تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اپل دانشمند ارشد گوگل را به عنوان مدیر یادگیری ماشین استخدام کرد

اپل یکی از متخصصان برجسته‌ی هوش مصنوعی و یادگیری عمیق گوگل را به استخدام خود درآورد.

اپل ایان گودفلو، متخصص برجسته‌ی هوش مصنوعی را از گوگل ربوده تا او را به عضویت تیم هوش مصنوعی و یادگیری عمیق خود درآورد. گودفلو تغییر شغلی‌اش را در صفحه‌ی لینکداین خود اعلام کرد. او که پیش‌تر یکی از دانشمندان ارشد گوگل بود، حال به‌عنوان مدیر یادگیری ماشین در گروه پروژه‌های خاص اپل مشغول به‌کار خواهد بود.

مقاله‌های مرتبط:

غول فناوری کوپرتینو از الگوریتم‌های یادگیری ماشین بهره‌های فراوانی می‌برد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به کاربردهایی نظیر پیشنهاد محتوا، عکاسی، سیری، امنیت بیومتریک اشاره کرد. براساس اعلام اپل، این شرکت از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در اپلیکیشن خبری اپل نیوز پلاس، به منظور پیشنهاد مقالات استفاده خواهد کرد.

گودفلو بیشتر به جهت کار روی شبکه‌های رقابتی مولد (Generative Adversarial Networks) یا به اختصار GAN مشهور است. این تکنیک از دو شبکه‌ی عصبی تولیدکننده و تفکیک‌کننده برای تفکیک بهتر داده‌های تولیدی از داده‌های واقعی بهره می‌برد. او در گوگل، تحقیقاتی روی GAN و ظرفیت امنیتی آن انجام داد.

GAN که گاهی برای خلق تصاویر و ویدیوهای «کاملا ساختگی» (deepfake) به کار گرفته می‌شود، ابزاری کاربردی در سیستم‌های هوش مصنوعی است. شرکت اپل هم در این زمینه تحقیقاتی را انجام داده و در مقاله‌ای در سال ۲۰۱۶ جزئیات کار خود در راستای بهبود سیستم‌های بینایی ماشین با استفاده از GAN را توضیح داده‌است. به‌طور دقیق‌تر، روش اپل شامل آموزش الگوریتم‌های بینایی ماشین برای شناسایی اشیای واقعی با استفاده از تصاویر ساختگی رایانه‌ای می‌شد.

گودفلو دانش‌آموخته‌ی دانشگاه استنفورد در رشته‌ی علوم رایانه‌ای بوده و PhD خود در یادگیری ماشین را از دانشگاه مونترآل دریافت کرده‌است. او سابقه‌ی کار در گوگل و OpenAI و درآمدی معادل ۸۰۰ هزار دلار در سال دارد.

Ian Goodfellow

ایان گودفلو

اپل در گذشته هم از میان متخصصان هوش مصنوعی گوگل، صیدهایی داشته‌است. شاخص‌ترین استخدام اپل در این رابطه، جان جیاناندرا، مدیر سابق بخش جست‌وجو و هوش مصنوعی گوگل محسوب می‌شود.

شما در این رابطه چه فکر می‌کنید؟ آیا اقدام اپل دور از اخلاق و حرفه‌ای‌گری است؟ آیا گوگل باید قدر دانشمندان هوش مصنوعی خود را بیشتر بداند و شرایط بهتری برای آنان فراهم آورد؟ اپل چه آینده‌ای برای هوش مصنوعی در اکوسیستم خود متصور است؟ دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اپل دانشمند ارشد گوگل را به عنوان مدیر یادگیری ماشین استخدام کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..