تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحرکات مشکوک بازیگر معروف علیه ایران/ از پست‌های جنجالی برنامه‌ریزی‌شده تا اجرای عملیات زیرپوستی + عکس

تحرکات مشکوک بازیگر معروف علیه کشور/از ارسال چند پست جنجالی در اینستاگرام تا اجرای عملیات زیرپوستیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در روز‌های گذشته، لئوناردو دی‌کاپریو، بازیگر هالیوودی، در فضای مجازی پستی منتشر کرد و در آن خواستار آزادی افرادی شد که متهم‌اند در پوشش فعالیت زیست‌محیطی به جاسوسی از مناطق حساس کشور مبادرت می‌کرده‌اند.

لئوناردو دی‌کاپریو آنقدری در سینما و بین سینمادوستان شناخته‌شده است که نیازی به معرفی ندارد. از «تایتانیک» تا «گرگ وال‌استریت»، از پرونده اختلاس تا علاقه شدید به سوپرمدل‌های برنزه بخشی از زندگی این ستاره هالیوودی است. همزمان با دخالت بازیگر «دارودسته‌های نیویورکی» در مسائل داخلی کشورمان، لازم است اندکی این مسأله را مرور کنیم.

محیط زیست یا جاسوسی؟

در زمستان سال ۹۶ چند نفر به اتهام جاسوسی در پوشش فعالیت‌های محیط زیستی توسط نهاد‌های امنیتی بازداشت شدند. حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه‌قضاییه همان روز‌ها در جمع خبرنگاران با اشاره به جریانات کاووس سیدامامی (از متهمان این پرونده) گفت: یکسری افراد به اتهام جاسوسی دستگیر شدند که این‌ها زیرپوشش محیط زیست و بعضی مراکز علمی و با سرویس‌های بیگانه از جمله آمریکا و صهیونیست مرتبط بودند و بعضی از آن‌ها اطلاعات را از مراکز حساس و مهم و استراتژیک تهیه می‌کردند و برای بیگانگان می‌فرستادند که دستگیر شدند و یکی از آن‌ها سیدامامی بود.

۲۱‌بهمن‌۱۳۹۷‌آقای جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران از دستگیری چند فعال محیط زیست متهم به جاسوسی خبر داد. آقای غلامحسین اسماعیلی، رییس دادگستری استان تهران در این باره گفت: «جمعی از کسانی که اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کردند و به بیگانگان می‌دادند، شناسایی شدند و برخی دستگیر شدند و برخی هم ممکن است در آینده دستگیر شوند. پرونده در مرحله اولیه است و جزئیات قابل بیان نیست.» در تاریخ‌۲۰‌آبان‌۱۳۹۷ غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی وقت قوه‌قضاییه ادعا کرد که اتهام فعالان محیط زیست می‌تواند از «جاسوسی» تا «فساد فی‌الارض» افزایش یابد. محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه‌قضاییه در صدوسی‌وسومین نشست خبری‌اش است که روز یکشنبه ۲۰‌آبان برگزار شد، گفت: «عنوان اتهامی ابتدایی این افراد در پرونده محیط زیست، جاسوسی بوده که این عنوان اتهامی مطابق قانون می‌تواند تا حد افساد فی‌الارض باشد. برخی نهاد‌ها می‌گفتند این افراد جاسوس نیستند. گزارش استخراج شده به ستاد کل نیرو‌های مسلح رفت و ابزار آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس گزارش ستاد کل نیرو‌های مسلح، اقاریر این افراد و خسارت‌های وارده این اتهامات مشمول افساد فی‌الارض قرار گرفت.»

سفیرحاشیه‌دار

لئوناردو دی‌کاپریو در سپتامبر‌۲۰۱۴ به سمت سفیر صلح سازمان ملل متحد و نماینده این سازمان در امور تغییرات جوی برگزیده شد. وی هم‌چنین بنیادی را هم دراین زمینه راه‌اندازی کرده است. او در حاشیه این مسوولیت که برایش سروصدای زیادی هم به پا کرد با سیاستمداران مختلفی از جمله باراک اوباما، رییس‌جمهوری وقت ایالات متحده دیدار کرد.

تحرکات مشکوک بازیگر معروف علیه کشور/از ارسال چند پست جنجالی در اینستاگرام تا اجرای عملیات زیرپوستی

فعالیت‌های وی منتقدانی نیز دارد که او را به دورویی و ریاکاری متهم کرده‌اند و بیان داشتند که: «دی‌کاپریو از حفظ محیط زیست و گرمایش زمین سخن می‌گوید، در حالی که خودش در یات‌های عظیم مهمانی می‌گیرد و با جت‌های خصوصی‌اش مسافرت می‌کند که مصرف سوخت بالایی داشته و برای محیط زیست مضرند.» این حواشی در ادامه به نقطه اوج خود رسید.

چندی پیش اعلام شد بنیاد خیریه این هنرمند مشهور، کمک‌های مالی هنگفتی از «صندوق توسعه برهارد مالزی یک» دریافت کرده است. این صندوق دولتی با هدف سرمایه‌گذاری اقتصادی در پروژه‌های بین‌المللی تأسیس شده و قرار است سود آن صرف تولید و سازندگی در مالزی شود. این در حالی است که تعدادی از مدیران این صندوق به فساد مالی متهم شده‌اند و ظاهراً از سرمایه موجود برای مصارف شخصی استفاده کرده‌اند. گفته می‌شود لئوناردو دی‌کاپریو بخشی از بودجه فیلم «گرگ وال‌استریت» را هم از متهمان اصلی فساد مالی در این پرونده اقتصادی دریافت کرده، یعنی پولی که از صندوق مزبور اختلاس شده است.

هر چند که مدیران «صندوق توسعه برهارد مالزی یک» تمامی اتهامات وارده را تکذیب کرده‌اند، ولی تحقیقات قضایی درباره این پرونده ادامه دارد. او تأکید کرده که در صورت اثبات اتهامات وارده و گناهکار بودن مدیران این صندوق سرمایه‌گذاری، پول اهدایی آن‌ها را پس خواهد داد. به گزارش «تسنیم» اگر خبر‌های اخیر مرتبط با دی‌کاپریو را پیگیری کنیم به خبر شهادت دادن وی در دادگاه یکی از بزرگترین پرونده‌های فساد مالی موسوم به «رسوایی ۱MDB» مواجه می‌شویم؛ پرونده‌ای شامل میلیارد‌ها دلار اختلاس از صندوق دولتی مالزی که نجیب تون رزاق، نخست‌وزیر پیشین مالزی با سه مورد پولشویی یکی از متهمان آن است. دیگر متهمان این پرونده جنجالی را که در تابستان‌۲۰۱۶ گشوده شد «ریزا عزیز»، پسرخوانده نجیب تون رزاق، نخست‌وزیر مالزی و «لو تاک ژو»، یکی از دوستان «ریزا عزیز» تشکیل می‌دهند.

متهمانی که ارتباط نزدیک‌شان با دی‌کاپریو و بنیاد خیریه محیط زیستی‌اش، طی سه سال گذشته، برای این بازیگر حاشیه‌ساز شده است؛ با باز شدن پرونده این فساد بزرگ مالی، مشخص شد که بنیاد خیریه دی‌کاپریو با دریافت یک کمک مالی از سوی «لو ژو» به‌منظور برگزاری یک مهمانی بزرگ در سن‌تروپه در بهره‌جستن از بخشی از پول اختلاس‌شده از صندوق دولتی مالزی سهیم بوده است! همچنین ۱۰۰‌میلیون دلار از این مبالغ اختلاس‌شده از صندوق دولتی مالزی برای ساخته شدن فیلم «گرگ وال‌استریت» به‌کارگردانی اسکورسیزی مصرف شده است. متهم شدن دی‌کاپریو به سودبردن از پولشویی چند میلیارد دلاری در مالزی سبب شد یک بنیاد خیریه محیط زیستی سوئیسی خواستار برکناری دی‌کاپریو از سفیری صلحی سازمان ملل شده و از او بخواهد «پول‌های آلوده‌ای را که دریافت کرده» بازگرداند.

ورود «لئو»

دی‌کاپریو قبلاً هم درباره پرونده متهمان به جاسوسی در پوشش فعالیت‌های محیط زیستی ورود‌کرده بود، اما این بار با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم، نظر بازیگر هالیوودی بیش از قبل ریاکارانه به نظر می‌رسد. این بازیگر آمریکایی با انتشار تصویری از یوزپلنگ ایرانی، به تقدیر از تلاش فعالان محیط زیست ایران برای عکس گرفتن از آن پرداخت. دی‌کاپریو ضمن درخواست آزادی این افراد، لینک نامه‌ای را بازنشر کرده است که در آن درخواست آزادی این افراد مطرح شده است. این نامه را تاکنون ۱۶۰‌هزار نفر امضا کرده‌اند. او همچنین پای این پست اکانت‌های منسوب به حسن روحانی، جواد ظریف و آیت‌الله رئیسی را تگ کرد.

اجازه بدهید کمی از این پرونده فاصله بگیریم و بحث‌مان را کلان‌تر کنیم. انگار آمریکایی‌ها عادت کرده‌اند به جای پاسخگویی، سؤال کنند! انگار باورشان شده که ارباب‌اند و دیگران رعیت! هیچ‌کس حق سؤال از آن‌ها ندارد و فقط آن‌ها هستند که اجازه مطالبه دارند. گویا فرار به جلو و دست‌پیش گرفتن، به بخشی از شخصیت‌شان تبدیل شده است. چندین ماه از خروج دولت آمریکا از یک قرارداد رسمی بین‌المللی گذشته است. قراردادی که حاصل سال‌ها مذاکرات سخت و فشرده بود. کشور‌های مختلف، شورای امنیت سازمان ملل و ایران نهایتاً به برجامی دست یافتند که خوب یا بد مورد توافق همه بود.

ناگهان با یک انتخابات در آمریکا، رییس‌جمهوری جدیدشان می‌زند زیر میز و حتی حرمت امضای رییس‌جمهوری قبلی خودشان را نگه نمی‌دارد. آمریکا نه‌تن‌ها خودش از این بازی خارج می‌شود، بلکه دیگران را هم تحت فشار قرار می‌دهد تا از این قرارداد خارج شوند. دولت زورگو، بی‌منطق و بدعهدشان سنگین‌ترین تحریم‌های اقتصادی تاریخ -به قول خودشان- را علیه ایران تصویب و اجرا می‌کند. این تحریم‌ها به طور مستقیم زندگی مردم ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بیماران، کودکان و... به‌طور جدی آسیب می‌بینند. اما از سفیر صلح (!) هیچ صدایی در نمی‌آید! بله سفیر صلح میلیاردر آمریکایی در جزیره خوش آب‌وهوایش در بلیز می‌نشیند و با یکی از آی‌فون‌هایش برای مردم ایران پست می‌گذارد، اما نه درباره تحریم و تهدید‌های دولتش علیه مردم ایران؛ چند جمله مداخله‌جویانه درباره یک پرونده قضایی. تکه‌ای از پازل تحریم‌های حقوق بشری، فشار حداکثری به ایران یا هر چیزی که دلیلش باشد، آنقدری ریاکارانه و متناقض به نظر می‌رسد که باید به آن خندید.

منبع:صبح نو

انتهای پیام/

دی‌کاپریو؛سفیرصلح‌یاعامل‌فشار



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحرکات مشکوک بازیگر معروف علیه ایران/ از پست‌های جنجالی برنامه‌ریزی‌شده تا اجرای عملیات زیرپوستی + عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..