تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کار و سرمایه، ۲ بال حرکت برای رسیدن به تولید

محوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کار و سرمایه، دوبال حرکت هستند، که به تولید می‌رسند!روشنک محوری مسئول بسیج دانشگاه الزهرا در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نام‌گذاری سال جدید اظهار کرد: مشکل عمده‌ کشور، مسئله‌ اقتصاد و معیشت قشر‌های ضعیف است، بخشی از این مشکل مربوط به تحریم‌ها و بخشی مربوط به ضعف‌ها و نقایص درونی خود ماست، که می‌توانیم این تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم، تحریم‌ها می‌تواند فرصت شود و اقتصاد ما را از تکیه و وابستگی بر فروش سرمایه و منابع طبیعی آزاد کند. نجات اقتصاد از وابستگی به درآمد‌های غیر نفتی که در صنایع نظامی دوره‌ هشت ساله دفاع مقدس تجربه شد و ما را به خود کفایی نظامی رساند.

وی ادامه داد: وجود نقایص در نحوه‌ مدیریت و مشاهده‌ ضعف‌ها می‌تواند تجربه‌ گران بهایی برای مدیریت سال‌های بعد باشد. اگر تولید در کشور پا بگیرد در بخش‌هایی مختلف تحول ایجاد شده و مشکلات موجود در حوزه‌های اشتغال، فقر، توازن بودجه دولت، تورم، بالارفتن ارزش پول ملی و معضل نظام بانکی به توفقق خدا و باهمت مردم حل خواهد شد.

مسئول بسیج دانشگاه الزهرا (س) ادامه داد: در شرایط فعلی به عملکرد مجاهدانه، عالمان و به دور از تنبلی و کم انگیزگی احتیاج داریم. مدیری جهادی که بر همه‌ مسئله اقتصادی احاطه داشته باشد و در حل مسائل با موازین علمی، راه‌های صحیح را به کار ببندد.

وی توضیح داد: هرکس در هر موقعیت و هر شرایطی باید ظرفیت‌های اطراف خود را شناسایی کرده و دست به تولید بزند. در هر زمینه تولیدی نباید دنبال کار‌های سودگرایانه باشیم، بلکه هدف ایجاد تولید در بخش‌های مختلف برای رشد و پیشرفت اقتصاد است.

احساس امنیت، وظیفه دولت و مجلس برای قشر کارگر و سرمایه گذار

محوری تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین وظیفه‌ها دولت و مجلس، تصویب لوایح و قوانین در راستای تولید و حمایت از تولیدگران و کارگران و حتی وضع قوانینی در جهت ایجاد احساس امنیت برای قشر کارگر و سرمایه گذار است؛ یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین مطالبه‌هایی که می‌بایست در امر تولید از دولت و مجلس صورت گیرد. همچنین هدایت نقدینگی به سمت تولید و سرمایه گذاری از جمله کار‌هایی که دولت باید به آن پرداخته و زمینه را برای رشد و رونق سریع تولید فراهم کند.

وی اظهار کرد: همانطور که می‌دانیم تولید به معنی تهیه کالا و خدمات مورد نیاز با استفاده از منابع و امکانات موجود، هر گونه فعالیت یا کار (صرف انرژی) که عنصر یا عناصری از طبیعت را به مصرف انسان نزدیک کند، است. همچنین تولید کالای ایرانی به این معناست که چیزی تولید شود که مطابق با سلیقه و میل و فرهنگ مردم، همراه با ظرافت‌های لازم و کیفیت بالای کالای تولید شده باشد.

محوری ادامه داد: تولید را باید به اندازه‌ای که در حد توان، ظرفیت و امکاناتمان است، معنا کنیم. ظرفیت، امکانات و منابع کشور از جمله ظرفیت‌های طبیعی، جغرافیایی، نیروی انسانی، زیرزمینی، فرهنگی، تجارت، بین الملی و غیره برای شکوفایی اقتصادی کشور بسیار بالا بوده آماده و مستعد و کامل هستند. استفاده از ظرفیت‌ها داخلی، بازاریابی برای صادرات، مدیریت واردات، جلوگیری از قاچاق، سعی بر دورکردن اقتصاد از اقتصاد منبع محو بر پایه فروش نفت و غیره از جمله مطالبات ما از دولت است، که وظیفه‌ اصلی مسئولین برای حل مشکل اقتصادی در سال رونق تولید خواهد بود.

مسئول بسیج دانشگاه الزهرا (س) بیان داشت: همه با هم باید برای رشد اقتصادی تلاش کنیم؛ خریدار ایرانی بخرد و فروشنده ایرانی بفروشد، سرمایه‌گذار با سرمایه خود محصول خوب ایرانی تولید کرده، کارگران با تولید محصول خوب و با کیفیت تولید کنند، طراح با ذهن و دانش خود محصولات را با توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی طراحی کرده، به تولید ایرانی کمک کند.

وی ادامه داد: رونق تولید به معنای حل مشکل اقتصادی کشور است که همکاری دولت، مسئولین، مجلس و آحاد مردم در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، دامداری، دانش بنیان، صنایع بزرگ، صنایع کوچک، صنایع متوسط، صنایع دستی و حتی صنایع خانگی را می‌طلبد، مواردی که تولید علم، تولید فکر، تولید نرم افزاری نیز را در بر می‌گیرد.

وی بیان کرد: سرمایه برای تولید بسیار مهم است، اما متاسفانه ذهنیت موجود در نبود سرمایه برای شروع کار، مانع شروع یک فعالیت اقتصادی می‌شود. همانطور که گفته شد، رکن اساسی در مسئله‌ تولید استفاده از ظرفیت‌های موجود برای تولید است، یعنی متناسب با مقدار توانایی و سرمایه موجود دست به تولید زد. در مراحل بعدی سرمایه با کار انجام شده بیشتر شده و می‌توان با سرمایه بیشتر به تولیدات بزرگ‌تر فکر کرد. اصل و راز موفقیت بسیاری از تولید گران بزرگ استفاده از همین یک رکن اساسی در مسئله‌ تولید هست، اینکه متناسب با ظرفیت‌ها و توانایی موجود دست به کار تولید زده شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کار و سرمایه، ۲ بال حرکت برای رسیدن به تولید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..