تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کنکور ۹۸/ توصیه‌های کلیدی برای افزایش قدرت تمرکز که معجزه می‌کند

آیدا مهری کارشناس ارشد روانپزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، پیرامون تمرکز در افراد کنکوری اظهار کرد: وقتی مشغول انجام کاری هستیم صرفا باید به همان کار فکر کنیم. اگر در طول روز به پنج فعالیت مختلف مشغول هستید، زمانی که یک فعالیت از آن پنج فعالیت را انجام می‌دهید باید به همان یک کار درحال انجام فکر کنید و از افکاری که مربوط به کار‌های دیگر هستند رها باشید و به چیز دیگری فکر نکنید؛ تمام نوابغ جهان از جمله کسانی بودند که قدرت تمرکز فوق العاده‌ای داشتند. آشفتگی فکری عملا فرد را به نتیجه مطلوبی نمی‌رساند زیرا موفقیت به معنای واقعی به تمرکز وابسته است.

اهمیت تمرکز

وی ادامه داد: یکی از عوامل بسیار مهم در افراد کنکوری تمرکز است؛ این واژه عامل اصلی تفاوت در میزان موفقیت کنکوری‌هاست؛ زیرا تاثیرگذارترین موضوع در داشتن یک مطالعه مطلوب میزان تمرکز فرد است.

مهری افزود: در تمام فعالیت‌های که می‌خواهیم به نتیجه مطلوب برسیم نیازمند تمرکز هستیم، دربرخی فعالیت‌ها این ضرورت بیشتر خواهد بود، که یکی از آن‌ها مطالعه برای کنکور است. برای اینکه بتوانیم به تعریف دقیقی از تمرکز برسیم و آن را بهتر بشناسیم باید درباره حواس‌پرتی هم اطلاعات کافی داشته باشیم. چرا که حواس پرتی نقطه مقابل تمرکز است و با بالا رفتن یکی، دیگری کاهش پیدا خواهد کرد؛ همچنین نکته مهم آن است که بدانیم تمرکز امری نسبی است و نهایت زمانی که بتوانیم بر روی موضوعی تمرکز صددرصدی داشته باشیم سه الی چهار ثانیه است؛ در تعریف اصلی تمرکز این نکته را باید بدانیم که تمرکز به معنای حداقل رساندن عوامل حواس پرتی اعم از عوامل درونی و عوامل بیرونی است.

اهمیت تمرکز
وی تصریح کرد:گا‌ها شنیده می‌شود که افراد کنکوری می‌گویند من حواس پرت هستم، نمی‌توانم تمرکز کنم، چنین صحبت‌هایی کاملا غلط و غیرمنصفانه است؛ افراد کنکوری باید واقع بینانه به همه توانایی‌های خود نگاه کنند، نقاط مثبت و منفی را در کنار هم بگذارند و تلاش کنند نقاط منفی را از بین ببرند.

این روانپزشک بیان کرد: تمرکز کردن یک ویژگی اکتسابی است و حواس‌پرت پنداشتن ذاتی یک فرد، غلط است. یک فرد ورزیده را با عضلات قوی در نظر بگیرید، او قبل از داشتن این شرایط یک فرد عادی مانند دیگر افراد جامعه با عضلات معمولی و نرم بوده و با پیگیری و تمرین زیاد توانسته است خود را قوی کند و به این شکل درآورد؛ در تمرکز نیز روال به همین گونه است، همه افراد استعدادی در وجود خود دارند که با تمرین و تلاش می‌توانند ذهن خود را پرورش دهند و به تمرکز برسند.

نکات مهم در راه رسیدن به تمرکز

مهری توضیح داد: برای داشتن تمرکز رعایت برخی مسائل بسیار مهم است که از جمله این نکات داشتن هدفی مشخص و شفاف است که بهتر است آن را مکتوب کنیم؛ این کار باعث می‌شود فرد بر هدف تمرکز کند و عوامل کمتری باعث از بین رفتن تمرکز فرد می‌شود؛ همچنین فرد با نوشتن عوامل حواس پرتی‌ خود بر روی کاغذ می‌تواند آن‌ها را بهتر شناسایی و حذف کند. افراد کنکوری باید بدانند تمام شرایط را برای مطالعه خود مناسب کنند تا بهترین نتیجه را به دست بیاورند، محیط مطالعه باید به دور از سر و صدا،ساکت، منظم و تمیز باشد. همچنین فرد باید بهترین زمان که شرایط مناسب برای مطالعه دارد را انتخاب کند.

اهمیت تمرکز


وی افزود: همچنین فرد باید آرامش و استراحت کافی به مطالعه بپردازد تا به دنبال آن تمرکز بیشتری داشته باشد، چقدر استرس و اضطراب بیشتر باشد با کاهش تمرکز رو به‌رو خواهیم بود، پس بهتر است با حذف اضطراب به خود کمک کنیم تا درس‌ها را بهتر فرا بگیریم.

این کارشناس ارشد روانپزشکی تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل مهمی که در تمرکز نقش مهمی را ایفا می‌کند تصویر ذهنی مثبت است. این نکته نه تنها در مطالعه بلکه در تمام کارها بسیار مهم و تاثیر گذار است؛ تصویر ذهنی مثبت از توانایی‌های فردی خود و امید به نتیجه کار باعث می‌شود افراد با انگیزه بهتری درس بخوانند و نتیجه بهتری بدست آورند زیرا اگر با یاس و ناامیدی کاری را شروع کنیم تمرکز کمتری داریم و نتایج مطلوبی نخواهیم گرفت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کنکور ۹۸/ توصیه‌های کلیدی برای افزایش قدرت تمرکز که معجزه می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..