تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جایزه ویژه جامعه جهانی فناوری اطلاعات به ایران تعلق گرفت

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، آذری جهرمی با اعلام این کسب موفقیت برای ایران در اینستاگرام خود نوشت: «امروز در ژنو جایزه ویژه «جامعه جهانی فناوری اطلاعات» به ایران رسید.»

وی در همین ارتباط افزود: «در اجلاس WSIS 2019 شش کاندیدا داشتیم که برای پیشرفت قابل توجه «شبکه علمی ایران» برترین جایزه را برنده شدیم. شادی همکارانم دیدنی بود و البته چهره نمایندگان کشورهایی که فکر می‌کردند تحریم‌هایشان موثر است.»

در این اجلاس که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و هیأت رسمی ایران نیز حضور داشتند، از میان بیش از ۱۱۰۰ پروژه، از جمله شش پروژه معرفی‌شده جمهوری اسلامی ایران، در ۱۸ گروه از سراسر جهان که برای دریافت این جایزه در سال ۲۰۱۹ رقابت می‌کردند، در نهایت ۹۰ پروژه به مرحله دوم راه یافتند و در این میان شبکه علمی ایران به عنوان تنها پروژه ایرانی از میان پروژه‌ها و طرح‌های مرتبط با ICT با کسب بالاترین امتیاز موفق به دریافت جایزه E-Science این دوره WSIS شد.

بنابه این گزارش، طرح شبکه علمی ایران در سال 95 طی توافق نامه ای مابین سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان طرف های دولتی و هلدینگ سیمرغ سامانه به عنوان طرف خصوصی منعقد شد تا در طول دوسال به عنوان نخستین پروژه مشارکت دولتی - خصوصی (PPP)، شبکه ای جامع، جهت حمایت از نیازهای جوامع تحقیقی و آموزشی به عنوان زیرساخت سند بالاسری نقشه جامع علمی کشور، بین دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، مراکز آموزشی و درمانی، حوزه های علمیه، ایجاد ‌کند.

سخنرانی وزیر ارتباطات کشورمان در این رویداد بین‌المللی حول محور تحریم‌های علیه ایران بود و او این تحریم‌ها را تهدید بزرگتری برای اهداف توسعه‌ی پایدار  دانست که کسب و کار میلیون‌ها شهروند ایرانی را تحت تاثیر قرار داده است. به گفته جهرمی این تحریم‌ها غیر قانونی بوده و او آنها را یک نوع تروریست اقتصادی می‌داند.

گفتنیست اجلاس سران جامعه اطلاعاتی به مدت پنج روز با حضور بیش از سه هزار نفر از ۱۵۰ کشور در ژنو سوییس برگزار می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جایزه ویژه جامعه جهانی فناوری اطلاعات به ایران تعلق گرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..