تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش 45 سانتی‌متر ارتفاع دریاچه ارومیه طی بارش‌های اخیر/ دریاچه ارومیه از سال 89 تا کنون 3 میلیاردمترمکعب آب به خود ندیده بود

ساعت: 11:46 منتشر شده در مورخ: 1398/01/19 شناسه خبر: 1473857

مدیر دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد؛

ساعی گفت: از فرودین سال گذشته تا به امروز تراز دریاچه از ۱۲۷۰/۴ به ۱۲۷۱/۹ افزایش یافته و ارتفاع دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته ۴۵ سانتی‌متر افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، خلیل ساعی در جلسه امروز شورای شهر تبریز در خصوص بارش‌های اخیر اظهار داشت: در اثر بارش‌های اخیر تراز دریاچه ارومیه از ۱۲۷۰/۴ در فروردین ۹۷ به ۱۲۷۱/۱۹ در فرودین سال ۹۸ رسیده است.

وی ادامه داد: ارتفاع دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته ۴۵ سانتی‌متر افزایش یافته است.

مدیر دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد: از سال ۸۹ تا سال ۹۷ دریاچه ارومیه ۳ میلیارد مترمکعب آب به خود ندیده بود اما امروز بالای ۳ میلیارد مترمکعب آب در دریاچه ارومیه وجود دارد.

وی افزود: مطابق پیش‌بینی‌های هواشناسی نیسان‌های فصلی را پیش رو داریم و در صورت ادامه بارش‌ها سالانه ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه خواهد شد.

ساعی با اشاره به راه‌اندازی فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز گفت: با راه‌اندازی مدول دوم تصفیه‌‌خانه فاضلاب تبریز حجم آب ورودی به دریاچه ارومیه افزایش خواهد یافت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وسعت دریاچه ارومیه نیز در سال گذشته از ۲۲۷۶ کیلومتر به ۲۷۲۰ کیلومتر رسیده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش 45 سانتی‌متر ارتفاع دریاچه ارومیه طی بارش‌های اخیر/ دریاچه ارومیه از سال 89 تا کنون 3 میلیاردمترمکعب آب به خود ندیده بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..