تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرهنگ‌سازی کلید گمشده توانمندسازی در دانشگاه‌ها/ ضرورت قرارگیری دانشگاه در زنجیره حیات اجتماعی

غفاری درباره نهادینه شدن توانمندسازی دانشگاه‌ها اظهار کرد: هم اکنون باید فرهنگ یادگیری مهارت و توانمندسازی در دانشگاه‌ها نهادینه شود و این امر را نیز باید بیشتر اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه اگر دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی دارای مهارت شوند کمتر آسیب خواهند دید، افزود: یکی از رویکرد‌های وزارت علوم، هم اکنون گسترش این امر مهم در مراکز آموزش عالی است. ما باید در مسیر پیوند دانشگاه و جامعه هرچه بیشتر تلاش کنیم و میدان دانشگاه‌ها را باید در حوزه وسیع‌تری در نظر گیریم.

وی در ادامه افزود: در سال‌های اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کنار مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، آثاری درباره مسئولیت اجتماعی و مسائلی با وجهه اجتماعی و فرهنگی نظام آموزش عالی و نظام دانشگاهی ارائه کرده که در اول راه قرار دارد و باید تلاش‌های بیشتری در زمینه پیوند هرچه بیشتر حوزه‌های اجتماعی و علمی صورت گیرد.

نیاز دانشجویان به احساس قدرت و خلاقیت

غفاری با اشاره به اینکه دانشجویان نیازمند احساس قدرت، معنا، خلاقیت و زایش هستند گفت: پاسخ‌گویی به این نیاز‌ها در چارچوب فعالیت‌های فرهنگی شکل می‌گیرد. وقتی صحبت از حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها می‌شود باید نگاهی به کار ویژه‌های دانشگاه‌ها کرد و از این حیث است که فعالیت‌های فرهنگی تعریف می‌شود. در دانشگاه‌ها در کنار مدرک تحصیلی، کسب توانمندی موثر در حل مسئله و اعتنای به پیامد‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هم مدنظر است و وجود سرمایه فرهنگی موجب امید و بالندگی و نشاط و سرزندگی دانشگاه است.

هویت از هر حیثی نیاز به بازکاوی دارد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای توانمندی‌های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی اظهار کرد: هم اکنون هویت از هر حیثی نیاز به بازکاوی دارد. برای توانمند سازی دانشجویان باید بتوانیم مجموعه دانشگاهی را در زنجیره حیات اجتماعی و فرهنگی جامعه قرار دهیم و این پیوند لازم را باید به وجود بیاوریم. برای رشد و بالندگی، خود را شناختن و احساس ایرانی بودن و احساس خودی کردن، باید خود را شناخت که این امر با کار‌های فرهنگی اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی نیز نباید نادیده گرفته شود اظهار کرد: امسال به نام رونق تولید نامگذاری شده است که باید این امر را مهم را مدنظر قرار دهیم و دانشگاه‌ها بیش از گذشته در این حوزه فعالیت داشته باشند. باید این تعامل را هرچه بهتر برقرار کنیم که قطعاً از طریق گفت‌وگوها، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و نمایشگاه‌ها موثر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بر توانمندسازی دانشجویان در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: هم اکنون باید در کنار یادگیری مسائل آموزشی و علمی به توانمندسازی این قشر که آینده‌سازان جامعه هستند بپردازیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرهنگ‌سازی کلید گمشده توانمندسازی در دانشگاه‌ها/ ضرورت قرارگیری دانشگاه در زنجیره حیات اجتماعی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..