تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصاویری هیجان انگیز از آزمایش موتور سفینه فضایی استارشیپ


آزمایش و انفجار ناشی از فعالیت موتور‌ها و استفاده از سوخت موشکی به اندازه‌ای پر قدرت بود که تا چندین مایل دورتر از محل انجام آزمایش پنجره‌ها لرزید و پرده خانه‌ها به طور ناگهانی به حرکت در آمدند.
مدت زمان انجام آزمایش طولانی نبود، اما موج انفجار آن بر خانه‌ها و تاسیسات مجاور اثر فراوان گذاشت.
ماسک اعلام کرده است انجام این آزمایش مرحله‌ای بسیارمهم برای ارسال انسان به سیاره مریخ بوده است و در مرحله‌های بعدی پس از نصب سایر تجهیزات سفینه فضایی آماده پرتاب به فضا خواهد بود.
محل اجرای آزمایش موتور‌های رپتور Starhopper در سایت پرتاب بوکاچیکا درجنوب تگزاس بوده است.

آزمایش موتور‌های موشک با نام HOP شناخته می‌شود که نوعی آزمایش آتش گرفتن موتور‌ها بدون برخاستن موشک فضایی از زمین است.
در طی آزمایش موتور‌های رپتور Starhopper روشن می‌شوند و بدنه موشک تنها چند سانتی متر از زمین بلند خواهد شد.

موتور‌های رپتو یکی از بخش‌های سخت افزاری بسیار مهم در بدنه سفینه فضایی Starhopper است که در نمونه نهایی ۷ عدد از این موشک‌ها در کنار همدیگر برای خارج کردن موشک از جو زمین و پرواز با سرعت بالا در فضا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.


ایلون ماسک اعلام کرده‌اند نتیجه آزمایش بسیار مثبت بوده است و اسپیس ایکس به ادامه آزمایش‌های خود برای بررسی عملکرد موشک فضایی Starhopper ادامه خواهد داد.
کارشناسان اسپیس ایکس در نظر دارند از تقویت کننده‌های Block ۵ به جای موشک Falcon۹ استفاده کنند و به این ترتیب می‌توان از موشک در چندین ماموریت فضایی استفاده کرد.
در طول آزمایش از یکی از موتور‌های رپتور مربوط به Starhopper که با سوخت متان و اکسیژن مایع کار می‌کرد استفاده شده است.
به گفته ماسک، اولین سفر Starhopper به سیاره سرخ در سال ۲۰۲۲ و تنها با حمل محموله و تجهیزات انجام خواهد شد و درنهایت پس از موفقیت در پرتاب Starhopper، در سال ۲۰۲۴ اولین پرواز سفینه با فضانوردان انجام خواهد شد.
کارشناسان اسپیس ایکس از وسایل و تجهیزات قابل استفاده دوباره در Starhopper استفاده کرده‌اند تا پس از رسیدن به سیاره مریخ و اتمام ماموریت بتواند دوباره به زمین بازگردد.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/ روشن شدن سفینه فضایی استارشیپ



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصاویری هیجان انگیز از آزمایش موتور سفینه فضایی استارشیپ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..