تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نکاتی که دانشمندان پیش از ساخت پایگاه فضایی باید به آن توجه کنند

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان ناسا اعلام کرده‌اند افزون بر موضوع ساخت سفینه‌های فضایی پرقدرت با سرعت بالا برای رسیدن به سایر سیاره ها، مراقبت و نگهداری از پایگاه‌های مخصوص زندگی انسان‌ها حتی زمانی که هیچ فضانوردی در آن حضور ندارد، بسیار ضروری است.

بررسی عادات انسان‌ها در زمان زندگی در سایر سیاره ها، شیوه استفاده از ابزار‌ها و تجهیزات از جمله مواردی مهم است که باید پیش از احداث پایگاه‌های فضایی مورد بررسی قرار گیرد.


این روز‌ها رقابتی شدید بین شرکت‌های پیشتاز در عرصه فناوری فضایی دنیا برای ارسال فضانورد به سیاره مریخ و مسکونی کردن سیاره‌ها وجود دارد، اما یکی از نکته‌های بسیار مهم، محافظت از زیستگاه‌های فرعی حتی در زمانی است که هیچ مسافر انسانی وجود دارد.

برای آشنایی با نحوه نگهداری از تجهیزات و پایگاه‌های فضایی ناسا ۲ موسسه تحقیقاتی فناوری فضایی STRI را انتخاب و دوره‌های آموزشی دانشگاهی در آن‌ها ایجاد کرده است.

از جمله مواردی که محققان در این دوره‌ها به داوطلبان آموزش داده و به تحقیق و بررسی درباره آن‌ها می‌پردازند، سیستم‌های یادگیری ماشینی، تعمیر و نگهداری رباتیک و تولید پردازنده برای زیستگاه‌های هوشمند مستقل است.

تیم اصلی در این پروژه محققانی از دانشگاه‌های کالیفرنیا، دیویس، کلرادوبولدر، کارنگی ملون، موسسه فناوری جورجیا، دانشگاه هاروارد، آکسفورد، تگزاس، کالیفرنیای جنوبی و نیز شرکت هایی، چون سیرا نواداست.


تیم دیگر در پروژه به بررسی ربات‌های مستقل و بررسی انطباق و بازیابی اختلال‌ها می‌پردازد و شامل دانشگاه‌های پردی، کنتیکت connecticut، هاروارد و تگزاس درسن آنتونیواست.

هر ۲ تیم طی یک دوره پنج ساله حدود ۱۵ میلیون دلار دریافت می‌کنند تا به شبیه سازی زندگی انسان برای بازه زمانی طولانی در کره ماه و سیاره مریخ بپردازند.

منبع: engadget

انتهای پیام/

تحصیلات دانشگاهی برای مراقبت از پایگاه‌های فضایی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نکاتی که دانشمندان پیش از ساخت پایگاه فضایی باید به آن توجه کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..