تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آلرژی بهاره را با نوشیدن ماءالشعیر خانگی درمان کنید/ رفع خارش گلو و آبریزش بینی با یک دمنوش گیاهی

لیلا شیربیگی متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،با بیان اینکه برخی افراد در فصل بهار دچار آلرژی فصلی می شوند، اظهار کرد: اگر در فصل بهار دچار حساسیت و آلرژی می‌شوید یکی از راه‌های درمان استفاده از ماءالشعیر طبی است، ماءالشعیر طبی یکی از نوشیدنی‌هایی است که در طب سنتی به عنوان دارو محسوب می‌شود و از ایجاد عوارض حساسیت و آلرژی جلوگیری می کند.

آلرژی بهاره را با نوشیدن ماءالشعیر خانگی درمان کنید/ درمان خارش گلو و آبریزش بینی با یک دمنوش گیاهی

دستورالعمل ماءالشعیر خانگی ضد حساسیت

وی درباره طرز تهیه ماءالشعیر طبی توضیح داد: تهیه این نوشیدنی بسیار ساده بوده و فقط باید  جو را در آب بجوشانیم و  نسبت آب به جو باید یک به چهارده باشد یعنی یک لیوان جو و ۱۴ لیوان آب، که به مدت یک ساعت روی حرارت قرار می‌دهیم تا بجوشد و زمانی که دانه‌های جو شروع به باز شدن کردند و رنگ آب به رنگ صورتی تبدیل شد، در این مرحله شعله گاز را خاموش می‌کنیم و به ماءالشعیر اجازه می‌دهیم که سرد شود و جوی پخته شده را از آب جدا می‌کنیم، می توان جوها را در پختن سوپ استفاده کنیم وآبی که جو در آن جوشیده شده است ماءالشعیر است.

این متخصص طب سنتی درباره طرز مصرف این نوشیدنی طبی تصریح کرد: این ماء الشعیر طبی برای درمان خیلی از بیماری‌ها از جمله آلرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد و دستورالعمل استفاده ماءالشعیر طبی برای پیشگیری و درمان آلرژی و حساسیت‌های فصلی به‌گونه‌ای است که افراد باید سه روز به طور مداوم فقط از این نوشیدنی رقیق شده طبی به همراه سبزیجات پخته شده و بدون ادویه و کم حجم استفاده کنند.

شیربیگی بیان کرد: هدف از مصرف این نوشیدنی و پرهیز غذایی، تعدیل و درمان قلیان و التهابات درونی بدن است و طب سنتی بر این اعتقاد است که در فصل بهار به دلیل تعدیل شدن هوا، موادی که در بدن سکون پیدا کرده‌اند به قلیان در آمده و باعث بروز آلرژی‌های مختلف، دمل‌ها، التهابات مفصلی، اختلالات عصبی و غیره خواهند شد وبه همین دلیل در فصل بهار باید بدن پاک سازی انجام شود.

آلرژی بهاره را با نوشیدن ماءالشعیر خانگی درمان کنید/ درمان خارش گلو و آبریزش بینی با یک دمنوش گیاهی

گل‌ بنفشه؛ درمان خارش گلو و عطسه و آبریزش‌ فصلی

وی درباره درمان خارش گلو بیان کرد: افرادی که دچار خارش گلو  و آبریزش بینی هستند نیز می‌توانند با مصرف دمنوش بنفشه و شکرتیغال این عارضه را درمان کنند، بدین صورت که به اندازه یک قاشق مرباخوری گل‌بنفشه و یک قاشق مرباخوری شکرتیغال را در آب داغ درحال جوش بریزید و به مدت زمان ۱۰ دقیقه صبر کنید تا بر روی شعله غیر مستقیم دم بکشد وآن را از روی حرارت بردارید تا از جوش بیفتد، سپس مقداری نبات به دمنوش اضافه و پس از حل شدن نبات آن را میل کنید.

شیربیگی افزود: افراد می‌توانند با چرب کردن حفره بینی با روغن بنفشه از آبریزش و عطسه‌های آلرژیک در امان بمانند، البته افرادی که در فصل بهار دچار عوارض آلرژیک می‌شوند باید غذاهای چرب،  ادویه‌دار، قهوه، سبزیجات تند را کمتر مصرف کنند تا از تشدید علائم بیماری جلوگیری کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آلرژی بهاره را با نوشیدن ماءالشعیر خانگی درمان کنید/ رفع خارش گلو و آبریزش بینی با یک دمنوش گیاهی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..