تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیل ۳۷ میلیارد تومان به کشاورزی خراسان شمالی خسارت زد

ساعت: 15:45 منتشر شده در مورخ: 1398/01/25 شناسه خبر: 1476298

رئیس اداره بحران و مخاطرات کشاورزی جهادکشاورزی خراسان شمالی:

رئیس اداره بحران و مخاطرات کشاورزی جهاد کشاورزی خراسان شمالی مجموع خسارات وارده به استان را در بخش های زراعت و باغبانی 37 میلیارد و 22 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: خسارات در بخش زراعت 20 میلیارد و 292 میلیون تومان و در بخش باغبانی 16 میلیارد و 730 میلیون تومان بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، عبدالحسین نامور، رئیس اداره بحران و مخاطرات کشاورزی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در رابطه با خسارت های حاصله از سیلاب و بارندگی های اخیر در خراسان شمالی اظهار کرد: در بارشهای اخیر از 27 اسفند ماه سال گذشته تا17 فروردین سال جاری 9 هزار و 736 هکتار اراضی زراعی و باغی در استان خسارت دیده اند.

 

وی ادامه داد: براثر بارشهای شدید و جاری شدن سیلاب به 8 هزار و 886 هکتار از اراضی زراعی از جمله پیاز، گندم، یونجه، جو، زیره، عدس، گلزا، چغندر، زعفران در شهرستان های خراسان شمالی خسارتی وارد شد.

 

نامور میزان اراضی خسارت دیده در بخش باغی را 850 هکتار شامل محصولات انگور، سیب، گردو، آلو، زردآلو، گیلاس، هلو، پسته، گلخانه، سردرختی و باغ های مختلط اعلام کرد.

 

این مقام مسئول بیشترین خسارت به بخش کشاورزی استان، به شهرستان جاجرم با دوهزار و 720 هکتار وارده شده را بیان کرد ، گفت: شهرستان های اسفراین، مانه و سملقان، بجنورد، گرمه، شیروان، فاروج، رازو جرگلان به ترتیب بالاترین میزان خسارت در بخش کشاورزی ثبت شده است.

 

رئیس اداره بحران و مخاطرات کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان مجموع خسارات وارده به استان را در بخش های زراعت و باغبانی 37 میلیارد و 22 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: خسارات در بخش زراعت 20 میلیارد و 292 میلیون تومان، در بخش باغبانی 16 میلیارد و 730 میلیون تومان بوده است.

 

وی اضافه کرد: 29 درصد از کل خسارت ها براثر بارشها و سیل مربوط به اراضی زراعت و باغی است و حدود 20 هزار تن محصولات از بین رفته اند.

 

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیل ۳۷ میلیارد تومان به کشاورزی خراسان شمالی خسارت زد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..