تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشکیل مدارس شبانه روزی موقت در خوزستان/ احتمال تاخیر برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده

بطحایی گفت: پیشنها دادیم حجم درسی دانش آموزان مناطق سیل‌زده در امتحانات نهایی کاهش یابد.

تشکیل مدارس شبانه روزی موقت در خوزستان/ احتمال تاخیر برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان مناطق سیل‌زدهبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید نوروزی درباره رسیدگی به دانش آموزان مناطق سیل زده اظهار کرد: با روش‌های جبرانی در ۲ شهر معمولان و پلدختر پیش‌بینی‌هایی را در نظر گرفته‌ایم همچنین کارگروهی به طور متمرکز تشکیل شده است که در حال برنامه‌ریزی برای کارها هستند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین نگرانی‌هایی که فرزندان ما دارند مربوط به ایام امتحانات است و با نزدیک شدن به این ایام دانش‌آموزان نگران عقب افتادگی تحصیلی هستند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فرزندان به هیچ عنوان نگران آزمون‌ها و اشکالی که در مسیر تحصیلی آنها پیش آمده نباشند، تصریح کرد: خصوصا برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم که خودشان را برای کنکور آماده می‌کنند اردو‌های آموزشی پیش‌بینی کردیم که این اردو‌های آموزشی به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با وزارت علوم هم مذاکراتی را انجام خواهیم داد تا بتوانیم تسهیلاتی برای این دانش آموزان برای ورود به دانشگاه و آموزش عالی را فراهم کنیم، اکنون در حال بررسی روش‌های مختلف برای برگزاری امتحانات نهایی هستم شاید امتحانات را برای این مناطق به تاخیر بیاندازیم.

پیشنهاد کاهش حجم محتوای درسی در امتحانات نهایی

بطحایی اظهار کرد: یکی دیگر از گزینه‌ها حذف بخشی از محتوای درسی برای دانش‌آموزان این مناطق است تا فشار کمتری به آنها وارد شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان بازگشایی مدارس در مناطق سیل‌زده گفت: وضعیت آب و هوایی پاسخ این سوال را با مشکل رو به رو کرده قبلا بنا داشتیم تا در استان لرستان با سه روز تاخیر بازگشایی مدارس اتفاق بیافتد اما متاسفانه به دلیل آماده نشدن مدارس و اینکه خانواده‌ها نتوانستند در محل زندگی‌شان مستقر شوند، این موضوع محقق نشد ولی خیلی امیدوارم هفته آینده  مدارس را راه اندازی کنیم‌.

بطحایی با اشاره به شرایط بحرانی در استان خوزستان و سفر به این مناطق طی روزهای آینده گفت: شاید برای خوزستان مجبور باشیم مدارس شبانه روزی موقت راه اندازی کنیم تا دانش آموزان به مشکلات تحصیلی دچار نشوند.

وی با اشاره به پیشنهاد معاونت متوسطه درباره افزایش فاصله بین امتحان نهایی و برگزاری کنکور اظهار کرد: این پیشنهاد در اولین دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد ولی با چند محدودیت از جمله تقارن با ماه رمضان مواجهیم همچنین فاصله بین امتحان نهایی و کنکور باید به نحوی باشد که بتوانیم سوابق تحصیلی را در اختیار سازمان سنجش قرار دهیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: البته وزارت علوم و سازمان سنجش این آمادگی را اعلام کردند تا کنکور را با تاخیر برگزار کنند شاید چند روزی این آزمون به تاخیر بیافتد، از طرفی ما هم به دنبال این هستیم تا امتحانات نهایی را زودتر برگزار کنیم تا این فاصله فرصت کافی را ایجاد کند که داوطلبان برای کنکور آماده شوند و ما هم کارهای اداری خودمان را در این زمینه انجام دهیم که فکر می‌کنم ظرف چند روز آینده این خبر نهایی شود.

وی درباره فشار تحصیلی که به دانش آموزان آموزان پایه دوازدهم با توجه به شرایط فعلی وارد می‌شود، گفت: امسال پیشینه تحصیلی برای داوطلبان تاثیر مثبت دارد و از طرف دیگر دانش‌آموزان باید خودشان را برای کنکور آماده کنند تا فشار زیادی بر آنها وارد نشود که تلاش می‌کنیم فاصله قابل قبولی ایجاد کنیم.

بطحایی درباره هزینه گزاف اردوهای دانش آموزی در ایام نوروز و پیگیری این شرایط گفت: بخشی از شرایط مربوط به ماست که آن را به شدت پیگیری می‌کنیم اما خانواده‌ها محور اصلی هستند و بارها من و سایر کارشناسان حوزه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده‌ایم که آثار منفی فشارهایی که به دانش‌آموزان وارد می‌شود به مراتب بیش از آثار مثبت آن است.

وی تاکید کرد: اگر خانواده‌ها گول این روش‌های بسیار مخرب را نخورند و بتوانند همراه آموزش و پرورش باشند کنترل این مشکلات برای ما راحت‌تر است‌.

اردوهای خارجی برای دانش آموزان نباید برگزار شود

بطحایی بیان کرد: مدارس را مکلف کردیم سفرهای خارجی به هیچ عنوان نباید صورت بگیرد؛ همچنین اردوهایی که دانش آموزان را تحت فشار روحی و عصبی قرار می‌دهد نباید برگزار شود و اگر در این زمینه گزارش به ما برسد با متخلفان برخورد می‌کنیم، خانواده‌ها باید ایمان بیاورند که این روش‌ها شاید در کوتاه مدت منافع داشته باشد اما اثرات مخربش بیشتر است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشکیل مدارس شبانه روزی موقت در خوزستان/ احتمال تاخیر برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..