تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اوبر در شرف ورود به تالار بورس و عرضه عمومی سهام

اوبر با وجود ضرردهی در فصول مالی گذشته‌، بالاخره سهام خود را به‌صورت عمومی عرضه خواهد کرد و تخمین زده شده که ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شود.

پس از حدس و گمان‌های بسیار پیرامون اوبر و عرضه‌ی عمومی سهام آن، این شرکت بالاخره فرایند IPO خود و ورود به تالار بورس را شروع کرد. در مراحل اولیه، هیچ اظهار نظری از تخمین شرکت برای جذب سرمایه به چشم نمی‌خورد. البته، آخرین تحلیل‌های ارزش‌گذاری، اوبر را شرکتی ۷۶ میلیارد دلاری عنوان کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود عرضه‌ی عمومی سهام، ارزش ۱۰۰ میلیارد دلاری را برای آن‌ها به‌همراه داشته باشد.

مقاله‌های مرتبط:

اوبر درآمد خود را از ۳.۸ میلیارد دار در سال ۲۰۱۶، به ۱۱.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ رسانده است. البته، آن‌ها در پایان سال میلادی گذشته، ضرر ۱.۸ میلیارد دلاری را تجربه کردند. به‌علاوه، تعداد مشتریان فعال ماهانه‌ی شرکت در سرتاسر جهان، به ۹۱ میلیون نفر رسیده است. آینده‌ی روبه‌رشد اوبر نیز هم توسط مدیران شرکت و هم تحلیل‌گران بسیار، پیش‌بینی می‌شود. این شرکت ادعا می‌کند که تنها ۲ درصد از جمعیت ۶۳ کشوری که اوبر در آن‌ها فعالیت می‌کند، در فصل منتهی به دسامبر سال ۲۰۱۸، از خدمات تاکسی اینترنتی آن‌ها استفاده کرده‌اند. به‌هرحال، غول تاکسی اینترنتی در اسناد S-1 عرضه‌ی عمومی سهام خود اعلام کرد که درحال حاضر، سند و مسیر مشخصی برای سودآوری شرکت، تصور نمی‌شود.

در اسناد عرضه‌ی عمومی سهام اوبر آمده است:

ما پیش‌بینی می‌کنیم که هزینه‌های عملیاتی شرکت در آینده‌ی نزدیک، افزایش پیدا کند. درنتیجه، احتمالا به سوددهی مشخصی نخواهیم رسید.

اوبر

اوبر رشد جهانی قابل توجهی را تجربه کرد و ادعا می‌کند که ۷۰ درصد از بازار آمریکا را در اختیار دارد. آن‌ها با وجود پیشرفت‌های به‌دست آمده، هنوز در رقابتی جدی با Lyft قرار دارند و برای جذب مشتریان بیشتر، هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شوند. به‌علاوه، با وجود آنکه اوبر قراردادهای متعددی را با شرکت‌های تاکسی آنلاین در سرتاسر جهان امضا کرده، هنوز رقابت شدیدی را در خارج از آمریکا و خصوصا هند، احساس می‌کند.

اوبر در آینده‌ی نزدیک انتظار سوددهی ندارد

غول تاکسی‌های اینترنتی جهان، علاوه‌بر هزینه برای جذب مشتری، تلاش‌های زیادی هم در مسیر توسعه‌ی برند و تنوع دادن به آن انجام داده است. آن‌ها اکنون سرویس‌های اشتراک دوچرخه و تحویل غذا را نیز به کاربران کشورهای مقصد، ارائه می‌کنند. سرویس Uber Eats، تا پایان سال ۲۰۱۸ لقب خبرسازترین کسب‌وکار را به خود اختصاص داده و توانست بالغ بر ۲.۶ میلیارد تراکنش را ثبت کند.

مقدار تراکنش‌های ثبت شده در کل کسب‌وکارهای اوبر در سال گذشته، به ۴۹.۸ میلیارد دلار می‌رسد. درنتیجه، سرویس تحویل غذا تنها بخش کوچکی از تراکنش‌ها را شامل می‌شود. فضای پیشرفت برای این بخش از کسب‌وکار اوبر، بسیار زیاد تخمین زده می‌شود، اما رقابت هم در حوزه‌ی تحویل غذای آنلاین، بسیار شدید است. سرویس دیگر اوبر به‌نام Uber Freight، در فصل آخر سال گذشته‌ی میلادی، رشد بالایی را تجربه کرد و به درآمد ۱۲۵ میلیون دلاری رسید.

درنهایت باید به این نکته اشاره کنیم که IPO شرکت اوبر، پس از عرضه‌ی عمومی سهام شرکت رقیب، یعنی لیفت انجام می‌شود. لیفت، قیمت اولیه‌ی ۸۶ دلار را برای سهام خود در نظر گرفت که طبق آخرین آمارها تا ۶۱.۰۱ دلار در هر سهم، سقوط کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اوبر در شرف ورود به تالار بورس و عرضه عمومی سهام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..