تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه‌کار‌های اساسی برای کاهش خسارت سیل/ از کنتور فاصله بگیرید

مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا مطرح کرد؛

راه‌های کاهش خسارت در سیل/ توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحرانبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسماعیل مطلق مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا با اشاره به خسارات ناشی از وقوع سیل در برخی نقاط کشور از هموطنان خواست تا ضمن توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران، نسبت به رعایت برخی موارد جهت کاهش خسارات مربوط به سیل اقدام کنند.

وی در ادامه به تشریح این موارد پرداخت و گفت: تمام درز‌های اطراف در‌ها و پنجره‌های زیرزمین را بپوشانید. مطمئن شوید که آبِ جاری به سمت پی ساختمان نباشد. بهتر است برای خانه تان یک درپوش چاه و شیر یک‌طرفه (گونه‌ای از شیر‌های صنعتی است که در آن مایع فقط می‌تواند در یک جهت حرکت کند و در صورت برگشت آن، مسیر حرکت مسدود می‌شود)، تهیه کنید.

مطلق افزود: مدارک مهم خود را در زیرزمین نگهداری نکنید. آن‌ها را در طبقات بالا و در بالاترین جا که از سیل در امان خواهد بود، نگه دارید. اگر صاحب دامداری هستید، یادتان باشد که احشام غریزه‌ای طبیعی برای دوری از آب سیل دارند، معمولا اگر بتوانند به بلندی پناه می‌برند. وقتی شما دام می‌خرید و بهره برداری از آن را آغاز می‌کنید، بسیار مهم است که بدانید باید برای هر مرتع تپه و بلندی را در نظر بگیرید. اگر شما این بخش را حذف کنید، احشام از حصار فرار می‌کنند و به این ترتیب بیشتر در معرض غرق شدن در سیل هستند.

مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا ادامه داد: اولین واکنش احشام به وقوع سیل وحشت زدگی است و این همه چیز را پیچیده‌تر می‌کند. برق خانه را فقط وقتی از کنتور قطع کنید که مطمئن باشید کنتور برق و اطرافش کاملا خشک است. از کنتور فاصله بگیرید و صورت خود را روبروی کنتور نگه ندارید. یک چراغ قوه همراه داشته باشید. اگر ممکن است سیل در مزرعه جاری شود، نباید حیوانات را در طویله نگه دارید، چون ممکن است آلوده شوند یا از بین بروند.

مطلق در پایان یادآوری کرد: اگر می‌خواهید حیوانات را تخلیه کنید و در جایی پناه دهید، باید اراضی مناسب را در نظر بگیرید و با صاحبان اراضی به توافق برسید. همچنین جاده رسیدن به آنجا را هم مد نظر داشته باشید. همچنین نباید نقل و انتقال حیوانات به شکلی باشد که مانع عبور و مرور انسان‌ها شود.

اتنتهای پیام/

توصیه‌های ایمنی برای برای کاهش خسارت سیل



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه‌کار‌های اساسی برای کاهش خسارت سیل/ از کنتور فاصله بگیرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..