تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قلی زاده: کی روش مرا اجبار نکرد به فوتبال اروپا بیایم/ تاسف آور است تیم ملی در روز‌های فیفا بازی نمی‌کند

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی قلی زاده درباره آخرین وضعیت خود در لیگ بلژیک بیان کرد: کار برای بازیکنی که از یک کشور دیگر به لیگ بلژیک می‌آید خیلی سخت است به ویژه در این کشور که زبانش فرانسوی است کار بازیکنان ایرانی سخت‌تر می‌شود. با این وجود اکنون همه چیز خوب است و هیچ مشکلی نیست. از لحاظ محل زندگی، رفت و آمد و غذا همه چیزی برای من خوب است و انشالله بهتر هم شود.

علی دایی بیشتر از تمام مربیانم به من بها داد و هیج وقت کمک هایش را فراموش نمی‌کنم

او درباره تاثیر علی دایی، سرمربی تیم سایپا در لژیونر شدنش اظهار داشت: سال گذشته فصل فوق العاده‌ای را در تیم سایپا زیرنظر علی دایی داشتم. البته با اشتباهی که در بازی با گسترش فولاد انجام دادم و از دست دادن پنالتی در آن بازی جایگاه تیممان تا حدی پایین آمد و به رتبه چهارم سقوط کردیم، اما در کل فصل خوبی به خصوص برای خودم بود چراکه علی دایی به من اعتماد کرد و توانستم توانایی خودم را نشان بدهم. هیچ وقت کمک‌های او را فراموش نمی‌کنم. همچنین از مدیربرنامه هایم که کمک می‌کرد به لیگ بلژیک و تیم شارلروا بیایم تشکر می‌کنم البته علی دایی تنها به من برای پیشرفت کمک نکرده است و خودتان می‌دانید بازیکنان زیادی زیرنظر علی دایی رشد کرده اند. تمام مربیانم سال به سال به من کمک کردند، اما علی دایی بیشتر به من بها داد تا خودم را نشان بدهم. فکر می‌کنم ایران پر از استعداد است و اگر به آن‌ها بها داده شود می‌توانند خودشان را نشان بدهند.

قلی زاده: کی روش مرا زور نکرد به فوتبال اروپا بیایم/ تاسف آور است تیم ملی در روز‌های فیفا بازی نمی‌کند

تعصب و عرق خاصی به باشگاه سایپا دارم

قلی زاده درباره اینکه آیا کسی به جز علی دایی و باشگاهی به جز سایپا این بها را به او برای پیشرفت کردن می‌داد یا خیر، اظهار داشت: من نمی‌توانم به این سوال جواب بدهم چراکه چنین موضوعی را تجربه نکرده ام. تعصب و عرق خاصی به سایپا دارم و از این باشگاه به تیم ملی رسیدم. البته یونس دلفی، امید نورافکن و محمد نادری از تیم‌هایی به جز سایپا به بلژیک آمدند و حتما باشگاه آن‌ها هم امکانات خوبی داشته و به بازیکنش بها داده که به کشوری مانند بلژیک آمده اند. اگر مربیان خوب کشورمان استعداد‌ها را به خوبی ببینند به او کمک می‌کنند و مانع پیشرفتش نمی‌شوند.

در ۱۷ سالگی از اروپا پیشنهاد داشتم و کی روش مرا اجبار به حضور در اروپا نکرد

هافبک تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه شنیده می‌شود کارلوس کی روش به او توصیه کرده به فوتبال اروپا برود، گفت: در ۱۷ سالگی ام و پس از بازی‌های مقدماتی آسیا در میانمار از هلند پیشنهاد داشتم، اما در آن زمان مشکلاتی ایجاد شد که نتوانستم به هلند بروم. کی‌روش مرا زور نکرد که به اروپا بروم. ابتدای فصل پیش هم پیشنهاد اروپایی داشتم، اما شرایط به شکلی شد که در نهایت انتهای فصل به اروپا آمدم.

تمام مربیان وقتی ببینند بازیکنان استعداد در اروپا بازی کردن را دارد به او کمک می‌کنند

او ادامه داد: کادرفنی تیم ملی از اینکه عملکردم در بلژیک مورد توجه قرار گرفت و توانایی هایم را نشان دادم استقبال کرد، اما آن‌ها هیچ وقت زور نکردند باید به اروپا بروی. تمام مربیان وقتی ببینند یک بازیکن استعداد می‌تواند به فوتبال اروپا برود به او کمک می‌کنند و تمام مربیان من هم گفتند اگر می‌توانی به اروپا برو.

لیگ بلژیک قدرتی تر، سخت تر، پرسرعت‌تر و با امکانات‌تر از لیگ ایران است

قلی زاده درباره تفاوت‌های لیگ ایران و بلژیک بیان کرد: لیگ بلژیک از لحاظ فیزیکی قدرتی‌تر و سخت‌تر از لیگ ایران و سرعت بازی‌های این لیگ هم بیشتر است. برخی زمین‌های افتضاح در لیگ ایران سبب آسیب دیدگی بازیکنان می‌شود. اگر زمین‌های خوبی داشته باشیم بازیکنان خوب زیادی داریم که سطح لیگ برتر را بالاتر می‌آورند، اما فوتبال ایران امکانات ندارد. فوتبال بلژیک امکانات، نظم و برنامه‌ریزی بیشتری دارد و همه چیز آن در جای خودش است. در کل نظم لیگ بلژیک ۱۰ تا ۲۰ برابر لیگ ایران است.

قلی زاده: کی روش مرا زور نکرد به فوتبال اروپا بیایم/ تاسف آور است تیم ملی در روز‌های فیفا بازی نمی‌کند

یونس دلفی یک استعداد ناب ایرانی است

او درباره هم تیمی شدن با یونس دلفی، پدیده فوتبال ایران در تیم شارلروا بلژیک بیان کرد: یونس یکی از استعداد‌های ناب ایران است. وقتی یک بازیکن در ۱۸ سالگی به اروپا می‌آید و در همان اولین بازی اش بهترین بازیکن زمین می‌شود یعنی استعداد فوق‌العاده‌ای دارد. دلفی پسر خوبی است و امیدوارم به روند خوبش ادامه دهد.

مالک ایرانی باشگاه شارلروا همیشه هوایمان را دارد، اما فوتبال ایران همه اش حاشیه است

قلی زاده درباره رابطه اش با مهدی بیات، مالک ایرانی باشگاه شارلروا تصریح کرد: او مرد خوب و دلسوزی است که برای تمام بازیکنان تیم ارزش خاصی قائل است. ملیت بازیکنان برای بیات تفاوتی ندارد و برای همه به یک میزان وقت می‌گذارد. ما هم به عنوان بازیکن ایرانی اگر در جایی به مشکل بخوریم بیات بیشتر از توانایی هایش برای کمک به من و یونس استفاده می‌کند و هوایمان را دارد. مالک باشگاه همیشه سعی دارد کم و کسری نداشته باشیم تا بیشتر روی فوتبال تمرکز کنیم برخلاف ایران که نمی‌توانستیم روی فوتبال تمرکز کنیم و همه اش حاشیه بود.

کی روش و کاپیتان‌های تیم ملی اجازه نمی‌دادند کسی در این تیم احساس غربت کند

او درباره اینکه علیرضا بیرانوند، کارلوس کی روش را یک روانشناس بزرگ دانسته بیان کرد: کی روش یک مربی و مرد بزرگ بود که همه او را می‌شناسند. کی روش روانشناس فوق‌العاده‌ای بود و می‌دانست چگونه باید با بازیکن رفتار کند. تیم ملی مانند خانواده‌ای بود که فرد تازه وارد در آن احساس غریبگی نمی‌کرد. این به دلیل نظمی بود که کی روش و کاپیتان‌های تیم ملی به ویژه مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و سید جلال حسینی به وجود آورده بودند و اجازه نمی‌دادند کسی احساس تنهایی کند. کی‌روش فرد خاصی بود که به تمام بازیکنان انگیزه و امید تزریق می‌کرد. هر بازیکنی به این دلیل به تیم ملی دعوت می‌شد که کی‌روش چیزی در او دیده بود در غیر این صورت هیچ بازیکنی راحت به تیم ملی نمی‌آمد.

کی روش گفت به بازیکنی که مصدومت کرده از طرف من لایی بزن

هافبک تیم شارلروا درباره آخرین صحبت‌های کی روش با خودش پیش از اینکه اردوی تیم ملی در امارات را ترک کند، گفت: او ضمن خدمت بزرگ به من در تیم ملی هم تحول ایجاد کرد. در گفتگوی آخری که با کی روش داشتم درباره مصدومیتم صحبت کردیم و او به من گفت در بازی بعدی به بازیکنی که مصدومم کرده، از طرف کی روش یک لایی بزنم. او برای من آرزوی موفقیت کرد و به من امید زیادی داد. قول داد اگر تیم ملی به فینال جام ملت‌های آسیا برسد، کاری می‌کند کنار تیم ملی باشم. شاید هر مربی دیگری بود چنین کاری انجام نمی‌داد، اما رفتار کی‌روش به شکلی بود که به نظر می‌رسید من مصدوم نیستم.

تاسف آور است که سرمربی نداریم و نمی‌توانیم در فیفادی بازی کنیم

قلی زاده درباره طولانی شدن روند انتخاب جانشین کی روش در تیم ملی گفت: تمام بازیکنان تیم ملی منتظرند ببینند وضعیت بد این تیم به کجا می‌رسد چراکه بدون سرمربی بودن تیم ملی تاسف‌بار است و ما نمی‌توانیم در فیفادی بازی کنیم. این موضوع برای بازیکنان بد است. بیشتر هم تیمی هایمان در روز‌های فیفادی به کشور خودشان می‌روند و از ما می‌پرسند چرا نمی‌روید.

امیدوارم مربی‌ای به تیم ملی بیاید که لایق جانشینی کی روش باشد

قلی زاده افزود: برای ایران بد است که تیم ملی سرمربی ندارد. امیدوارم مربی‌ای به تیم ملی بیاید که لایق جایگزینی کی‌روش باشد و به این تیم کمک کند. من هم تلاش می‌کنم بهتر شوم و برای رسیدن به هدف پیشرفت کنم چراکه بازی برای تیم ملی آرزوی هر بازیکنی است.

بلژیکی‌ها فکر می‌کنند فوتبال ایران ضعیف است

او درباره نظر بازیکنان شارلوا درباره تیم ملی ایران تصریح کرد: آن‌ها پس از جام جهانی درباره حال و هوای مسابقات صحبت کرده و بیشترشان از عملکرد تیم ملی ایران در این مسابقات خوشحال بودند. همه دوست دارند جام جهانی را تجربه کنند. برخی از این بازیکنان فکر می‌کنند فوتبال ایران خیلی ضعیف است، اما نظرشان با دیدن کیفیت بازیکنان ایرانی عوض می‌شود.

قلی زاده: کی روش مرا زور نکرد به فوتبال اروپا بیایم/ تاسف آور است تیم ملی در روز‌های فیفا بازی نمی‌کند

کاوه رضایی نظر باشگاه های بلژیکی را نسبت به بازیکنان ایرانی بازگرداند

او ادامه داد: باشگاه‌های بلژیکی سال‌ها بازیکن ایرانی نمی‌گرفتند، اما خدا را شکر کاوه رضایی اینقدر در لیگ این کشور خوب کار کرد که نظرات را برگرداند. با عملکرد خوب ما هم نظرشان نسبت به فوتبال ایران عوض می‌شود. بلژیکی‌ها فکر می‌کنند ایران از لحاظ فوتبالی یک کشور ضعیف است و این برای فوتبالمان خوب نیست.

حضور در لیگ اسپانیا برای من آرزویی دست یافتنی است

هافبک سابق تیم سایپا درباره اینکه علاقه دارد در آینده در کدام لیگ بازی کند، گفت: تمام تمرکزم روی باشگاه شارلروا است، اما از بچگی ام لیگ اسپانیا را خیلی دوست داشتم. بازی کردن در این لیگ آرزو‌یی دست یافتنی است و تلاش می‌کنم با عملکرد خوب به این هدف برسم. امیدوارم این اتفاق هم رخ بدهد.

هر بازیکن ایرانی با داشتن اعتماد به نفس می‌تواند در اروپا بازی کند

قلی زاده درباره نگرانی برخی بازیکنان ایرانی از انتقال به فوتبال اروپا بیان کرد: ما از لیگ‌های اروپایی یک غول ساختیم. هرچند لیگ‌های معتبر اروپایی فوق‌العاده هستند و بازیکنان سطح بالایی دارند، اما ما هم چیزی کم از بازیکنان این‌لیگ‌ها کم نداریم. جهانبخش در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کند و سردار آزمون در بالاترین سطح گل می‌زند. ایرانی‌ها توانایی‌های لازم را دارند و هر کسی که بخواهد، می‌تواند به فوتبال اروپا برسد. فقط باید با تلاش کردن توانایی‌هایمان را نشان دهیم. استعداد‌های زیادی در فوتبال ایران داریم که باید اعتماد به نفس داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

قلی زاده مصدوم شد و فصل را از دست داد

تغییر بازیکنان تیم ملی فوتبال با ورود سرمربی جدید

حسرتی که روی دل‌ها ماند/ قضاوت عادلانه چه وقت به سراغ فوتبال ایران می‌آید؟

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قلی زاده: کی روش مرا اجبار نکرد به فوتبال اروپا بیایم/ تاسف آور است تیم ملی در روز‌های فیفا بازی نمی‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..