تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خدمت رسانی رایگان به ۱۰ هزار سیل زده در استان لرستان/ ۸۹ سورتی پرواز برای امدادرسانی به سیل زدگان

رئیس علوم پزشکی لرستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به آخرین وضعیت مردم و امداد رسانی در مناطق سیل زده، اظهار کرد: به دلیل بارش‌های گسترده تقریبا تمام استان لرستان گرفتار سیل و عوارض ناشی از آن شدند و خسارات بسیار زیادی سیل وارد کرد.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاع رسانی‌های هواشناسی تیم‌های بهداشتی و درمانی به طور کامل آماده باش بودند تا در صورت وقوع سیل بتوانند خدمات امدادی را به مردم برسانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: ما ۱۴ پزشک متخصص در بیمارستان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی لرستان متمرکز کردیم و همه خدمات درمانی به سیل زدگان در بیمارستان‌ها ارائه می‌شود.

بستری 181 نفر از سیل زدگان در بیمارستان/ انتقال 90 بیمار مزمن با بالگرد به مرکز استان/ ۸۹ سورتی پرواز برای امدادرسانی به سیل زدگان/ خدمت رسانی به 10 هزار سیل زده در استان لرستان ۸۹ سورتی پرواز برای امدادرسانی به سیل زدگان ساکی با بیان اینکه ساکنان برخی از روستا‌ها گرفتار سیل بودند و امکان دسترسی زمینی به آن‌ها وجود نداشت، گفت: ما برای امدادرسانی از ۲ بالگرد دانشگاه علوم پزشکی لرستان و ۲ بالگرد هوا‌نیروز کمک گرفتیم و ۸۹ سورتی پرواز داشتیم و بیش از ۹۰ بیماری مزمن و مشکلات قلبی تنفسی و بیش از هزار نفر از روستاییان گرفتار در سیل را با این بالگرد‌ها جابه‌جا کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: در بیمارستان‌ها به بیش از ۱۰ هزار نفر در طی ۵ روز امداد رسانی کردیم و از این تعداد ۱۳۰ بیمار را به مرکز استان لرستان منتقل کردیم و تا کنون ۱۸۱ نفر بستری شده‌اند.

خدمات درمانی رایگان در مراکز درمانی و بیمارستان های صحرایی وی با اشاره به راه اندازی چند بیمارستان صحرایی در استان لرستان گفت: سپاه در پل‌دختر بیمارستان صحرایی ۳۲ تخت‌خوابی به همراه تجهیزات اتاق عمل، سی تی اسکن، ام آر آی و دندان پزشکی و سایر خدمات تخصصی را راه اندازی کرده است و همچنین یک مرکز درمانی نیز به کمک بهداری سپاه در معمولان راه اندازی شده است.

ساکی ادامه داد: افزون بر این‌ها ارتش نیز یک مرکز درمانی در استان لرستان برای خدمت رسانی به سیل زدگان راه اندازی کرده است.

بستری 181 نفر از سیل زدگان در بیمارستان/ انتقال 90 بیمار مزمن با بالگرد به مرکز استان/ ۸۹ سورتی پرواز برای امدادرسانی به سیل زدگان/ خدمت رسانی به 10 هزار سیل زده در استان لرستان سلامت بهداشتی مناطق سیل زده زیر ذره بین تیم‌های بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر توجه به بهداشت در مناطق سیل زده تصریح کرد: تیم‌های واکنش سریع بهداشتی بیماری‌های منتقله از آب و غذا و حیوان گزیدگی و سلامت آب شرب را بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: دیروز آب بخشی از پل‌دختر وصل شد و سلامت آب به شدت مورد رصد و پایش نیرو‌های بهداشتی قرار دارد.

ساکی اظهار کرد: پس از وقوع سیل ارتباطات با ۱۷۰ روستا قطع شده بود و ما با بالگرد تیم‌های بهداشتی را به این روستا‌ها اعزام کردیم و در روستا‌هایی که بهورزان توانایی امدادرسانی به مردم را داشتند دارو و مواد گندزدا در اختیار آن‌ها قرار دادیم تا سلامت مردم از نظر بهداشتی به خطر نیفتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: گند‌زدایی آب و مراقبت از بهداشت محیط در انتقال بیماری در مراحل اول مورد توجه قرار گرفت و هیچگونه اپیدمی عفونی تا کنون در مناطق سیل زده نداشته‌ایم و از همکاران بهداشتی برای مراقبت از سلامت مردم نهایت قدر دانی و تشکر را داریم، زیرا این بیماری‌های عفونی هستند که سلامت سیل زدگان را تهدید می‌کنند.

بستری 181 نفر از سیل زدگان در بیمارستان/ انتقال 90 بیمار مزمن با بالگرد به مرکز استان/ ۸۹ سورتی پرواز برای امدادرسانی به سیل زدگان/ خدمت رسانی به 10 هزار سیل زده در استان لرستان تامین نیاز دارویی مردم سیل زده استان لرستان وی درباره مشکل کمبود دارو در مناطق سل زده استان لرستان اظهار کرد: ما برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی با وزارت بهداشت در ارتباط هستیم و نیاز‌هایمان را به روز تامین می‌کنیم افزون بر وزارت بهداشت خیرین سلامت نیز برای تامین دارو مردم سیل زده پای کار آمده‌اند و تاکنون کمبود آن چنانی در حوزه دارو نداشته ایم و در صورت نیاز با هماهنگی با سازمان غذا و دارو بلافاصله نیاز دارویی مردم را تامین می کنیم.

وی یادآوری کرد: مردم استان لرستان از کمپ‌های امدادی استقبال نکردند و ۹۰ درصد مردم در خانه‌های خود پس از سیل مستقر شدند و تلاش می‌کردند تا حد امکان اموال خود را بازیابی کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خدمت رسانی رایگان به ۱۰ هزار سیل زده در استان لرستان/ ۸۹ سورتی پرواز برای امدادرسانی به سیل زدگان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..