تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نحسی پیراهن سفید برای تیم ملی برزیل

۸۵۱۱۹۶

۳۸۷ 

تیم ملی فوتبال برزیل هرگز نتوانست با پیراهن سفید در میادین بدرخشد و فاجعه "ماراکانسو" نیز با آن اتفاق افتاد.

ایسنا: یک نفر که تیم ملی برزیل را با پیراهن سبز و زرد می‌بیند، تصور می‌کند همیشه سلسائو با این پیراهن به میدان رفته است. برزیل تا پایان جام جهانی ۱۹۵۰ پیراهن سفید بر تن می‌کرد. این تیم تصور می‌کرد می‌تواند قهرمان این رقابت‌ها شود اما در آن روز برابر اروگوئه شکست خورد تا خاطره تلخ"ماراکاناسو" برای همیشه در یادها بماند. به همین خاطر فدراسیون فوتبال برزیل تصمیم گرفت پیراهن سفید را کنار بگذارد.

آن نحسی گریبان باربوسا (دروازه بان برزیل) را گرفت. فلاویو کاستا (سرمربی) بعد از دو روز از ورزشگاه خارج شد. سلسائو مدتی با پیراهن تمام آبی بازی می‌کرد. با این حال شرایط برای برزیل بهتر نشد. این تیم در کوپا آمه ریکا که به میزبانی پرو برگزار شد در فینال تکراری از اروگوئه شکست خورد.

نحسی پیراهن سفید برای تیم ملی برزیل

به همین خاطر روزنامه کوریه د مانیا یک نظریه برای پیراهن جدید تیم ملی برزیل داد. این نشریه اعلام کرد ترکیبی از رنگ پرچم برزیل در پیراهن تیم ملی استفاده شود. یعنی زرد، سبز، سفید و آبی. یکی از نمونه‌ها (پیراهن سبز، شلوار سفید و جوراب سفید) برای طراح پیراهن جام جهانی ۱۹۵۰ بود اما در انتخاب نهایی رد شد. طرح یک جوان ۱۹ ساله که تصویرگر روزنامه‌ای در جنوب برزیل به نام آلئیر گارسیا بود مورد قبول واقع شد.

پیراهن زرد با نواری سبز رنگ در یقه و مچ، شورت آبی و جوراب سفید طرح پیشنهادی او بود. برزیل در نخستین روز با این اونیفرم خوش شانس بود و توانست با یک گل شیلی را شکست دهد.

سلسائو یا این پیراهن در جام جهانی ۱۹۵۴ حاضر شد و نتوانست در این رقابت‌ها هم قهرمان شود. این تیم در مرحله یک چهارم نهایی از مجارستان در دیداری که به"جنگ برن" معروف شد شکست خورد. با این حال مجارستان بهترین تیم ملی جهان در آن زمان به حساب می‌آمد و این باخت به عنوان یک شکست محسوب نمی‌شد. برزیل در نهایت در حالی توانست فاتح جام جهانی ۱۹۵۸ شود که پیراهن زرد پوشیده بود.

با این حال در فینال مجبور شد به خاطر میزبانی سوئد از پیراهن آبی‌اش استفاده کند. موفقیت‌های این تیم در جام جهانی (چهار قهرمانی دیگر) با پیراهن زرد رقم خورد تا برزیل به محبوب ترین تیم جهان تبدیل شود. برزیل تنها به تیم پرافتخار جام‌های جهانی تبدیل نشد بلکه تنها تیمی بود که در تمام ادوار در این رقابت‌ها حضور داشت.

به گزارش ایسنا، برزیل پس از ۶۹ سال قرار است دوباره پیراهن سفید بر تن کند. سلسائو که دو ماه بعد میزبان کوپا آمه ریکا ۲۰۱۹ خواهد بود با لباس سفید در این رقابت‌ها به میدان می‌رود. باید دید برزیل در این بازی‌ها موفق خواهد بود یا نحسی پیراهن سفید ادامه خواهد داشت؟

نحسی پیراهن سفید برای تیم ملی برزیل
وینیوسیوس جونیور با پیراهن جدید تیم ملی برزیل




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نحسی پیراهن سفید برای تیم ملی برزیل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..