تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خدمات نیروهای پسماند شهرداری در بارندگی‌های اخیر قابل تقدیر است/ بستر رودخانه‌ها از همین امروز اصلاح شود

ساعت: 15:28 منتشر شده در مورخ: 1398/01/22 شناسه خبر: 1475430

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: نباید دوباره سیل و خسارت آن را فراموش کنیم بلکه باید بستر رودخانه‌ها اصلاح شود و مدیریتی در مهار آب‌ها و آبخیزداری صورت بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی امروز(پنج شنبه) در مراسم تجلیل از نیروهای سازمان پسماند شهرداری قزوین که در جریان جلوگیری از سیل اخیر در قزوین موثر بودند، با تبریک ایام میلاد امام زین العابدین(ع) اظهار کرد: از برکات وجود امام سجاد(ع) و حضرت زینب سلام الله علیها بود که جهان مادی ما با کربلای سیدالشهدا(ع) اتصال پیدا کرد، زیرا این دو عزیز گرامی مبلغ، مبین و مروج حماسه عظیم کربلا بودند که آینده جهان براساس آن ساخته می‌شود.

امام جمعه قزوین با اشاره به ضرورت برگزاری این جلسه اذعان کرد: از همه مدیران شهرداری و شورای شهر قزوین که این محفل بسیار خوب را برای تقدیر از زحمتکشان عرصه خدمات شهری برگزار کردند، تشکر می‌کنیم، گویی خواسته قلبی همه شهروندان قزوینی بود که از زحمتکشانی که در وقوع سیلاب اخیر نقش برجسته ای داشتند قدردانی کنند.

وی عنوان کرد: خدا را شکر در بارندگی‌های اخیر به گونه ای از سوی تیم بحران استان و شهر قزوین عمل شد که شهر دچار آبگرفتگی و سیل گسترده نشد و خسارت کلانی به مجموعه استان وارد نیامد.


نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: گاهی ما منشأ اصلی نعمات را فراموش می‌کنیم، خدای متعال را شکرگزاریم که این نعمات الهی را بر ما نازل کرد. در آیات الهی شاهد هستیم که خداوند درباره «باران» و «قرآن» از کلمه نزول استفاده می‌کند اما زمانی که می‌خواهد از نزول یکباره قرآن و باران تند و سیل آسا سخن بگوید از کلمه «انزلنا» بهره می‌برد.

عابدینی ادامه داد: خدای متعال می‌فرماید ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم یعنی انا انزلنا فی لیله القدر، اما زمانی که می‌خواهد از نزول تدریجی قرآن بگوید کلمه نزلنا را به کار می‌برد، به بارانی هم که به تدریج باریده می‌شود، می‌گوید از آسمان آب مبارکی نازل کردیم. ما باید بدانیم که هر خیری به ما می‌رسد از جانب خداست و هر شری که به ما می‌رسد از خودمان است.

وی عنوان کرد: باران رحمت خداست و قرار نیست زمانی که یکدفعه نازل می‌شود برای ما خسارت باشد اما ما در مسیر حرکت این سیل مانع ایجاد کردیم و در بستر رودخانه‌ها خانه سازی شد و این سیل از نعمت تبدیل به خسارت می‌شود.


امام جمعه قزوین ابراز کرد: وقوع سیل حتی از قرن‌های گذشته در کشور ما و کشورهای مختلف وجود دارد و مسیر حرکت خود را طی کرده و باعث خسارت کلان نشده است اما امروزه ما با ساخت و ساز در بستر رودخانه‌ها مانع حرکت این آب پرنعمت شدیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: نباید امروز دوباره سیل و خسارت‌های آن را فراموش کنیم بلکه باید بستر رودخانه‌ها اصلاح شود و مدیریتی در مهار آبها، آبخیزداری و ارسال آب‌های روان به منابع زیرزمینی داشته باشیم تا از این به بعد به جای راه اندازی ستاد مدیریت بحران، بتوانیم ستاد استقبال از باران را تشکیل دهیم.

وی در پایان گفت: نیروهای پسماند شهرداری جزو دلسوزترین افراد این شهر هستند که زمانی همه مردم در زمان بارندگی‌ها در منازل خود به سر می‌بردند در سطح شهر حضور داشتند و با خدمات خود مانع آبگرفتگی شهر شدند، از خدای متعال درخواست قبولی همه زحمات شما عزیزان را داریم.

 

 

انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خدمات نیروهای پسماند شهرداری در بارندگی‌های اخیر قابل تقدیر است/ بستر رودخانه‌ها از همین امروز اصلاح شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..