تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موش‌ها مانند انسان درد در دیگران را حس می‌کنند

به گزارش خبرآنلاین، محققان انستیتو علوم اعصاب هلند می‌گویند انسان‌ها به دلیل داشتن سیستم عصبی آینه‌ای در مغز می‌توانند حس درد مشترک داشته باشند. به گفته آن‌ها همین سیستم در موش وجود داشته و بنابراین احساس درد مشترک با دیگران دارند.{لینک}

این احساس درد در ناحیه‌ای از مغز به نام cingulate cortex وجود دارد که دانشمندان با برداشتن این قسمت از مغز موش متوجه شدند که این احساس درد دیگر وجود ندارد.

درست مانند انسان، سلول‌های مشابهی در مغز موش هنگام احساس درد مشترک فعال می‌شود. این سلول‌ها در ناحیه cingulate cortex وجود دارد که با دیدن مجدداً فعال می‌شود.

این کار مقدمه دست‌کاری در سلول‌هایی است که باعث اختلال روانی در انسان شده و ممکن است در آینده با از بین بردن این سلول‌ها بتوان اختلال روانی را به‌طور کاملاً علمی از بین برد.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موش‌ها مانند انسان درد در دیگران را حس می‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..