تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیوند عضو از دهنده ایرانی به گیرنده خارجی ممنوع است/ سفر گردشگران به ایران برای پیوند عضو

جان‌بابایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

پیوند عضو از دهنده ایرانی به گیرنده خارجی ممنوع است/ سفر گردشگران به ایران برای پیوند عضوقاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: متأسفانه گاهی افراد سوء استفاده‌هایی از حوزه سلامت انجام می‌دهند به طوری که به خاطر ارزانی دارو و تجهیزات پزشکی قاچاق از کشور به کشور‌های همسایه و همجوار صورت می‌گیرد و همین مسئله ممکن است باعث بروز آسیب جدی به مردم و بیماران شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه معاونت درمان برنامه‌ها و کارهایش بر اساس جلب مشارکت‌های مردمی است و به نوعی معاونت اجتماعی را در خود اقدام کرده است، زیرا امروزه بسیاری از انجمن‌ها مانند EB، کلیوی و قلب در ارائه خدمات بهداشتی – درمانی و حوزه سلامت کمک حال وزارت بهداشت بوده و اقدامات مناسبی را انجام می‌دهند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به آخرین آمار پیوند عضو در کشور، افزود: در حال حاضر سالیانه هزار و ۲۰۰ پیوند مغز استخوان و ۷۰۰ پیوند کبد و همچنین ۱۲۰ پیوند قلب در کشور انجام می‌دهیم و خوشبختانه از نظر امکانات و تجهیزات پزشکی و نیروی متخصص در مرحله‌ای قرار داریم که افراد خارجی برای انجام پیوند تحت گردشگران سلامت به کشورمان سفر می‌کنند.

جان‌بابایی افزود: گردشگران سلامت که برای انجام عمل پیوند به ایران سفر می‌کنند باید دهنده و گیرنده از مردمان خارجی باشند و بر اساس قانون پیوند عضو از دهنده ایرانی به فرد خارجی ممنوع است.

وی بیان کرد: ما در زمینه پیوند عضو نمی‌توانیم مردم را نگران کنیم و متأسفانه در حدود ۲۵ هزار نفر در لیست نوبت انتظار جهت پیوند قرار دارند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای اهدای عضو در زمان مرگ مغزی باید کار فرهنگی بیشتری در این خصوص انجام بگیرد و مردم باید آگاه باشند که فردی که دچار مرگ مغزی شده امکان ادامه حیات برایش وجود ندارد و تنها چند ساعت پس از مرگ مغزی امکان اهدای عضو به بیماران و افراد نیازمند است.

معاون درمان وزارت بهداشت یادآوری کرد: هر فرد مرگ مغزی می‌تواند در بهترین حالت هشت عضو خود را به بیماران و نیازمندان اهدا کند و من امیدوارم با فرهنگ‌سازی آمار اهداکنندگان عضو افرادی که دچار مرگ مغزی شده‌اند در کشور با توجه به لیست نوبت انتظار افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیوند عضو از دهنده ایرانی به گیرنده خارجی ممنوع است/ سفر گردشگران به ایران برای پیوند عضو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..