تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درصدد تولید واکسن فلج اطفال تزریقی هستیم/ تولید ۸۰ درصد واکسن‌های اجباری انسانی در موسسه رازی

محرمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مجتبی محرمی معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ پروژه در دست اجرا داریم، اظهار کرد : موسسه رازی به طور کلی دو برنامه اصلی را دنبال می‌کند، برنامه اول انجام تحقیقات دامپزشکی و برنامه دوم تحقیقات کاربری توسعه‌ای است؛ برنامه‌های کاربردی و توسعه ای ۲ هدف را پیگیری می‌کند، هدف اول آن ارتقا کیفیت محصولات تولیدی فعلی موسسه است چرا که این محصولات باید به صورت مستمر ارتقا پیدا کنند و هدف دوم پیگیری تولید محصولات جدید برای موسسه رازی است که در این خصوص طرح‌های تخصصی طراحی و اجرا می‌شود.

موسسه رازی به دنبال تولید واکسن فلج اطفال تزریقی/ تولید 80 درصد واکسن های اجباری انسانی در موسسه رازی
محرمی تشریح کرد: از اهداف مهم موسسه رازی در تولیدات بیولوژیک ارتقا واکسن فلج اطفال است؛ در حال حاضر این واکسن به صورت خوراکی توزیع می‌شود اما موسسه رازی در صدد آن است که به تولید واکسن فلج اطفال تزریقی بپردازد.

محرمی درباره فعالیت موسسه در بخش تولید آنتی‌ژن، اظهار کرد: آنتی ژن‌ها بخش‌ دیگری از تولیدات موسسه رازی محسوب می‌شوند؛ آنتی ژن‌ها بخش‌هایی از پیکره میکرو‌ اورگانیسم‌هایی هستند که باعث ایجاد واکنش در سیستم ایمنی بدن موجودات زنده می‌شوند؛ در واقع آنتی‌ژن‌ها سیستم‌های ایمنی بدن میزبان را تحریک می‌کنند.

تفاوت زنده و مرده واکسن‌های موسسه رازی وی تشریح کرد: واکسن‌ها به دو دسته واکسن‌های زنده و واکسن‌های کشته تقسیم می‌شوند. واکسن‌های زنده در واقع میکروب‌های ضعیف شده‌ای هستند که اغلب از طریق تزریق وارد بدن می‌شوند تا بدن راه دفاع در مقابل این ویروس‌ها را پیدا کند.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی ادامه داد: واکسن‌های کشته در واقع اجزایی از بدن میکروارگانیسم‌های کشته شده‌ای هستند که به بدن وارد می‌شوند تا بدن واکنش لازم را نسبت به ورود این ویروس‌ها یا باکتری ها نشان دهد و آنتی‌ژن‌ها یکی از مهم‌ترین موادی هستند که از آنها برای تولید واکسن‌های کشته استفاده می‌شود.

محرمی تاکید کرد: موسسه رازی تنها مجموعه کشور در زمینه تولید واکسن‌های بیولوژیک، واکسن‌های دامی، واکسن‌های انسانی و طیور است و هیچ رقیب جدی ندارد.
موسسه رازی به دنبال تولید واکسن فلج اطفال تزریقی/ تولید 80 درصد واکسن های اجباری انسانی در موسسه رازی
تولید  ۹۰ درصد از واکسن‌های دامی در سرم سازی رازی

وی ادامه داد: این موسسه با تولید ۸۰ نوع فراورده بیولوژیک نقش اساسی در بهداشت و سلامت کشور ایفا می‌کند و به عبارتی دیگر موسسه رازی از موسسات استراتژیک و حاکمیتی در کشور محسوب می‌شود و در حوزه پدافند غیر‌عامل نقش بسیار مهم و حیاتی بر عهده دارد.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از واکسن‌های طیور، ۹۰ درصد از واکسن‌های دامی و ۸۰ درصد واکسن‌های اجباری انسانی مورد استفاده در کشور در این موسسه تولید می‌شود و امکان صادرات برخی فرآورده‌ها به کشور‌های همسایه هم وجود دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درصدد تولید واکسن فلج اطفال تزریقی هستیم/ تولید ۸۰ درصد واکسن‌های اجباری انسانی در موسسه رازی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..