تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برای بزرگداشت نیمه‌‌ شعبان در مدرسه چه برنامه‌ای دارید؟

برای بزرگداشت نیمه‌‌ی شعبان در مدرسه چه برنامه‌ای دارید؟به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر معلم، مدیر و یا مسئول فرهنگی مدرسه‌ای باشید، حتما این روزها درگیر برنامه ریزی برای جشن نیمه‌شعبان مدرسه هستید. برگزاری جشن، ایده ی تربیتی بسیار خوبی است چرا که پیوند بچه ها با اهل بیت از طریق شادی و سرور پیوند ماندگار و عمیقی خواهد بود. اما چه نکاتی را به عنوان یک مربی پرورشی یا معلم و مدیر مدرسه می توانیم برای یک جشن شاد در نظر بگیریم؟

به دانش‌آموزان مسئولیت بدهید

ما وقتی در برگزاری کاری مشارکت داریم، از نظر ذهنی پیوند بهتری با موضوع برقرار می‌کنیم. لذا سعی کنید که از اکثر دانش آموزان و "نه فقط تعدادی داوطلب همیشگی" بهره بگیرید. برخی ایده ها هم می توانند به شکل حداکثری دانش آموزان را درگیر کنند، مثلا برگزاری نمایشگاهی که مبتنی بر فراخوان قبلی از آثار مختلف مرتبط با موضوع انتظار، صلح، عدالت و غیره باشد.

 نشان بدهید جشن متفاوتی در راه است

بگذارید دانش آموز حس کند که این جشن و برگزاری آن برای شما از بقیه برنامه‌های مدرسه مهم‌تر است. به عنوان مثال می‌توانید از کارت دعوت خلاقانه برای دعوت بچه ها به جشن و یا گذاشتن یک برنامه برای شنیدن ایده‌های دانش آموزان، استفاده کنید. همینطور گذاشتن تقویم های روزشمار روی تخته اعلانات مدرسه تا روز نیمه شعبان و یا انجام یک پذیرایی متفاوت برای بچه ها، هم می تواند در ذهن بچه‌ها متفاوت بودن این جشن را تداعی کند.

 از امکانات مدرسه بهر‌ه‌ی مثبت ببرید

مثلا اگر در مدرسه ویدیو پروژکتور دارید، می‌توانید از عکسهای مختلف انتزاعی(متناسب با سن بچه ها) به شکل مسابقه‌ای برای بهترین توصیف در لحظه بهره بگیرید و یا از دیواری در مدرسه برای رنگ شدن توسط بچه‌ها، نقاشی و یا نوشتن احساس‌شان به امام زمان علیه‌السلام استفاده کنید.

 از ایجاد هیجان غافل نشوید

اگر فضای حرکت زیاد ندارید، می توانید از مسابقه‌هایی که نیاز به فضای زیادی ندارند ولی در عین حال سرعت در آنها موثر است، کمک بگیرید. مشاعره‌ی شعرهای مذهبی، مسابقه لب‌خوانی مولودی‌های مذهبی، پانتومیم و یا دادن زمان برای بداهه گویی و یا ادامه دادن قصه‌های انتخابی شما، از مجموعه مسابقات عملکردی بدون تحرک اما هیجان‌انگیز است.

 به ماندگاری اثر جشن فکر کنید

برای تداوم داشتن و ماندگار شدن خاطره‌ی مثبت در ذهن بچه‌ها فکری کنید. گاهی داشتن یک عکس یادگاری دسته‌جمعی که در روز جشن گرفته شده و یا دریافت یک هدیه‌ی کوچک مثل گلدان، خاطره‌ی یک روز خوب را تا مدتها زنده نگاه می‌دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برای بزرگداشت نیمه‌‌ شعبان در مدرسه چه برنامه‌ای دارید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..