تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۷۰ پروانه بهره برداری درکردستان صادر شد

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، پیمان الماسی گفت:۷۰ پروانه بهره برداری به مبلغ سرمایه گذاری ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغال یک هزار و ۵۰ نفر در سال گذشته در این استان صادر شد.

وی افزود: میزان تولید واحد‌های صنعتی استان با توجه به شاخص‌های تولید، مصرف برق، ارزش افزوده مالیاتی و صادرات انجام شده در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن رشد ۲۵ درصدی یافت.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: سال گذشته ۸۷ واحد تولیدی با مبلغ تسهیلات یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل استان معرفی شدند که تاکنون ۶۲۰ میلیارد ریال به ۳۹ مورد از آن‌ها پرداخت شده است.

الماسی یادآور شد: برای بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی هم توسط بانک‌های عامل از محل اعتبارات اشتغال فراگیر و پایدار روستایی و تفاهم نامه‌ای که با بانک سینا منعقد شد به ۱۹۶ واحد تولیدی دیگر ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

وی تاکید کرد: سال گذشته در مجموع یک هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب کارگروه‌های مختلف توسط بانک‌های عامل به واحد‌های تولیدی استان پرداخت شده است.

الماسی با اشاره به وجود ۷۹۸ واحد صنعتی در استان اظهار داشت: از این تعداد ۶۳۹ واحد فعال و نیمه فعال و ۱۵۹ واحد هم غیر فعال است، افزود: هر واحد تولیدی غیر فعالی که فاقد مستحدثات و امکانات تولیدی باشد پروانه فعالیتش تعلیق یا ابطال شده است.

وی اشتغال اسمی واحد‌های صنعتی استان را ۱۵ هزار و ۷۵۳ نفر اعلام کرد و گفت: اشتغال واقعی واحد‌های صنعتی استان هم حدود ۱۲ هزار نفر است.

الماسی یادآور شد: حدود ۵۰ درصد از واحد‌های صنعتی استان زیر ۱۰ نفر، ۴۴ درصد بین ۱۰ تا ۵۰ نفر، ۳.۵ درصد ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و ۲.۵ درصد از واحد‌ها بالای ۱۰۰ نفر اشتغال دارند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: از نظر تعداد واحد‌های صنعتی رتبه ۲۶، از لحاظ سرمایه گذاری رتبه ۲۲ و از نظر اشتغال هم رتبه ۲۷ کشور را داریم.

الماسی گفت: مهمترین محصولات صنعتی که در استان تولید می‌شود به ترتیب اهمیت شامل پلی اتلین سبک، انواع لاستیک رادیال خودرو، سیمان خاکستری، شمش طلا، تراکتور سنگین، انواع نوشیدنی گازدار، کنسانتره سنگ آهن و کاشی و سرامیک است.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۷۰ پروانه بهره برداری درکردستان صادر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..