تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم با محوریت تعیین حریم رودخانه

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان گفت: نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم امروز ظهر با حضور جمعی از مسئولین استانی در راستای حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها و شفاف سازی آن تشکیل شد.

رضا اعظمی افزود: اثرات سیل در بسیاری مواقع عامل انسانی دارد و در بازدید‌های صورت گرفته از مناطق سیل زده به راحتی می‌توان دید که انحراف در مسیر رودخانه ها، ایجاد ایستگاه‌های پمپاژ و ساخت و ساز در کنار رودخانه تاثیرات منفی بر جای گذاشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان نیز در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته برای حفاظت از منابع آب گفت: همکاری دادستان‌های شهرستان‌های تابعه برای پلمب چاه‌های غیر مجاز تا زمان تعیین تکلیف چاه‌ها در مراجع قضایی با استفاده از ظرفیت پلیس نظارت بر اماکن از جمله تصمیماتی بود که رسیدگی به وضعیت چاه‌ها را سرعت بخشید.

کامران خرم اضافه کرد: صدور دستور قضایی برای همکاری ۲۴ ساعته پلیس و معافیت شرکت آب منطقه‌ای از پرداخت هزینه‌های دادرسی از دیگر تصمیمات موثر بوده است.

وی اظهار داشت: دستور دیگری نیز در سال گذشته صادر شد که به دلیل نبود امکانات و اعتبار خود متخلفین موظف به مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز شدند.

خرم یادآور شد: پیشتر کارشناسانی غیرمتخصص در دعاوی به تعیین حریم رودخانه‌ها می‌پرداختند که در تصمیمات اخیر قضات از کارشناسان وزارت نیرو برای تعیین حریم بستر رودخانه‌ها بهره می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه بستر و حریم رودخانه‌ها بر اساس دیتا‌های علمی مشخص می‌شود، گفت: در صورتی که شخص اسناد و مدارکی مبنی بر مالکیت بر زمین‌هایی در بستر رودخانه داشته باشد به او خسارت پرداخت می‌شود در غیر این صورت آزادسازی بستر بدون پرداخت خسارت انجام می‌شود.

خرم اضافه کرد: ۳۵۹ حلقه چاه غیر مجاز در سال گذشته مسدود شد که ۶.۸ میلیون مترمکعب حجم برگشتی آب آن‌ها به حوزه آبخوان بود.

وی با بیان اینکه ۱۹۷ مورد آلایندگی منابع آّبی رفع آلایندگی شد، افزود: سال گذشته ۱۵۸ حکم در رابطه با منابع آب زیرزمینی و ۱۲۲ حکم در رابطه با منابع آب سطحی اجرا شد.

انتهای پیام/ع




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم با محوریت تعیین حریم رودخانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..