تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روزیاتو: تنها سفر کردن زنان از نگاه روزیاتو ؛ ایران کاملا امن است

تنها سفر کردن برای بسیاری از مردم هیچ هیجانی ندارد. وقتی به دوستان خود بگویید که قصد دارم تنهایی به شهرهای مختلف سفر کنم واکنش اغلب آنها این خواهد بود: «تنها؟ تنهایی که خوش نمی‌گذرد.»اما واقعیت این است تنهایی سفر کردن لذت‌های زیادی دارد و تجربه‌هایی برای فرد بر جا می‌گذارد که در سفرهای گروهی امکان آن مهیا نیست. بارزترین مساله‌ای که در طول سفرهای تک‌نفره می‌آموزید این است که متکی به خود باشید.

در چنین سفرهایی مطمئن می‌شوید که توانایی‌های شما فراتر از تصورتان است و قادرید کارهای بزرگی را بدون کمک و دخالت دیگران به انجام برسانید. شهامت و انرژی‌های خود را محک می‌زنید و جذاب‌ترین بخش چنین سفری هم آشنا شدن با افراد جدید است.

وقتی شما با خانواده یا دوستان سفر می‌کنید احتمال اینکه با غریبه‌ها هم‌صحبت شوید کم است اما وقتی تنهایی سفر می‌کنید از هر فرصتی برای ارتباط برقرار کردن با مردم محلی یا دیگر افراد استفاده خواهید کرد؛ بیشتر از سفرهای گروهی در مکان‌های عمومی حضور پیدا می‌کنید، فرهنگ شهر مقصد خود را بهتر درک می‌کنید و تماشای بازی کودکان یا دیدن مراحل ساخت صنایع دستی منطقه توسط هنرمندان محلی، پختن نان یا آماده کردن غذای محلی شهر یا روستایی که در آن حضور دارید برایتان به یک تفریح دلپذیر و دلچسب تبدیل می‌شود.

تنها سفر کردن محدودیت جنسیتی ندارد. هر دو جنس زن و مرد می‌توانند تنهایی مسافرت بروند و از گشت‌وگذار خود در خارج از شهر محل تولدشان لذت ببرند.

اما طرز فکر غالبی در جامعه ایرانی وجود دارد که زنان را ضعیف می‌داند و بر این قائل است که زن بهتر است در سایه خانواده زندگی کند و با خدمت‌رسانی در خانه به هویت زنانه‌اش ارزش و اعتبار ببخشد.

شمار مردانی که زن را جنس دوم می‌دانند کم نیست و با اینکه نسل جوان در تلاش برای کمرنگ کردن این طرزفکر نخ‌نما و پوسیده است، اما مردانی در سرزمین ما هستند که با دیدن یک زن تنها در یک مکان عمومی با تعجب به او می‌نگردند؛ برخی به خود اجازه می‌دهند با نگاه‌های ناسالم زن را شماتت کنند و برخی دیگر سعی می‌کنند با بی‌تفاوتی و کشیدن آهی از سر افسوس در راستای تقبیح این کار، باور غلط خود را به زن منتقل کنند. با تمامی این اوصاف، مساله امیدوارکننده این است که تعداد افرادی که واکنش نشان می‌دهند کم است و همین می‌تواند روزنه‌ی امیدی برای حضور هر چه بیشتر زنانِ تنها در عرصه‌های بیشتری از صنعت گردشگری باشد. امری که در سال‌های گذشته پیشرفت شایانی را شاهد بوده و با پیگیری اخبار وب‌سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی می‌توان متوجه شد هر روز بر شمار زنانی که تنهایی سفر کردن در ایران را تجربه می‌کنند افزوده می‌شود و این خبری بسیار مسرت‌بخش است.

هر چه زنان بیشتری به این کار اقدام کنند، قبح اجتماعی و ترس آن از میان برداشته می‌شود و زنان و مردان به موازات یکدیگر می‌توانند تجربه‌های لذت‌بخشی در زندگی داشته باشند.

تنها سفر کردن زنان در ایران

تکیه معاون‌الملک در شهرستان کرمانشاه در استان کرمانشاه واقع شده است. جاذبه اصلی این بنا کاشی‌کاری‌های بسیار زیبای آن است که به صورت برجسته و نیمه برجسته با نقوشی از ایران باستان و رنگ‌های صددرصد طبیعی روی دیوارهای تکیه خودنمایی می‌کنند. تصاویری که بر روی کاشی‌ها حک شده شامل صحنه‌هایی از غزوات حضرت محمد (ص)، نبردهای حضرت علی (ع)، حوادث کربلا، تصاویر سلاطین باستانی ایران از جمله پادشاهان هخامنشی و تصاویری از تخت جمشید است که در نوع خود بی‌نظیر است. تکیه معاون الملک دارای سه در ورودی است که در غربی به خیابان حداد عادل در شمالی به کوچه معاون الملک و در جنوبی به کوچه ایلخانی مشرف است.

روزیاتو در این مطلب به طور اختصاصی به موضوع تنها سفر کردن زنان در ایران پرداخته است تا این نوید را به همه زنان سرزمینمان بدهد که ایران به واقع کشوری با امنیت بسیار بالاست و می‌توان در هر گوشه از آن بدون هراس از مزاحمت یا گرفتاری‌هایِ مختصِ زنان به گشت‌وگذار پرداخت و از لحظه‌های خود کیف کرد.

با تمام مسایل مربوط به طرزفکر نخ‌نمای زن‌ستیزی که در بالا اشاره کردیم، موضوع حائز اهمیت این است که مردم (به ویژه مردان) در بیشتر شهرهای ایران (نه همه مناطق) با دیدن خانمی که تنهایی سفر می‌کند با او با احترام برخورد می‌کنند و شهامت زن را برای اقدام به چنین کاری تحسین می‌کنند. بسیاری از آنان وقتی احساس کنند به کمک‌شان نیاز است با گشاده‌رویی و بدون چشم‌داشت به مسافر تنها یاری می‌رسانند و راهنمایی‌هایی که تصور می‌کنند نیاز است را در اختیار او قرار می‌دهند.

تنها سفر کردن زنان مزایای فراوانی دارد که شماری از آنها را در زیر برایتان توضیح داده‌ایم. همراهمان باشید.

تنها سفر کردن زنان در ایران

باغ نارنجستان قوام در شهرستان شیراز واقع در استان فارس – ایوان بزرگ عمارت ار نظر هنرهای مختلفی که در آن بکار رفته زیباترین ایوان دو ستونی دوره قاجاریه در شیراز است. دو ستون ایوان از سنگ مرمر یکپارچه و بدنه آن‌ها استوانه‌ای و سر ستون‌ها دارای مقرنس کاری‌های زیبائی است. در وسط سقف ایوان یک مدال بزرگ نقاشی شده و در اطراف آن شش منظره بیضی شکل ترسیم شده است.

متکی به خود بودن را می‌آموزید

انسان یک موجود اجتماعی است و در بیشتر عرصه‌های زندگی به حضور دیگران نیازمند. اما این تمام ماجرا نیست و همین انسانِ اجتماعی قادر است در تنهایی‌ توانایی‌هایی زیادی را در وجود خود کشف کند و از آنها برای بهبود وضعیت جاری زندگی خود بهره بگیرد. این امر به‌خصوص در طول سفرهای انفرادی بیشتر نمود پیدا می‌کند. یعنی وقتی تنها سفر می‌کنید متوجه می‌شوید بسیاری از مسایلی که در گذشته به دیگران محول می‌کردید را می‌توانید خودتان بدون هیچ کمکی انجام دهید.

از برنامه‌ریزی برای سفر، تعیین شهرها، برآورد میزان مسافت، تخمین زدن زمان‌هایی که در جاده هستید، انتخاب سایت‌های گردشگری که دوست دارید از آنها بازدید کنید، تخمین زدن هزینه‌ها تا بستن چمدان و راهیِ جاده شدن همه چیز به عهده خود شماست. همین امر باعث می‌شود تا میزان اشتباه شما به صفر یا نزدیک به صفر باشد. وقتی مطمئن هستید که فرد یا افراد دیگری قرار نیست نظر یا کمکی داشته باشند، با دقت، مهارت و ظرافت بیشتری برنامه‌ریزی می‌کنید و این اتکاء به خود به شما می‌آموزد که در بقیه عرصه‌های زندگی نیز مستقل باشید.

با غریبه‌ها ارتباط برقرار می‌کنید

یکی از فواید تنها سفر کردن مخصوصا برای زنان این است که این شهامت را می‌یابند تا با غریبه‌ها ارتباط برقرار کنند. این ارتباط می‌تواند در حد یک سوال پرسیدن در مورد طرز تهیه یک غذای محلی باشد، یا صحبت کردن عمیق و چند ساعتی در مورد سنت‌ها و باورهای مردم در آن منطقه خاص.

تنها سفر کردن زنان در ایران

روستای شَرَکان، در نزدیکی شهرستان پاوه در استان کرمانشاه – در طول سفرهای انفرادی می‌توانید با مردم محلی هم‌صحبت شوید و اطلاعات زیادی در مورد سبک زندگی اهالی آن منطقه کسب کنید. همچنین این فرصت را دارید تا با دیگر گردشگران نیز ارتباط برقرار کنید.

در طول سفرهای گروهی و خانوادگی به ندرت پیش می‌آید که افراد با غریبه‌ها معاشرت کنند. اما در سفر انفرادی این فرصت را پیدا می‌کنید تا با مسایل بیشتری از زندگی مردم آشنا شوید؛ موضوعاتی که شاید در اینترنت یا کتاب آنها را پیدا نکنید و شنیدن آنها از زبان یک فرد محلی بدون شک جذابیت بسیار زیادی خواهد داشت. شما این فرصت را پیدا می‌کنید تا در مراسم‌ سنتی اقوام حضور به هم برسانید، آداب جدیدی از زندگی را یاد بگیرید و حتی در مورد افسانه‌ها و داستان‌های خیالی مناطق مختلف اطلاعات کسب کنید.

شنیدن داستان اقوام مختلف ایرانی از زبان خودشان با لهجه‌های بسیار شیرین‌شان لذتی دارد که ممکن است در طول یک سفر گروهی نتوانید آن را تجربه کنید.

در طول سفرهای انفرادی دوستانی در شهرهای مختلف پیدا می‌کنید و همچنین می‌توانید با گردشگران دیگری که علاقه‌مندی‌های مشترکی با شما دارند نیز آشنا شوید و به این ترتیب بر دایره دوستانتان بیافزایید.

تنها سفر کردن زنان در ایران

در طول سفر انفرادی این فرصت را دارید در خانه مردم محلی مهمان باشید و از غذاهای محلی آن منطقه لذت ببرید. این سفره‌ی صبحانه شامل کره محلی، روغن حیوانی، شیراز (نوعی لبنیات شبیه دوغ سفت) پنیر محلی و عسل ارگانیک است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ دلیلی که ثابت می کند دست کم یک بار باید تنها سفر کردن را تجربه کنید

شناخت بهتری از خود پیدا می‌کنید

در کنار گشت‌وگذار، لذت بردن از استقلال خود و کیف کردن از منظرهای گردشگری شما می‌توانید شناخت بسیار بهتری نسبت به خود پیدا کنید. در طول سفرهای گروهی تمرکز شما روی جمع و عقاید و تصمیمات جمعی است. اما در سفر انفرادی متوجه می‌شوید چه مسایلی شخصِ شما را خوشحال می‌کند، از چه چیزهایی خوشتان نمی‌آید، ترجیح می‌دهید چه کارهایی را انجام دهید و چه تیپ مکان‌هایی برایتان از جاذبه بیشتری برخوردار است.

تنها سفر کردن زنان در ایران این فایده را برایشان بدنبال دارد که نگاه مستقلی به رویدادهای پیرامون خود داشته باشند.

تنها فکر کردن، تنها تصمیم گرفتن و تنها اقدام کردن به کارهای گوناگون شما را با مهارت‌ها و باورهای بیشتری در درون خودتان آشنا می‌کند. فایده این امر این است که می‌توانید به واسطه آن تصمیم‌گیری‌های صحیح‌تری در زندگی روزمره خود داشته باشید و با کنار گذاشتن عقاید مشکل‌آفرین و غربال کردن فکرهای منفی تغییرات اساسی در زندگی خود ایجاد کنید.

امید که این یادداشت مورد توجهتان قرار گرفته باشد. دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روزیاتو: تنها سفر کردن زنان از نگاه روزیاتو ؛ ایران کاملا امن است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..