تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گزارش سالانه بورس‌های مشتقه منتشر شد

فدراسیون جهانی بورس‌ها سالانه پرسشنامه‌ای را با هدف بررسی عملکرد بورس‌های مشتقه در میان اعضـــای اصلی و وابسته خــود توزیع می‌کند. در تهیه گزارش سال ۲۰۱۸ تعداد چهل و هشت بورس از نقاط مختلف جهان مشارکت کردند.

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران: سال ۲۰۱۸ در بازار‌های مالی با نوسانات فراوانی همراه بود و تا حدودی بازار‌های با ثبات سال ۲۰۱۷ را متحول ساخت. این دگرگونی‌ها در سال گذشته با افت رشـــد جهانی اقتصاد، درگیری‌های ژئوپلتیک و تجاری بین قدرت ها، نگرانی از سیاست‌های پولی انقباضی و فراز و فرود‌های نرخ ارز‌های مختلف همراه بود. در بازار‌های سرمایه، با وجود شروع بسیار خوب در سال گذشته، ارزش بازار بورس‌های مختلف در پایان سال، شاهد کاهش چشمگیر بودند. با این وجود، در بازار‌های مشتقه ارزش و حجم مبادلات به ترتیب بیش از ۱۵ و ۱۱ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ رشد داشت.

گزارش سالانه بورس‌های مشتقه منتشر شد
برای نخستین بار از سال ۲۰۰۵ میلادی، مجموع حجم قرارداد‌های مبادله شده در بازار‌های مشتقه از عدد ۳۰ میلیارد عبور کرد و حتی نسبت به سال ۲۰۱۷ هم رشدی ۲۱ درصدی را تجربه کرد. این رشد در تمام نقاط و مناطق تحت بررسی فدراسیون جهانی بورس‌ها قابل مشاهده بود. به طوریکه در آمریکا آسیا ـ. اقیانوسیه. اروپاـ خاورمیانه ـ. آفریقا به ترتیب با ۲۴، ۲۷ و ۵ درصد رشد سالانه روبرو بودیم. تقریبا تمام انواع مشتقات از جمله سهمی، شاخصی، ارزی، نرخ بهره و کالایی با افزایش حجم معاملات در سال ۲۰۱۸ به کار خود پایان دادند.

حجم مبادلات اوراق مشتق سهمی در سال ۲۰۱۸ به بیش از سیزده و نیم میلیارد قرارداد رسید که حدود ۳۴ درصد از سال ۲۰۱۷ پیشی گرفت. در این میان، معاملات آتی و اختیار معامله تک سهم و شاخصی سهم به سزائی در این روند داشتند.

بر اساس نظر سنجی بعمل آمده در سال ۲۰۱۸، قرارداد‌های آتی و اختیار معامله شاخص سهمی به عنوان پر معامله‌ترین ابزار در بیش از ۳۰ بورس مشارکت کننده در مطالعه داد و ستد می‌شوند.

پس از این دو محصول، اختیار معــامله تک سهم، قرارداد‌های آتی کالایی و آتـــی تک سهم از مهـمترین و متداول‌ترین محصولات مشتقه بورس‌های دنیا بحساب می‌آیند. در میان بورس‌های کشور‌ها و مناطق مختلف، بورس اروپایی یورکس و بورس ژوهانسبورگ با ۱۵ نوع ابزار مختلف متنوع‌ترین بازار‌های مشتقه جهان در سال ۲۰۱۸ نامیده شدند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گزارش سالانه بورس‌های مشتقه منتشر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..