تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ثروتمندترین موسیقیدانان جهان در سال ۲۰۱۹

۸۴۸۸۲۱

۱۵۳۵ 

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: تعداد محدودی از موسیقیدانانی که به شهرت جهانی رسیده اند از ثروت قابل ملاحظه‌ای نیز برخوردار هستند. در کنار تضمین در صدر قرار گرفتن ترانه ها، قرارداد‌های هنگفت تجاری و حتی استفاده از دانش شان در کسب و کار موسیقی از طریق تاسیس کمپانی‌های ضبط آهنگ شخصی، خواننده‌ای مشهور بودن می‌تواند یک شغل بسیار لاکچری باشد.

با این وجود تعداد بسیار کمتری نیز وجود دارند که گروهی از تحسین شده‌ترین موسیقیدانان طراز اول بوده که بسیار شهیرتر و ثروتمندتر از شناخته شده‌ترین هنرمندان جهانی دارند. بسیاری از آن‌ها صد‌ها میلیون دلار ثروت داشته و در یک مورد نیز زوجی توانسته اند ثروت خود را به بیش از یک میلیارد دلار برسانند. به لطف مجله فوربس و فهرست‌های متعددش در طول سال از ثروتمندترین شخصیت‌های جهان در دسته بندی‌های مختلف، همه می‌دانیم که کدام هنرمند در صدر ثروتمندترین شخصیت‌های هنری در هر دسته بندی قرار دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ثروتمندترین موسیقیدانان جهان در سال ۲۰۱۹ آشنا کنیم.

۱۰- ماریا کری

ثروتمندترین موسیقیدانان جهان در سال ۲۰۱۹

ماریا کری با ۵۳۵ میلیون دلار ثروت خالص، دهمین موسیقیدان ثروتمند جهان است. برخلاف بسیاری از همتایانش، کری تقریباً تمام ثروتش را از طریق فعالیت‌های موسیقایی و سینمایی اش به دست آورده است. با توجه به اینکه ماریا کری دارای گستره صدایی ۵ اکتاوی و یک حنجره منحصربفرد است، جای تعجب ندارد که صدای زیبا و آرامش بخشش باعث شده میلیون‌ها طرفدار در سراسر جهان داشته باشد.

از زمان شروع فعالیت ماریا کری در سال ۱۹۸۸، وی بیش از ۲۰۰ آلبوم تهیه و در سراسر جهان به فروش رسانده و در این مدت ۵ جایزه گرمی نیز دریافت کرده است. در کنار آهنگ «تمام چیزی که برای کریسمس می‌خواهم تویی» (All I Want For Christmas Is You) که یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین آهنگ‌های کریسمس در تمام دوران بوده، کری همچنین رکورد بیشترین مدت قرار داشتن تک آهنگ در صدر بیلبورد ۱۰۰ آهنگ برتر و پرفروش را برای آهنگ «یک روز شیرین» (One Sweet Day) در اختیار دارد.

۹- مدونا

ثروتمندترین موسیقیدانان جهان در سال ۲۰۱۹

مدونا رتبه نهمین موسیقیدان ثروتمند جهان را با ثروت خالص ۵۹۰ میلیون دلار در اختیار دارد. اگر چه مدونا شروع حرفه هنری خود در عرصه موسیقی را در دهه ۸۰ تجربه کرد و با آهنگ‌هایی مانند «مانند یک دوشیزه» (Like A Virgin) و «مد» (Vogue) توانست مرز‌های آن دوران عرصه موسیقی را جابجا کند، خلاقیت‌های مداوم باعث شده همچنان از خوانندگان محبوب جهان بوده و در چهارمین دهه از حرفه خود از اعتبارش کاسته نشده است.

علاوه بر سابقه و آثار قابل توجه در عرصه موسیقی، او همچنین برنده دو جایزه گلدن گلوب برای بازی فراموش نشدنی اش در فیلم «اویتا» (Evita) در سال ۱۹۹۶ و بهترین ترانه اورجینال برای فیلم «W.E.» در سال ۲۰۱۱ نیز شده است.

۸- بونو

ثروتمندترین موسیقیدانان جهان در سال ۲۰۱۹

بونو به عنوان خواننده اصلی گروه U۲ یکی از مشهورترین خوانندگان عصر حاضر است که ترانه‌های سیاسی ماندگار و البته جنجال آفرینی در مورد تنش بین جمهوری خلق ایرلند و بریتانیا که صد‌ها سال ادامه داشته و در چند دهه اخیر فروکش کرده نوشته است. علاوه بر موفقیت در عرصه موسیقی، بونو به خاطر فعالیت‌های بشردوستانه و فعالیت‌های تجاری اش شناخته می‌شود. بونو با ۷۰۰ میلیون دلار ثروت خالص هشتمین موسیقیدان ثروت جهان به شمار می‌آید.

۷- دکتر دری

ثروتمندترین موسیقیدانان جهان در سال ۲۰۱۹

دکتر دری فعالیت موسیقایی خود را به عنوان یک رپر گانگستر با گروه رپ N.W.A آغاز کرد که به خاطر شعر‌های خشن و تفاسیر ساده شان از زندگی شناخته می‌شدند آغاز کرد. او همچنین به خاطر مشاوره و راهنمایی خوانندگان دیگری در عرصه موسیقی رپ مانند توپاک شکور، اسنوپ داگ و امینم بسیار مورد احترام است. در سال‌های اخیر دکتر دری زندگی بسیار آرام و بدور از هیاهوی رسانه‌ها را دنبال کرده است.

دکتر دری با ۷۴۰ میلیون دلار ثروت جایگاه هفتم ثروتمندترین موسیقیدانان جهان را به خود اختصاص داده هر چند بخشی از این ثروت از فعالیت‌های او خارج از عرصه موسیقی حاصل شده است. بخش قابل توجهی از این ثروت در نتیجه فروش کمپانی شخصی Beats By Dre به شرکت اپل بدست آمد که در سال ۲۰۱۴ با قیمت ۳ میلیارد دلار به این غول عرصه تکنولوژی فروخته شد.

۶- سلین دیون

ثروتمندترین موسیقیدانان جهان در سال ۲۰۱۹

به عنوان ششمین موسیقیدان ثروتمند جهان، سلین دیون با ۸۰۰ میلیون دلار ثروت خالص، ثروتمندترین زن موسیقیدان در جهان است. اگر چه همه دیون را به خاطر آهنگ و صدای ماندگارش در آهنگ «قلب من ادامه خواهد داد» (My Heart Will Go On) برای فیلم «تایتانیک» در سال ۱۹۹۷ می‌شناسند، اما دیگر فعالیت‌ها و آثار موسیقایی اش نیز به اندازه همین آهنگ تاثیرگذار و قابل توجه بوده است.

در طول دوران فعالیتش، دیون ۵ جایزه گرمی دریافت کرده، به زبان‌های مختلف ترانه خوانده و بیش از هر کس دیگری در لاس وگاس اجرای برنامه و سکونت داشته است. مانند بسیاری از دیگر هنرمندان شناخته شده، سلین دیون نیز در سبک‌های مختلف موسیقی فعالیت داشته و مانند ماریا کری، بخش اعظم ثروت خود را از طریق صدای مسحور کننده اش بدست آورده است.

۵- دیدی

ثروتمندترین موسیقیدانان جهان در سال ۲۰۱۹

مانند دکتر دری، شان جان کامبز معروف به «دیدی» نیز کار خود در عرصه موسیقی را به عنوان رپر و تهیه کننده آغاز کرد و ترانه‌هایی که در دهه ۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ خواند باعث شد که وی اکنون با ۸۲۵ میلیون دلار ثروت خالص، پنجمین موسیقیدان ثروتمند جهان باشد. زمانی که دیدی تنها دو سال داشت پدرش به قتل رسید و مادرش برای بزرگ کردن او و دیگر خواهر و برادرانش به سختی تلاش کرد. این خواننده/تهیه کننده هنوز هم ترانه تولید می‌کند، اما در سال‌های اخیر بخش زیادی از درآمد او از کسب و کار‌ها و فعالیت‌هایی غیر از خوانندگی حاصل شده است.

او از طریق کمپانی شخصی خود با نام Bad Boy Entertainment تهیه کنندگی آثار دیگران را نیز بر عهده می‌گیرد. علاوه بر این وی مجری گری طولانی‌ترین برنامه رقابتی درعرصه موسیقی را با عنوان Making The Band بر عهده دارد که در سال‌های اخیر باعث شکل گیری باند‌های موفقی در عرصه موسیقی شده است.

۴- هرب آلپرت

ثروتمندترین موسیقیدانان جهان در سال ۲۰۱۹

هرب آلپرت یک آهنگساز بسیار سرشناس است که با ۸۵۰ میلیون دلار ثروت چهارمین موسیقیدان ثروتمند جهان به شمار می‌آید. برخلاف بسیاری از همتایان ثروتمندش، هرب کمی متفاوت است، زیرا شهرت او در عرصه موسیقی رپ، راک یا محلی بدست نیامده است. او در ابتدا با عنوان آهنگساز و نوازنده در گروه موسیقی Herb Albert & The Tijuana Brass وارد این عرصه شد. مانند مدونا و مک کارتنی نیز دهه هاست که در عرصه موسیقی فعالیت دارد و تاکنون ۵ آهنگ او در صدر ۱۰۰ آهنگ پرفروش بیلبورد قرار گرفته و ۹ بار نیز برنده جایزه گرمی شده است.

۳- جی زی

ثروتمندترین موسیقیدانان جهان در سال ۲۰۱۹

جی زی سومین موسیقیدان ثروتمند جهان است که ثروت خالص او را ۹۰۰ میلیون دلار برآورد کرده اند. در طول دوران فعالیتش، جی زی ۱۹ بار برنده جایزه گرمی شده و بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه از آلبوم‌های وی در سراسر جهان به فروش رسیده اند. البته هیچ موسیقیدانی تنها از راه فروش آلبوم نمی‌تواند به چنین ثروت هنگفتی دست یابد و تنها یک مرد باهوش مانند جی زی می‌تواند با فعالیت‌های تجاری و اقتصادی چنین امپراطوری بزرگی را بسازد.

او کار خود را به عنوان رپر آغاز کرده و هنوز هم در این عرصه فعال است، اما کمپانی‌های متعددی که در اختیار دارد سهم قابل توجهی از ثروت او را تولید کرده اند. علاوه بر کمک به هنرمندانی مانند کانیه وست و ریحانا برای شهرت از طریق کمپانی تهیه کنندگی او با نام Roc-A-Fella، جی زی یک خط تولید لباس بسیار موفق به نام Rocawear را نیز مدیریت می‌کند. در سال ۲۰۱۵، جی زی سرویس استریمینگ موسیقی Tidal را راه اندازی کرد که شبیه سرویس اسپاتیفای و اپل میوزیک است.

۲- پل مک کارتنی

ثروتمندترین موسیقیدانان جهان در سال ۲۰۱۹

نفر دوم در فهرست ثروتمندترین موسیقیدانان جهان، پل کارتنی بریتانیایی از گروه موسیقی معروف بیتلز قرار دارد. با دیسکوگرافی قابل توجهی که ۳۲ آهنگ آن در صدر ۱۰۰ آهنگ برتر بیلبورد قرار گرفته اند، حق کپی رایت بیش از ۲۵.۰۰۰ آهنگ و فعالیت موسیقایی به طول نزدیک به ۶ دهه، به راحتی می‌توان فهمید که چرا این عضو سابق گروه بیتلز اکنون با بیش از ۱.۲ میلیارد دلار ثروت رتبه دوم ثروتمندترین موسیقیدانان جهان را به خود اختصاص داده است.

با این وجود موسیقی تنها چیزی نیست که مک کارتنی در آن کسب ثروت کرده است. او در حوزه بازیگری، کارگردانی و حتی نویسندگی نیز سابقه فعالیت دارد که در ترکیب با دستاوردهایش در حوزه موسیقی، جای تعجب ندارد که چرا مک کارتنی در تمام این دوران پرفراز و نشیب و طولانی همچنان محبوب باقی مانده است.

۱- اندرو لوید وبر

ثروتمندترین موسیقیدانان جهان در سال ۲۰۱۹

ثروتمندترین موسیقیدان جهان اندرو لوید وبر است که ثروت خالص او ۱.۲۸ میلیارد دلار تخمین زده شده است. به عنوان یک آهنگساز، نام وبر با دنیای برادوی عجین شده است و کار‌های او نسل معاصر فیلم‌های موزیکال را تعریف می‌کند. از مشهورترین کار‌های او در عرصه موزیکال‌ها می‌توان به Cats، Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat، Evita، Phantom Of The Opera، Jesus Christ Superstar و بسیاری دیگر اشاره کرد. بسیاری از موزیکال‌های او در طول بیش از یک دهه ساخته شده اند. وبر همچنین یک جایزه گرمی و چندین نامزدی دیگر نیز در کارنامه خود دارد.

منبع: therichest




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ثروتمندترین موسیقیدانان جهان در سال ۲۰۱۹»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..