تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همه چیز درباره ایمپلنت دندان

ایمپلنت و انواع روکش‌های دندانی

ایمپلنت‌های دندانی به عنوان یک درمان جایگزین برای پروتز‌های بریج بوده که دندان‌ها تراشیده می‌شوند، و هدف اصلی از معرفی این درمان (ایمپلنت دندان) این است که در آینده هیچ دندانی به خاطر پایه بریج قرار گرفتن تراشیده نشود و از بین نرود.

به طور کلی هر بیماری که شرایط کشیدن دندان را داشته باشد می تواند کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت باشد؛ و از نظر قانونی دندانپزشک عمومی یا متخصص می تواند کاشت ایمپلنت دندان را در شرایط مطب انجام دهد. البته گرافت‌های وسیع استخوانی (پیوند استخوان) باید در بیمارستان توسط متخصص جراح فک و صورت انجام شود و همچنین جراحی سینوس لیفت باز نیز باید توسط جراح فک و صورت یا متخصص ایمپلنت در مطب یا بیمارستان انجام پذیرد.

 

ایمپلنت دندانی چیست؟

تعریف ایمپلنت دندانی: ایمپلنت به پیچ ساخته شده از جنس تیتانیوم گفته می‌شود که در استخوان فک کاشته شده و جایگزین دندان از دست رفته می‌شود. ایمپلنت‌های دندانی میتوانند یک پارچه و یا دو تکه باشند و توسط پیچ اتصال قسمت تاج و ریشه به هم وصل شوند.

زمان لازم برای جوش خوردن ایمپلنت دندانی:

فک پایین سه ماه فک بالا پنج ماه

این یک قانون کلی است که می‌تواند در شرایط مختلف متفاوت باشد مثلا اگر در فک بالا لیفت سینوس انجام شده باشد بهتر است یک تا دو ماه بیشتر فرصت داده شود تا استخوان جدید به تراکم بیشتری برسد.

از دیگر مواردی که ممکن است نیاز به مدت زمان بیشتری باشد انواع گرافت استخوانی و یا اسپیلیت کردن استخوان می‌باشد.

همچنین در شرایطی که استخوان تراکم کمتری داشته باشد باید زمان بیشتری لحاظ شود تا تراکم استخوان به حد مطلوب برسد و در شرایط ایده آل استخوانی می توان از مدت انتظار کم کرد این وقتی است که طول و عرض ایمپلنت دندانی کاشته شده ایده آل برای دندان جایگزین باشد.

 

همه چیز درباره ایمپلنت دندان

 

سن مناسب برای ایمپلنت کردن:

باید تا سن ۱۸ سالگی صبر کرد تا اسکلت صورت شکل کامل خود را پیدا کند در غیر این صورت ممکن است در آینده به خاطر رشد فک و صورت ایمپلنت دندانی کوتاه‌تر به نظر برسد. در بعضی موارد مثلا اگر چند ایمپلنت دندانی در یک ناحیه کاشته شده باشد و پروتزی به شکل بریج روی ایمپلنت‌ها نصب شده باشد مقاومت بریج مانع از رشد اسکلتال در آن ناحیه می شود و بنابر این بیمار دچار دفرمتی صورت میشود، ولی پس از سن ۱۸ سالگی هیچ محدودیتی وجود ندارد و تا هر سنی می توان ایمپلنت دندانی انجام داد.

در سنین پایین‌تر برای تک دندان میشود ایمپلنت دندانی انجام داد، ولی باید پروتز ایمپلنت دندانی بعد از ۱۸ سالگی تعویض شود تا اندازه آن با دندان‌های مجاور تناسب داشته باشد.

در صورتی که ایمپلنت‌ها با طرح‌ها و قطر‌ها و زوایای مختلف از هم کاشته شوند، بهتر است که با روکش آنی به یکدیگر متصل شوند و به صورت گروهی روکش شوند تا اینکه تک تک و به طور مجزا روکش شوند به این دلیل که میتوانند در تحمل فشار‌های جویدن به کمک هم بیایند.

 

همه چیز درباره ایمپلنت دندان

 

ایمپلنت فوری چیست؟

در بعضی موارد خاص اگر شرایط استخوانی خیلی مساعد باشد میتوان بلافاصله تاج را به ریشه کاشته شده متصل کرد، ولی احتمال شکست درمان تا ۲۰% افزایش می‌یابد.

برای انجام این کار باید عرض و طول استخوان ایده آل باشد و تراکم استخوان هم به حدی باشد که بتوان ایمپلنت را با نیروی ۶۰ نیوتن بست. پروتز این ایمپلنت باید کوتاه باشد که در هنگام جویدن به فیکسچر فشار وارد نشود و نیز باید از جنس کامپوزیت یا آکریل باشد.

بهتر است ایمپلنت فوری فقط برای ۶ دندان قدامی انجام میشود که جنبه زیبایی دارند و در نواحی خلفی به خاطر افزایش فشار بهتر است که اینکار انجام نشود.

بعد از مدت پنج ماه روکش موقت با روکش اصلی تعویض می شود.

 

همه چیز درباره ایمپلنت دندان

 

شرایط لازم برای انجام ایمپلنت فوری:

۱- ۶ دندان قدام بالا و یا فک پایین بصورت گروهی یا تک تک وجود حداقل ۶ میلیمتر عرض استخوان

۲- وجود حداقل ۱۳ میلی متر طول مفید استخوان

۳- تیپ یک یا دو یا حداکثر ۳ استخوانی (از نظر تراکم)

۴- گیر اولیه ۳۵ الی ۶۰ نیوتن

۵- رعایت بهداشت دهان ودندان

۶- عدم وجود براکسیزم (دندان قروچه)

 

همه چیز درباره ایمپلنت دندان

 

موفقیت ایمپلنت دندانی چقدر است؟

موفقیت ایمپلنت دندانی ۹۷% گزارش شده است، در ۳% موارد بجای پیوند استخوان بافت لثه‌ای به ایمپلنت دندان می چسبد و در این موارد بایستی ایمپلنت دندانی خارج شده و مجددا ایمپلنت جدید کاشته شود.

علت این پدیده وارد شدن ضربه به ایمپلنت دندان است که منجر به تکان خوردن ایمپلنت و جوش نخوردن آن به استخوان می شود. همانطور که می دانیم برای جوش خوردن استخوان باید هیچ حرکتی وجود نداشته باشد بنابراین وارد شدن فشار به ناحیه میتواند منجر به جوش نخوردن ایمپلنت دندان شود.

از دیگر مواردی که ممکن است پیش بیاید این است که بدن بیمار به جسم خارجی واکنش نشان دهد و آنرا پس می‌زند این پدیده بسیار نادر است و اگر پیش بیاید می توان دو ماه صبر کرد و دوباره کار را تکرار کرد؛ که معمولا بدن برای بار دوم پیوند ایمپلنت را می‌پذیرد.

بهداشت دهان و دندان از شاخص‌های بسیار مهم در موفقیت درمان ایمپلنت است.

استعمال دخانیات از موارد عدم موفقیت می باشد.

 

تشریح روند و طول درمان در کاشت ایمپلنت:

جلسات ملاقات با بیمار از ابتدا باید تشریح شود برای مثال کاشت یک واحد دندان در فک بالا به ترتیب زیر است:

جلسه اول کاشت فیکسچر روز ۱ جلسه دوم بازکردن بخیه بعد از دو هفته روز ۱۵ جلسه سوم چکاپ دو ماه بعد روز ۷۵ جلسه چهارم بستن هیلینگ یک ماه بعد روز ۱۰۵ جلسه پنجم قالبگیری بعد از پانزده روز روز ۱۲۰ جلسه ششم امتحان فریم پنج روز بعد روز ۱۲۵ جلسه هفتم تحویل پروتز پنج روز بعد روز ۱۳۵

این حداقل زمان لازم است اگر چینی قبل از گلیز امتحان شود و اگر چسب موقت زده شود دو جلسه اضافه می‌شود برای فک پایین این زمان دو ماه کوتاه‌تر است به همین خاطر سعی می کنیم که تا حد امکان درمان‌های ایمپلنت دو فک را را با هم شروع کنیم و یا فک بالا را زود‌تر از فک پایین شروع کنیم.

در صورتی که دو فک با هم احتیاج به ایمپلنت داشته باشد حتما با فک بالا شروع می کنیم می توانیم یک ماه صبر کنیم و بعد کار فک پایین را شروع می کنیم و نهایتا سه ماه بعد از جراحی اول اقدام به بستن هیلینگ می کنیم.

بسیاری از بیماران می گویند که ترجیح می دهیم کاشت دندان را از یک فک شروع کنیم و اگر رضایت بخش و راحت بود در ناحیه دیگر شروع خواهیم کرد، ولی تجربه نشان داده که همه این افراد موقع تحویل کارشان می‌گویند‌ای کاش تمام نواحی را با هم شروع کرده بودیم، چون همیشه نتیجه کار رضایت بخش است این وظیفه دندانپزشک است که اعتماد بیمار را جلب کند که نهایتا در پنج ماه کلیه کار‌های ایمپلنتی تمام شود و تعداد ویزیت‌های بیمار به حداقل برسد.

انجام اینکار موجب ایجاد پلان اکلوزالی بهتر، تقسیم فضای ایده آل‌تر و یکنواختی رنگ واندازه و قرینه سازی مناسب‌تر می‌شود.

خدمات کلینیک دندانپزشکی زهره

مشاوره و طرح درمان رایگان  درمان در محل مورد نظر شما با تجهیزات پیشرفته ایمپلنت زیبایی و لمینت ترمیم و پر کردن جراحی فک و صورت اطفال و بزرگسال پروتز ثابت و متحرک درمان ریشه جراحی لثه ارتودنسی رادیوگرافی بلچینگ طرف قرارداد با بانک ها، بیمه ها، سازمان ها و شرکت ها ارائه سرویس های متناسب با استفاده های بین المللی توسط کادر مجرب همه چیز درباره ایمپلنت دندان

.برای مشاهده نمونه ها به صفحه اینستاگرام مراجعه نمایید

همه چیز درباره ایمپلنت دندان

همین حالا با ما تماس بگیرید

همه چیز درباره ایمپلنت دندان همه چیز درباره ایمپلنت دندان

بالاتر از میدان ولیعصر، روبروی سینما استقلال، کوچه شهامتی، پلاک ۶




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همه چیز درباره ایمپلنت دندان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..