تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زوم‌اپ: Life360؛ اشتراک‌گذاری و ردیابی موقعیت مکانی خانواده و دوستان

اپلیکیشن Life360، اپلیکیشنی پرطرفدار برای اطلاع از موقعیت مکانی زنده‌ی خانواده و دوستان و به‌اشتراک‌گذاری موقعیت کاربر با آن‌ها است. برای آشنایی با این اپ با زومیت همراه باشید.

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بخواهید بدانید اعضای خانواده‌تان کجا هستند یا بخواهید این امکان را داشته باشید که در مواقع خاص، برای دیگران درخواست کمک بفرستید. در این قسمت از زوم‌اپ، اپلیکیشن Life360 را معرفی می‌کنیم که این کارها را برایتان انجام می‌دهد.

Life360 درمقایسه‌با Find My Friends اپل، برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS موجود است و برخلاف Trusted Contacts گوگل، کاربران ایرانی نیز می‌توانند از آن بهره ببرند. این قابلیت‌ها درکنار ویژگی‌های کاربردی، Life360 آن را به انتخابی مناسب تبدیل می‌کنند. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این برنامه، دردسترس‌بودن آن ازطریق وب‌سایت life360.com است.

پس از نصب اپلیکیشن، از شما خواسته می‌شود به حساب کاربری خود وارد شوید یا حساب جدید بسازید. پس از طی این مرحله، اجازه‌ی دسترسی به موقعیت مکانی‌تان برای اطلاع به دیگران خواسته می‌شود. اگر کاربر iOS هستید و می‌خواهید موقعیت زنده‌ی خود را با دیگران به‌اشتراک بگذارید، گزینه‌ی Always Allow را باید انتخاب کنید تا پس از خروج از اپ، به‌اشترک‌گذاری متوقف نشود.

در این برنامه، مفهومی به‌نام Circle یا دایره تعریف شده است. بدین‌ترتیب، افراد داخل دایره می‌توانند اطلاعات به‌اشتراک‌گذاشته‌شده‌ی یکدیگر را مشاهده کنند. با انتخاب نام دایره‌ی فعلی در بالای صفحه، دایره‌هایتان را می‌بینید و می‌توانید دایره‌ی جدید بسازید یا به دایره‌ی دیگری ملحق شوید. با انتخاب هر دایره، اطلاعات مرتبط روی نقشه به‌نمایش درمی‌آید. در قسمت پایین نقشه نیز، می‌توانید مکانی که دیگران در آن هستند، زمان ورودشان به آنجا و میزان شارژ دستگاهشان را ببینید. علاوه‌براین، با انتخاب هر کاربر سابقه‌ی دو روز گذشته‌ی او نمایش داده می‌شود.

Life360 Life360

در صفحه‌ی Places، می‌توانید مکان‌های پرکاربرد و دلخواهتان را اضافه کنید و زمانی‌که افراد دیگر به این مکان‌ها وارد یا از آن‌ها خارج می‌شوند، اعلان (Notification) دریافت کنید. صفحه‌ی Safety اطلاعات مربوط‌به رانندگی‌تان را نشان می‌دهد که بیشتر آن‌ها از امکانات پولی Life360 هستند. همچنین در این صفحه، می‌توانید درخواست کمک بفرستید یا فهرست مخاطبان اضطراری (Emergency Contacts) خود را تنظیم کنید.

Life360 Life360 Life360

صفحه Settings شامل تنظیمات مختلف مانند اعلان‌های هوشمند، مدیریت دایره‌ها و... است. از قسمت‌های مهم‌تر این بخش می‌توان به قسمت Location Sharing اشاره کرد. با روشن‌کردن این گزینه، موقعیت زنده‌ی شما با دیگران به‌اشتراک گذاشته می‌شود و اگر آن را خاموش کنید، افراد صرفا مکان‌هایی را می‌بینند که خودتان ورود به آنجا را اعلام می‌کنید (Check In). علاوه‌براین، بخش پرسش‌های متداول (FAQs) پرسش‌وپاسخ‌های زیادی دربر دارد و راهنمای مناسبی محسوب می‌شود.

Life360 Life360 Life360

با انتخاب دکمه‌ی «+» در نوار پایین، به قابلیت‌های مختلف ازجمله Check In و Help Alert (ارسال هشدار کمک) دسترسی دارید. همچنین با انتخاب آیکون پیام‌ها در بالا سمت راست صفحه، می‌توانید از داخل اپ با دیگران مکالمه کنید.

Life360 Life360

همه‌ی قابلیت‌های ذکرشده امکانات رایگان این برنامه بودند. این برنامه دو نوع اشتراک پولی دارد: ۱. با حق اشتراک ماهیانه‌ی ۲.۹۹ دلاری که ویژگی‌هایی مانند مشاهده‌ی تاریخچه‌ی ۳۰ روز گذشته (به‌جای دو روز) و دریافت اعلان‌های نامحدود برای مکان‌های خاص (به‌جای تنها دو مکان) را شامل می‌شود؛ ۲. با حق اشتراک ماهیانه‌ی ۷.۹۹ دلاری که مربوط‌به رانندگی است و علاوه‌بر تمام ویژگی‌های اشتراک قبلی، اطلاعات دقیق‌تر رانندگی، مانند گزارش‌های مختلف و تشخیص تصادف را ارائه می‌کند و بیشتر امکانات این اشتراک صرفا در آمریکا کاربردی هستند.

Life360 Life360

درپایان، می‌توان گفت Life360 امکانات نسبتا کاملی دارد و قابلیت‌های حالت رایگان آن نیز به‌حدی هستند که آن را به اپلیکیشنی قدرتمند درزمینه‌ی اطلاع از موقعیت خانواده و دوستان تبدیل کنند. این برنامه در میان کاربران نیز بسیار محبوب است و در اپ‌استور بیش از ۳۵۰,۰۰۰ کاربر به آن امتیاز عالی ۴.۸ داده‌اند. گفتنی است در گوگل‌پلی نیز این اپ بیش از ۵۰ میلیون بار نصب شده و امتیاز بسیارخوب ۴.۵ را کسب کرده است.

پیش‌ازاین با Life360 آشنایی داشتید؟ شما از چه اپلیکیشن‌هایی برای اطلاع از موقعیت آشنایان و به‌اشتراک‌گذاری مکان خود استفاده می‌کنید؟

نکات مثبت

رابط کاربرپسند امکان مشاهده‌ی موقعیت زنده‌ی دیگران امکان ساخت دایره‌های مختلف نمایش میزان شارژ دستگاه دیگران و اعلام کم‌بودن آن امکان افزودن مکان‌های خاص و اعلام رفت‌وآمد مربوط‌به آن‌ها امکان افزودن مخاطبان اضطراری و ارسال هشدار کمک

نکات منفی

دردسترس‌نبودن برخی امکانات مربوط‌به رانندگی در ایران



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زوم‌اپ: Life360؛ اشتراک‌گذاری و ردیابی موقعیت مکانی خانواده و دوستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..