تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چاک نوریس؛ ستاره فیلم‌های اکشن دهه ۷۰

۸۴۲۹۱۳

۳۹ 

برترین ها - محمد کاملان: امکان ندارد اهل فیلم‌های اکشن قدیمی باشید و چاک نوریس را نشناخته باشید، قدیمی‌های دنیای سینما بدون شک مبارزه نفس‌گیر چاک نوریس با بروس‌لی در فیلم راه اژد‌ها را به‌خاطر دارند. کارلوس ری «چاک» نوریس که در دنیای سینما او را با نام چاک نوریس می‌شناسیم زاده دهم ماه مارس سال ۱۹۴۰ است و در کنار حضور فعال به‌عنوان بازیگر در فیلم‌های اکشن، دستی در فیلمنامه‌نویسی و تهیه‌کنندگی نیز دارد.

چاک نوریس، هنرپیشه‌ای که هرگز از دیدن فیلم‌هایش خسته نشدیم

اگر از هواداران این هنرپیشه کهنه‌کار هستید حتماً به‌خوبی می‌دانید که چاک نوریس تولد ۷۹ سالگی‌اش را جشن می‌گیرد و ما هم به عنوان طرفداران چاک نوریس قصد داریم در ادامه یادی از این هنرپیشه کهنه‌کار داشته باشیم و به دستاورد‌های چاک نوریس نگاهی بیاندازیم.

شروع زندگی چاک نوریس

چاک فرزند ویلما و رِی نوریس است و پدرش از کهنه‌سرباز‌های جنگ جهانی دوم بود و پس از جنگ به شغل رانندگی کامیون و اتوبوس رو آورده بود. چاک نوریس در جایی به ریشه‌های ایرلندی و سرخبوستی خود اشاره داشت. چاک نوریس دو برادر بزرگ‌تر از خودش نیز با نام‌های ویلند و ارون داشت که ویلند در نبرد ویتنام کشته شد و آرون در دنیای سینما، تهیه‌کنندگی می‌کند.

زمانی که چاک تنها ۱۶ سال سن داشت پدر و مادرش از هم جدا شدند و چاک نوریس، دوران کودکی و نوجوانی خود را دورانی سخت و دشوار می‌داند، وی مدعی است در آن زمان پسر خجالتی بود که در مدرسه نمره‌های خوبی نمی‌گرفت و از آنجایی که پدرش به الکل رو آورده بود، همیشه رفتار پدر او را شرمسار می‌کرد.

حضور در نیروی هوایی زندگی چاک را دگرگون کرد

چاک نوریس که خانواده مستحکمی نداشت و امیدی نمی‌رفت در مدرسه نیز برای خودش کسی شود، به نیروی هوایی رو آورد و به یک پایگاه هوایی در کره‌جنوبی منتقل شود. در همین پایگاه بود که هم‌رزمانش به وی لقب چاک را دادند.

چاک نوریس، هنرپیشه‌ای که هرگز از دیدن فیلم‌هایش خسته نشدیم

نوریس در پایگاه نیروی هوایی آمریکا در رشته رزمی تانگ‌سودو کمربند مشکی گرفت و پس از بازگشت به آمریکا نیز به سربازان نیروی هوایی آمریکا آموزش‌های نظامی می‌داد تا اینکه در نهایت در سال ۱۹۶۲ نیروی هوایی را ترک گفت و در مسابقات رزمی مختلفی شرکت کرد و به افتخار‌های زیادی در ورزش‌های رزمی رسید.

عزم چاک نوریس برای حضور بر پرده نقره‌ای

در سال ۱۹۶۰، چاک نوریس در اولین فیلم سینمایی‌اش حاضر شد و این فیلم آنچنان که باید و شاید مورد استقبال قرار نگرفت، اما در سال ۱۹۷۲ قرعه به نام چاک نوریس افتاد و از او به‌عنوان رقیب اصلی بروس لی در فیلم راه اژد‌ها دعوت شد. این فیلم فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه کرد و فیلم‌های رئیس بزرگ و خشم اژد‌ها را پشت‌سر گذاشت.

مدتی بعد چاک نوریس در یک فیلم دیگر نیز بازی کرد که این بار نیز این فیلم با موفقیت روبرو نشد، اما در همان زمان چاک نوریس به پیشنهاد استیو مک‌کویین که دوستان خوبی با هم بودند کلاس‌های بازیگری را برای شرکت مترو گلدن مایر برگزار کرد.

چاک نوریس که جوان و بانشاط بود استعداد خود در نویسندگی را نیز در سال ۱۹۷۵ آزمایش کرد و اولین کتاب خودش را در زمینه آموزش کاراته منتشر نمود. در همین بین درخواست‌های زیادی به چاک نوریس برای حضور در فیلم‌های سینمایی پر زد و خورد می‌شد، اما نوریس ترجیح می‌داد تنها بازی در فیلم‌هایی را قبول کند که داستان خوبی داشته باشد و در کنار صحنه‌های اکشن، در این فیلم‌ها شاهد صحنه‌های احساسی و عاطفی نیز باشیم. این موارد باعث شد تا در نهایت چاک نوریس در فیلم «مردان خوب مشکی می‌پوشند» (Good Guys Wear Black)، حاضر شود. در آن زمان کسی حاضر نشد بودجه پخش این فیلم را فراهم کند و در نتیجه چاک نوریس و تهیه‌کننده فیلم مجبور شدند تا چند سالن سینما را برای پخش این فیلم اجاره کنند. بخت با چاک یار بود و فیلمی که تنها ۱ میلیون دلار هزینه برداشته بود در گیشه چیزی نزدیک به ۱۸ میلیون دلار فروش کرد و در‌های موفقیت به‌روی چاک نوریس باز شد.

فیلم‌هایی که چاک نوریس در آن‌ها حضور پیدا می‌کرد یکی پس از دیگری فروش خوبی داشتند و این هنرپیشه کهنه‌کار تا سال ۲۰۰۰ میلادی حضوری فعال در سینما داشت. پس از سال ۲۰۰۰ چاک نوریس که سن و سالی هم از او گذشته بود نسبت به قبل کم‌کارتر شد و در چند مجموعه تلویزیونی و فیلم سینمایی نه چندان معروف حضور پیدا کرد.

چاک نوریس در یکی دو دهه اخیر نسبت به گذشته حضور بسیار کم‌رنگ‌تری در سینما و تلویزیون دارد، اما اگر چاک را بشناسید حتماً به‌خوبی می‌دانید شخصیت پرکار و فعال دارد و عدم حضور او در سینما به معنای بازنشستگی چاک نوریس نبود. درواقع چاک فرصتی بدست آورد تا به نویسندگی ادامه دهد و در دهه‌های اخیر چندین جلد کتاب را از چاک نوریس شاهد بودیم. این کتاب‌ها در حوزه‌های مختلفی از هنر‌های رزمی و ورزش گرفته تا فلسفه، سیاست و مذهت نوشته شده است و تاکنون دوبار نیز از جانب نیویورک تایمز به‌عنوان پرفروش‌ترین نویسنده انتخاب شده است.

در کنار نگارش کتاب، در چند سال اخیر چاک نوریس در آگهی‌های بازرگانی مختلف نیز به چشم می‌خورد و کاملاً مشخص است قسمتی از درآمد کهن‌سالی خود را از این راه بدست می‌آورد. با توجه به سن و سال چاک نوریس که به هشتاد سالگی نزدیک می‌شود بعید می‌دانیم در آینده شاهد فیلم یا مجموعه تلویزیونی جذاب و پر زد و خوردی از این هنرپیشه باشیم.

زندگی شخصی چاک نوریس

چاک نوریس وقتی تنها ۱۸ سال داشت با همکلاسی‌اش دیان کِی هلوچک (Dianne Kay Holechek) ازدواج کرد، دایان تنها یک سال از چاک کوچکتر بود و این دو یک دیگر را در سال ۱۹۵۶ در دبیرستانی واقع در تورنس کالیفرنیا ملاقات کردند. در سال ۱۹۶۲، مایک، اولین فرزند چاک و دیان زاده شد و در سال ۱۹۶۳ چاک نوریس در رابطه‌ای که با زنی دیگر داشت از او دارای فرزند دختری شد. در سال ۱۹۶۴ نیز پسر دوم چاک نوریس و دیان به دنیا آمد.

چاک نوریس، هنرپیشه‌ای که هرگز از دیدن فیلم‌هایش خسته نشدیم

چاک نوریس و دیان در سال ۱۹۸۸ زندگی در کنار یکدیگر را پایان دادند و در سال ۱۹۸۹ رسما از هم جدا شدند، چاک نوریس حدود یک دهه مجرد بود تا اینکه در نهایت در سال ۱۹۹۸ با جینا اوکلی که یک مدل سابق بود ازدواج کرد. جینا ۲۳ سال از چاک نوریس کوچکتر بود و دو فرزند از ازدواج قبلی‌اش داشت. جینا در سال ۲۰۱۰ برای چاک دو فرزند دوقلو بدنیا آورد.

اگر خاطر شما باشد در بالا گفتیم چاک نوریس در جوانی طی رابطه‌ای با یک خانم، دارای دختری شد و در سال ۲۰۰۴ چاک نوریس در مصاحبه‌ای با مِری هَت در برنامه اینترتینمنت تونایت گفت این دختر را تا سن ۲۶ سالگی از نزدیک ندیده بود و دخترش تا ۱۶ سالگی نمی‌دانست که چاک نوریس پدر واقعی‌اش است. چاک نوریس در حال حاضر ۱۳ نوه قد و نیم قد دارد.

چاک نوریس به لحاظ دینی نیز فرد بسیار مذهبی است و تاکنون چندین کتاب در زمینه مسیحیت نوشته است. این هنرپیشه کهنه‌کار شدیداً اعتقاد دارد کتاب انجیل باید در مدرسه‌های آمریکا تدریس شود. نوریس به لحاظ سیاسی از طرفداران حزب دموکرات آمریکا است و بیشتر از ۳۲ هزار دلار از سال ۱۹۸۸ تاکنون به این حزب و اعضای آن کمک مالی کرده است. وی در انتخابات اخیر آمریکا نیز از طرفداران دونالد ترامپ بود.

واقعیت‌هایی جالب از زندگی چاک نوریس

چاک نوریس چندین سال در نیروی هوایی آمریکا خدمت کرد و سپس به ورزش‌های رزمی روی آورد و افتخارات زیادی را از آن خود کرد که در این زمینه می‌توان به قهرمان ۲ دوره مسابقات جهانی کاراته اشاره کرد. علاقه چاک نوریس به ورزش‌های رزمی باعث شد تا باشگاهی را با نام چاک کوک دو (Chun Kuk Do) راه اندازی کند، در این باشگاه به علاقه‌مندان ورزش‌های رزمی آموزش‌های لازم برای شرکت در مسابقات داده می‌شود. چاک نوریس مدعی است در باشگاه‌های رزمی که دائر کرده است به چهره‌های سرشناسی مانند استیو مک‌کویین، چد مک‌کویین، باب پارکر و پرسیلیا پرسلی، هنر‌های رزمی را آموزش داده است.

چاک نوریس در رشته جوجیتسو برزیلی و جودو کمربند سیاه دارد و دارای کمربند دان ۹ تکواندو است. این مهارت‌ها باعث شد تا نوریس مدتی در ارتش آمریکا به تکاوران آموزش‌های رزمی بدهد. جالب اینجاست که چاک نوریس به لحاظ تحصیلی نیز به مدارج عالیه رسیده و دارای فوق لیسانس ریاضیات است.

این هنرپیشه کهنه‌کار در چیزی بیشتر از ۳۰ اثر بلند سینمایی حضور پیدا کرد و آخرین نقش‌آفرینی چاک نوریس به فیلم بی‌مصرف‌ها ۲ باز می‌گردد که در این فیلم در کنار همقطاران قدیمی خود نقش‌آفرینی داشت و خاطره‌های خوبی را در ذهن هواداران زنده کرد.

چاک نوریس سریال معروف والکر، رنجر تگزاس را نیز در کارنامه‌اش دارد که این سریال از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ در شبکه‌های تلویزیونی آمریکا پخش شد. این هنرپیشه که خاطره‌های زیادی با او داریم از علاقه‌مندان به قایقرانی با کشتی‌های تندرو نیز است و در سال ۱۹۹۱ تیم او جایزه جهانی این رشته را از آن خود کرد. اگر خاطر شما باشد چاک نوریس در فیلم راه اژد‌ها به مصاف بروس لی رفت و از او شکست سختی خورد.

شوربختانه باید گفت عمر بروس لی به دنیا نبود که چاک نوریس در فیلم‌های دیگری نیز با بروس لی بازی کند، اما نوریس در جایی گفته است اگر مبارزه‌ای واقعی میان او و بروس لی ترتیب داده می‌شد، بدون شک از بروس لی شکست می‌خورد.

شوخی با چاک نوریس

سرسختی و جدیت چاک نوریس در فیلم‌ها باعث شده تا در فضای اینترنت شاهد شوخی‌های زیادی با این مبارز کهنه‌کار باشیم، بیشتر این شوخی‌ها بامزه به‌نظر می‌رسند و به همین منظور خالی از لطف نیست اگر در ادامه به قسمتی از شوخی‌هایی که در خصوص چاک نوریس مطرح شده اشاره کنیم.

گفته می‌شود به جای اینکه چاک نوریس از پیاز پوست‌کردن گریه‌اش بگیرد، اشک پیاز را در می‌آورد. اشک‌های چاک نوریس، سرطان را درمان می‌کند، اما افسوس که چاک در عمرش هرگز گریه نکرده است. اگر کسی چاک نوریس را ببیند، بدون شک چاک نوریس هم او را می‌بیند و اگر کسی چاک نوریس را نمی‌بیند باید مطمئن باشد که تنها چند ثانیه بیشتر تا مرگ فاصله ندارد. پشت ریش‌های چاک نوریس، خبری از چانه نیست و او یک مشت دیگر به چای چانه در زیر ریش‌هایش مخفی کرده است. دیوار بزرگ چین در اصل برای دورنگه‌داشتن چاک نوریس از این سرزمین ساخته شد و حتی این دیوار نیز نتوانست جلوی چاک نوریس از ورودش به چین را بگیرد. چاک نوریس تنها کافی است دستش را دراز کند و قلب دشمن را از سینه‌اش بیرون بکشد. چاک نوریس یک بشکه شیر را در عرض تنها چهل و هفت ثانیه سر می‌کشد. زمان برای هیچ انسانی در این دنیا توقف نمی‌کند مگر اینکه این انسان چاک نوریس باشد.

چاک نوریس، هنرپیشه‌ای که هرگز از دیدن فیلم‌هایش خسته نشدیم

سعی کردیم هر آنچه از چاک نوریس می‌دانستیم را با شما در میان بگذاریم، در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از طرفداران چاک نوریس هستید و اطلاعات جالبی از این اسطوره فیلم‌های اکشن می‌دانید، در قسمت نظرات این اطلاعات را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چاک نوریس؛ ستاره فیلم‌های اکشن دهه ۷۰»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..