تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کردستان مشاهده نشد

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ناصر مخدوم گفت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان علاوه بر مراکز کشور در برخی استان‌های همجوار کردستان نیز شیوع پیدا کرده که طبق بررسی‌ها تاکنون موردی از این بیماری در این استان نداشته ایم.

وی افزود: دامپزشکی استان طبق اهداف خود از سال‌های گذشته به صورت ویژه بررسی و جلوگیری از شیوع این بیماری را در دستور کار قرار داده و به صورت شبانه روزی در مرغداری‌ها و کشتارگاه‌های صنعتی طیور نمونه برداری کرده و از آمادگی لازم برای مقابله با این بیماری برخوردار است.

مخدوم با اشاره به اینکه دامپزشکی کردستان با برگزاری دوره‌های آموزشی و صدور اطلاعیه، واحد‌های مرغداری و اهالی روستا‌ها را نسبت به خطرات و راه‌های مقابله با این بیماری آگاه کرده است، افزود: در سال گذشته نیز مورد مثبتی از این بیماری در استان مشاهده نشد.

معاون بهداشتی دامپزشکی کردستان یادآور شد: احتمال انتقال این بیماری از طریق مختلف از جمله پرندگان و طیور مهاجر پرورش داده شده در مراکز آلوده به سایر نقاط وجود دارد از این رو توصیه می‌شود که مردم از تهیه طیور زنده در مراکز غیر مجاز خودداری کنند.

مخدوم تاکید کرد: دامپزشکی کردستان در راستای جلوگیری از ورود طیور آلوده تمام تلاش خود را بکار بسته که در این راستا از ابتدای فروردین سال جاری بیش از ۲۸۵ هزار قطعه جوجه یک روزه در مبادی مرزی این استان کشف شد.

وی افزود: متخلفان قصد خروج این محموله‌ها به خارج از کشور را داشتند که با همکاری مراجع انتظامی کشف و با حکم قضایی معدوم شدند.

مخدوم به مردم اطمینان داد تخم مرغ و گوشت مرغی که تحت نظارت دامپزشکی وارد چرخه مصرف می‌شوند، فاقد هر گونه بیماری بوده و کاملا کنترل شده و سالم است.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کردستان مشاهده نشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..