تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پنجمین دوره جشنواره غذای اکو-جاده ابریشم در زنجان برگزار می شود/ اعلام آمادگی ۱۶ کشور عضو اکو برای حضور در زنجان

ساعت: 10:37 منتشر شده در مورخ: 1398/01/24 شناسه خبر: 1475794

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: پنجمین دوره جشنواره اکو- جاده ابریشم از 29 فروردین ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان آغاز به کار می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مرتضی کنگاور نظری امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،اظهار داشت: پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو- جاده ابریشم از 29 فروردین ماه سال جاری در زنجان آغاز به کار می کند.

وی ادامه داد: در این دوره کشورهای عضو اکو – جاده ابریشم در فضای شاد و با نشاط رژیم های غذاهای صحیح و سالم بین المللی و غذاهای سنتی کشورهای عضو را معرفی می کنند .

 سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه تا کنون 16 کشور عضو اکو برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند، افزود: پیش بینی می شود این تعداد افزایش یابد.

نظری با اشاره به اعلام حضور سفرا و دیپلمات های کشورهای مختلف عضو اکو برای حضور در این جشنواره، تصریح کرد: کشورهای مختلف عضو اکو- جاده ابریشم در این دوره غذاهای ویژه منطقه ای را ارائه می کنند .

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری ابزاری مهم و اساسی برای ترویج فرهنگ و ایجاد صلح و دوستی بین ملت ها محسوب می شود،افزود: جشنواره اکو تا کنون به نحو مطلوبی به میزبانی زنجان برگزار شده است.

گفتنی است، در چهار سال گذشته زنجان میزبان این جشنواره بوده است و برگزاری این جشنواره امکان معرفی فرهنگ ها و غذاها را مهیا کرده است.

دراین جشنواره 3 روزه قراراست 40 نوع غذا پخت شود .

جشنواره اکو تا 1 اردیبهشت ماه درمحل دائمی نمایشگاه ها بین المللی کاسپین زنجان دایر خواهد بود.

گفتنی است،جشنواره غذای اکو – جاده ابریشم فکری بود که در سال 93 جرقه آن در زنجان زده شد و این جشنواره برای نخستین بار با جشنواره ملی آش ایرانی برگزار شد اما ظرفیت این جشنواره به اندازه ای بود که از سال بعد به عنوان جشنواره مستقلی برگزار و ظرفیت های جشنواره شدن را به خوبی به نمایش گذاشت.

در سال اول برگزاری این جشنواره تنها پنج کشور شرکت کردند اما با برگزاری مطلوب آن در دوره بعدی 11 کشور و در دوره سوم 15 کشور به زنجان آمدند تا ظرفیت های غذایی خود را به نمایش بگذارند.

چهارمین جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم نیز از روز 11 اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز به کار کرد.

همچنین سازمان همکاری اقتصادی موسوم به اکو یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است.سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه در سال ۱۳۴۳ (۱۹۶۴) نخستین بار این سازمان را پایه‌ریزی کردند.

پس از فروپاشی شوروی، در سال ۱۳۷۲ کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان نیز به سازمان اکو پیوستند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پنجمین دوره جشنواره غذای اکو-جاده ابریشم در زنجان برگزار می شود/ اعلام آمادگی ۱۶ کشور عضو اکو برای حضور در زنجان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..