تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم مشارکت همگانی اوقافی‌ها در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن

لزوم مشارکت همگانی اوقافی‌ها در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآنبه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی در دیدار خود با معاونان، مدیران، کارشناسان و کارکنان ستادی این سازمان به بیان بعضی از فضیلت‌های ماه‌های رجب و شعبان پرداخت و با تأکید بر لزوم پاسداشت نعمت ولایت، گفت: به همکارانمان در سازمان اوقاف و امور خیریه به‌پاس مجاهدت‌هایی که در این ایام در بحث کمک به سیل‌زدگان انجام دادند، تبریک می‌گویم. ما این فعالیت‌ها را ارج و اجر می‌نهیم.

وی به فعالیت‌های متراکم انجام‌شده در استان‌ها برای خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان اشاره کرد و یادآور شد: از روز اول جاری شدن سیل در استان گلستان بنده پیگیر امور بودم. همکاران ما در استان‌ها بدون سروصدای رسانه‌ای واقعاً در این زمینه مجاهدت کردند. قصد ما این بوده است که در این حوادث صرفاً آنچه که مردم نیاز دارند، مرتفع کنیم.

خاموشی در ادامه سخنانش تصریح کرد: پیش از آغاز سال به من اطلاع دادند که ما اعتباری از محل موقوفات برای اطعام داریم که بنده گفتم چون توطئه دشمن در زمینهٔ صدمه زدن به طعام و خوراک مردم است این اعتبار را برای سال ۹۸ نگه دارید که در بدو سال جاری این اتفاقات رخ داد. جمع‌بندی ما این است که مردم هم خیلی در این زمینه به ما کمک کردند؛ یعنی جنبه خیریه در کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده وجهه خیلی نمایانی داشت.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: تشکر می‌کنم از مسئولان و کارکنان اوقاف و امور خیریه استان‌های گلستان، مازندران، همدان، خوزستان، لرستان، فارس. همچنین تشکر می‌کنم از مسئولان اوقاف و امور خیریه استان‌های مرکزی، خراسان شمالی و سمنان که آنها هم کمی درگیر خدمت‌رسانی به مردم بودند و استان‌های معین مثل استان اصفهان که برای کمک به سیل‌زدگان اعانه جمع‌آوری کردند.

خاموشی اظهار کرد: در سمنان به من خبر دادند که وقفهای جدیدی پیرامون حوادث صورت گرفته است. جالب است که وقتی مردم این کمک‌ها را می‌بینند به دنبال چنین وقف‌هایی می‌روند. از همه همکاران تشکر می‌کنم و مفتخرم که خداوند به ما لطف کرده که در این نهاد مقدس خدمتگزار مردم باشیم.

وی گوشزد کرد: این ظرفیت به ما نشان داد که باید به جریان خیریه که در کنار وقف مطرح بوده خیلی جدی‌تر بپردازیم و مردم را درگیر آن کنیم. تصمیمی گرفته شد که ما اعتبار بقاع متبرکه را در خود بقاع حفظ و هزینه کنیم و همه دیدیم که با علامت امامزادگان در آق‌قلا غذای گرم برین سیل زدگان توزیع شد که جلوه خیلی زیبایی داشت.

خاموشی در ادامه افزود: در طرح افق که در بقاع متبرکه اجرا می‌شود مقرر شده است که مسائل اجتماعی را مقدم بر مسائل فرهنگی ببینیم و از منظر اجتماعی وارد مسائل فرهنگی شویم. به نظرم این طرح تأثیرات خوبی داشته است. ان شا الله در سال پیش رو بحث امور خیریه را باانضباط‌تر، دقیق‌تر منسجم‌تر و با تبلیغ و ترویج بهتری با همراهی مردم پیگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: امیدوارم در سال ۹۸ مثل ورودی که در بحث سیل داشتیم راجع به تولید ملی هم بتوانیم فعالیت مناسبی داشته باشیم. فکر می‌کنم که سازمان اوقاف به خاطر سرمایه‌ای که دارد، می‌تواند سهم درخوری برای تقویت تولید ملی داشته باشد.

خاموشی تذکر داد: باید برای افزایش تولید ملی برنامه‌ریزی کنیم که یکی از راهکارهایش حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان و برنامه‌ریزی مناسب در مورد موقوفات زمین‌های کشاورزی است. ان شا الله سازمان اوقاف و امور خیریه بتواند در پایان سال جاری گزارش مناسبی را بدهد که ما در تولید ملی چه سهمی را داشته‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: ما سال ۹۸ را داریم با مسابقات بین‌المللی قرآن آغاز می‌کنیم. از تک‌تک همکاران تقاضا می‌کنم که در این زمینه مشارکت کنند تا این مسابقات مفخم و با پرچم بسیار بلند اجرا شود و یک دیپلماسی قرآنی مناسبی در زمان فعلی شکل بگیرد.

خاموشی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه ما باید حافظ بیت‌المال و حافظ نیات واقفین باشیم، گوشزد کرد: حتماً در این زمینه احتیاط کنید حتی بیشتر از اموال خود مراقب اموال وقفی باشید.

وی در پایان سخنانش بر ادامه تعیین امنا برای موقوفات و پررنگ شدن نقش نظارتی و پرهیز از تصدی گری در سازمان اوقاف تاکید کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم مشارکت همگانی اوقافی‌ها در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..