلخراش‌ترین سوانح هوایی

در تاریخ مارچ سال ۱۹۷۷ دو عدد هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ در باند فرودگاه لوس رودئوس جزیره‌ی تنریف به هم برخورد میکنند. در این مرگبارترین تصادف هوایی تاریخ ۵۸۳ نفر جان خود را از دست داده و تنها ۶۱ نفر نجات پیدا کردند.

پرواز ۱۲۳ هواپیمایی ژاپن (ژاپن ایرلاینز)

دلخراش‌ترین سوانح هوایی

در یکی از روز‌های ماه آگوست ۱۹۸۵ هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ اس‌آر ژاپن ایرلاینز به شماره‌ی ۱۲۳ از مسیر توکیو به سمت اوزاکا در پرواز بوده است که به علت نقص فنی به کوه تاکاماگاهارا برخورد میکند. از ۵۲۴ سرنشین این هواپیما تنها ۴ نفر زنده ماندند و این سقوط مرگبار‌ترین سقوط در تاریخ صنعت هوایی دنیاست.

پرواز شماره‌ی ۷۶۳ عربستان سعودی و ۱۹۰۷ هواپیمایی قزاقستان

دلخراش‌ترین سوانح هوایی

در روز دوازدهم نوامبر سال ۱۹۹۶ این دو هواپیما بر فراز سرزمین هندوستان به هم برخورد کردند و تمامی ۳۴۹ سرنشین این دو هواپیما در دم جان باختند. خطای خلبان علت این تصادف هوایی عنوان شد.

پرواز ۹۸۱ ترکیش ایرلاینز

دلخراش‌ترین سوانح هوایی

در تاریخ سوم مارچ ۱۹۷۴ هواپیمای مدل مک‌دانل‌داگلاس دی‌سی ۱۰ این شرکت بزرگ هواپیمایی بیرون از پاریس سقوط میکند و تمامی ۳۴۶ سرنشین آن کشته میشوند. علت این حادثه حاصل نشدن اطمینان از بسته شدن در انبار هواپیما بوده که باز شدن و کنده شدن آن مجموعه‌ای از اتفاقات را رقم میزند که به سقوط هواپیما ختم میشوند.

پرواز ۱۶۳ سعودی

دلخراش‌ترین سوانح هوایی

در ۱۹ آگوست ۱۹۸۰ کابین خلبان هواپیمای مسیر ریاض به جده آتش میگیرد و خلبان به خوبی مسیر رفته را بازمیگردد و در فرودگاه پهلو میگیرد، اما تخلیه‌ی اضطراری هواپیما به علت نمایان نبودن شعله‌های آتش از بیرون هواپیما و عدم دریافت حس اضطرار از سمت مسئولان فرودگاه انجام نمیگیرد و وقت تلف شده و تقریبا سی دقیقه پس از نشستن در فرودگاه هواپیما شعله میگیرد و تمامی ۳۰۱ سرنشین آن را به کام مرگ میکشاند.

نیروی هوایی ایران

دلخراش‌ترین سوانح هوایی

در تاریخ نوزدهم فوریه‌ی ۲۰۰۳ یک فروند هواپیمای ایلوشین ۷۶ نیروی هوایی ایران در منطقه‌ای کوهستانی نزدیک به کرمان سقوط کرده و زندگی ۲۷۶ نفر را به پایان میرساند. علت این حادثه خطای خلبان در شرایط بدی جوی اعلام شده است.

پرواز ۱۹۱ هواپیمایی آمریکا

دلخراش‌ترین سوانح هوایی

در ۲۵ می‌سال ۱۹۷۹ پروازی که از شیکاگو به سمت لوس‌آنجلس در پرواز بود تنها لحظاتی پس از خروج به زمین برخورد میکند. علت حادثه جداشدن موتور این مک‌دانل‌داگلاس دی‌سی ۱۰ بود. ۲۷۱ سرنشین این پرواز و دو نفر دیگر در این سانحه جان خود را از دست میدهند.

پرواز ۵۸۷ هواپیمایی آمریکا

دلخراش‌ترین سوانح هوایی

در روز دوازدهم نوامبر سال ۲۰۰۱ یک فروند ایرباس از فرودگاه جان‌اف‌کندی به سمت جمهوری دومینیکن به پرواز در می‌آید. دیری نمیپاید که این ایرباس مدل ای‌۳۰۰ سقوط میکند. سقوط در منطقه‌ی مسکونی کویینز نیویورک اتفاق می‌افتد. در این سانحه ۲۶۰ سرنشین هواپیما به همراه پنج شهروند دیگر در دم کشته میشوند. علت حادثه اشتباه کمک‌خلبان در جهت‌گیری مناسب اعلام شد.

پرواز ۱۴۰ هواپیمایی چین

دلخراش‌ترین سوانح هوایی

۲۶ آپریل ۱۹۹۴ روزیست که یک فروند ایرباس ای‌۳۰۰ مسیر تایپه در تایوان تا ناگویای ژاپن را میپیماید، اما قبل از ورود به فرودگاه مقصد سقوط میکند. این حادثه پس از آن رخ میدهد که کمک خلبان هنگام نشستن به اشتباه هواپیما را در حالت تیک‌آف قرار میدهد و باعث سقوط هواپیما میشود. ۲۶۴ نفر در این حادثه جان میسپارند و تنها هفت نفر زنده می‌مانند.

پرواز ۲۱۲۰ هواپیمایی نیجریه

دلخراش‌ترین سوانح هوایی

در تاریخ یازدهم جولای ۱۹۹۱ یک فروند هواپیمای داگلاس دی‌سی ۸ از جده در عربستان به سوکوتوی نیجریه در پرواز بوده که مدت کوتاهی پس از برخاستن از زمین سقوط میکند. تمامی ۲۶۱ سرنشین آن کشته میشوند. علت حادثه آتش گرفتن چرخ هواپیما به علت گرمای بیش از حد هوای عربستان اعلام شده است.

منبع: 10mosttoday




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دلخراش‌ترین و مرگبارترین سوانح هوایی تاریخ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..