تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دعوا بر سر این مسائل، زنگ خطر است!

۸۵۱۹۰۳

۱۴۶۰ 

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: دعوا و بحث در هر رابطه‌ای بوجود می‌آید و طبیعی ست، اما این که این دعوا چقدر و سر چه موضوعاتی باشد، چیزی ست که نباید آن را نادیده بگیرید. در ادامه مواردی را برایتان ذکر کرده ایم که در رابطه اهمیت زیادی دارند، بنابراین اگر سر این مسایل با شریک زندگی تان مدام دعوا می‌کنید، بدانید که زنگ خطر برای رابطه تان زده شده است. پس قبل از آن که دیر شود، به فکر نجات رابطه تان باشید.

دعوا بر سر این مسایل، زنگ خطر است

کوتاه نیامدن

بله، مطمئنا گفتن جمله «من اشتباه کرده ام» سخت است، اما در رابطه عاطفی باید این سختی را تحمل کنید. در دعوا، هیچوقت یک طرف رابطه ۱۰۰% درست نمی‌گوید. به جای این که مدام به دنبال پیدا کردن مقصر باشید، بهتر است که برای حل مشکلات بوجود آمده تلاش کنید. شما نباید رابطه تان را به خاطر موضوعات کوچک و بی اهمیت خراب کنید. البته اگر موضوعی برایتان مهم است، بهتر است که از آن ساده نگذرید.

اما در این شرایط هم باید شیوه درست بحث کردن را یاد بگیرید. از بلند کردن صدایتان یا بی احترامی به طرف مقابل بپرهیزید. اگر واقعا بتوانید با زبان خوش با شریک زندگی تان بحث کنید، بر رابطه تان تاثیر مثبت زیادی خواهید گذاشت. یادتان باشد که شما یک تیم هستید، پس بهتر است که به دنبال ریشه مشکلات تان باشید، اگر از موضع تان کوتاه نیایید، کدورت‌هایی پیش خواهد آمد که قابل جبران نخواهد بود.

بچه دار شدن

یکی از موضوعاتی که باید قبل از ازدواج با شریک زندگی تان در مورد آن صحبت کنید، موضوع بچه دار شدن است. برخی از افراد به دلایل مختلف، از ترس مسئولیت پذیری گرفته تا ناباروری، ممکن است که علاقه‌ای به بچه دار شدن نداشته باشند. اما اگر شما عاشق بچه باشید، در این مورد به مشکلات جدی بر می‌خورید. پدر و مادر شدن، نیاز به تعهد بالایی دارد، چیزی نیست که شما بتوانید با اصرار و دعوا همسرتان را وادار به آن کار کنید. در واقع این کار عادلانه نیست. پس یا واقعیت را بپذیرید، یا این که با دعوا و بحث مدام، باید منتظر به پایان رسیدن رابطه تان باشید.

خانواده‌ها

ممکن است که شما یا حتی شریک زندگی تان از خانواده‌های یکدیگر خوش تان نیاید، این امری طبیعی ست، اما اگر این مورد منجر به دعوا‌های مدام می‌شود، باید حواس تان را بیشتر جمع کنید. اگر می‌خواهید کامنتی در مورد خانواده طرف مقابل تان دهید، باید مراقب لحن تان باشید. هر نوع بی احترامی به خانواده طرف مقابل می‌تواند رابطه شما را از هم بپاشاند.

سعی نکنید که نظر همسرتان را در مورد خانواده اش تغییر دهید، زیرا غیر ممکن است. حتی اگر او با شما هم نظر شد، بدانید که این تغییر موقتی ست و خیلی زود او بار دیگر به سمت خانواده اش جذب می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید در مورد موضوعات خانوادگی با همسرتان صحبت کنید، بهتر است به جای تخریب و بی احترامی به آنها، از انتظاراتی که از همسرتان دارید، صحبت کنید.

دعوا بر سر این مسایل، زنگ خطر است

رابطه جنسی

اگر شما به رابطه جنسی با شریک زندگی تان تمایل داشته باشید، اما او نه، نشاندهنده آن است که صمیمیت لازم میان تان شکل نگرفته یا که از دست رفته است. اگر شما به سمت شریک زندگی تان بروید، اما او دست رد به سینه تان بزند، احساس سرخوردگی، ناامنی و طرد شدن خواهید کرد. شما ازدواج نکرده اید که مانند یک همکار، دوست یا حتی هم خانه در کنار همسرتان باشید. ازدواج بدون رابطه زناشویی دوامی نخواهد داشت. تحقیقی نشان داده که رابطه جنسی هفته‌ای یک بار موجب رضایت دو طرف می‌شود، اما اگر کمتر از این مقدار باشد، زن و شوهر را از هم دور می‌کند.

اگر شما هم احساس می‌کنید که صمیمیت کافی میان شما و همسرتان وجود ندارد، منتظر جدایی تان از او باشید. برای جلوگیری از این اتفاق، باید در مورد دلایل این که او به شما تمایل جنسی ندارد، سوال کنید. این دلایل می‌تواند روحی، احساسی یا حتی فیزیکی باشد. اگر ریشه آن را پیدا کنید، می‌توانید همسرتان را بار دیگر به سمت تان جذب کنید.

موضوعات تکراری

اگر شما جزو افرادی باشید که به طور مدام سر یک موضوعات مختلف مانند جمع کردن لباس ها، تمییز کردن میز یا حتی شیوه تربیت فرزندان، با شریک زندگی تان بحث می‌کنید، بدانید که مشکل شما به یکی دو مشکل خاص ختم نمی‌شود، بلکه مشکل از شخصیت و سبک زندگی متفاوت تان است. اگر هر بار که سر یک موضوع خاص با طرف مقابل تان دعوا کنید، فریاد بکشید، ناسزا بگویید یا از حرف زدن خودداری کنید، اگر چه به ظاهر مشکلات شما جدی نیستند، اما در حقیقت اختلاف نظر شما عمیق‌تر از این حرف هاست به طوری که ممکن است رابطه شما را به اتمام برساند. اگر می‌خواهید از این اختلاف نظر‌های مدام جلوگیری کنید، باید به شیوه‌ای دیگر با هم کنار بیایید. با احترام بیشتری با طرف مقابل تان صحبت کنید و از بیان جملات امری بپرهیزید تا حرف هایتان تاثیر بیشتری داشته باشد.

دعوا بر سر این مسایل، زنگ خطر است

مسایل مالی

تقریبا تمام زوج‌ها در مورد مسایل مالی با هم بحث می‌کنند، اما این موضوع حساسی ست که ممکن است تبدیل به یک دعوا و حتی جدایی شود. اگر شما نمی‌توانید در مورد این که چگونه پول تان را خرج کنید، کنار بگذارید یا حتی به دست آورید با یکدیگر به نتیجه برسید، بدانید که وارد بحث خطرناکی شده اید. کسی که کار می‌کند، نباید کنترل خرج کردن پول را به تنهایی به عهده گیرد.

در واقع این تصمیمات باید به صورت دو طرفه باشد، چه در مورد مسافرت، چه در مورد خرید وسایل خانه یا حتی خرید کادو برای دوستان؛ بنابراین بهتر است که شما تقسیم وظایف کنید. به عنوان مثال اگر فردی می‌تواند مدیریت بهتری روی مسایل مالی داشته باشد، برآورد هزینه‌ها با او و فرد دیگر مسئولیت خرید را به عهده بگیرد. اگر باهم سر مسایل مالی به توافق برسید، دیگر نیازی نیست نگران خرابی رابطه تان باشید.

منبع: rd




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دعوا بر سر این مسائل، زنگ خطر است!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..