تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عمل به بیانیه رهبر انقلاب با بهره گیری از توانمندی جوانان/ همدلی و هم افزایی راه مقابله با دشمنان است

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مطرح کرد؛

عمل به بیانیه مقام معظم رهبری با بهره گیری از توانمندی جوانان/ همدلی و هم افزایی راه مقابله با دشمنان استعلیرضا زند وکیلی که چند ماهی است معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شده است، در گفتگو با  خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رویکرد و فعالیت‌های این معاونت گفت: مجوز تمامی برنامه‌های هنری از جمله کنسرت ها، تئاترها، نمایشگاه‌های هنری و... که در فرهنگسرا‌ها و مراکز زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری برگزار می‌شود را معاونت هنری این سازمان صادر و همچنین بر حسن اجرای آن رویداد در ایام برگزاری نظارت می‌کند.

وی در خصوص مهمترین برنامه‌های سال ۹۷ اظهار کرد: در سال ۹۷ جشنواره و برنامه‌های فرهنگی هنری مختلف در مناسبت‌های ملی و مذهبی برگزار شد، یکی از این ویژه برنامه ها، جشنواره موسیقی «پیامبر مهربانی» بود که گروه‌های موسیقی بسیاری از کشور و کشور‌های همجوار در این جشنواره شرکت کردند.

زندوکیلی افزود: سلسله برنامه‌های «بهار مهربانی» که در هفته وحدت و با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد از دیگر برنامه‌های شاخص و تاثیرگذار سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۷ بود. همچنین مراسم‌های نمادین اقوام، گروه‌های موسیقی و... که معمولا در شهر‌های دیگر برگزار می‌شد به پایتخت نیز آمد و این برنامه‌های سنتی در شهر تهران مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تشریح چشم انداز سازمان برای سال آینده بیان کرد: «هنر برای همه» از جمله برنامه‌های مهمی است که برای سال ۹۸ تدوین شده است، این طرح روز ۴ فروردین و با اجرای محمد معتمدی خواننده فاخر و ارزشی کشورمان آغاز  شد. به طور میانگین از چهارم تا هفتم فروردین روزی ۲ سانس کنسرت داشتیم.

وی در پاسخ به اینکه هدف سازمان از تدوین و اجرای طرح «هنر برای همه» چیست گفت: «هنر برای همه» یعنی هنر در دسترس عموم قرار بگیرد آن هم از جنس فاخر و درجه یک؛ همانطور که می‌دانید قیمت بلیط کنسرت‌ها و تئاتر‌های فاخر گران است و معمولا قشر متوسطه جامعه هم برای خرید آن‌ها مشکل دارند چه برسد به خانواده‌های مستضعف که به دلیل این قیمت‌ها از فضای هنر دور می‌مانند، از این رو با رسانه‌ای شدن این طرح و تبلیغات گسترده آن در فضا‌های مجازی، هنرمندان فاخری که نگاه مردمی تری دارند به این جریان پیوستند، اولین هنرمندی که از «هنر برای همه» استقبال کرد آقای محمد معتمدی بود، البته در طول سال دیگر هنرمندان از رشته‌های مختلف هم کار خود را در قالب این طرح برای مردم اکران خواهند کرد.

زندوکیلی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم سال ۹۸ جشنواره هنری شهر است، این جشنواره قبلا فقط در رشته‌های فیلم و تئاتر برگزار می‌شد، اما امسال هنرمندان تمامی رشته‌ها می‌توانند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا در سال جدید هم شاهد همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با وزارت ارشاد خواهیم بود یا خیر گفت: «بهار مهربانی» یک نقطه عطفی در همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با وزارت ارشاد محسوب می‌شود، البته ما پیشتر و بعد از آن هم برنامه‌هایی را با وزارت ارشاد انجام دادیم، اما از آنجایی که بهار مهربانی یک طرح ملی بود و در هیات دولت مطرح و تصویب شده بود نسبت به سایر برنامه‌ها و همکاری‌ها شاخص‌تر شد.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: ما نه تنها با وزارت ارشاد بلکه با سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها نیز همکاری داریم، برای اجرای برنامه‌های مشارکتی اعلام آمادگی کرده ایم که در مقابل آن سازمان‌ها و مراکز نیز به این مشارکت‌ها پاسخ مثبت داده اند. به نظرم برنامه‌های مشارکتی، به نوعی مدیریت در مصارف و هزینه هاست و برکات زیادی هم به همراه دارد.

وی درباره برنامه‌های تجسمی معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ایام نوروز اظهار کرد: مراکز مختلف هنری به علاوه فرهنگسرا‌هایی که نگارخانه دارند در ایام نوروز میزبان نمایشگاه‌های هنری و علاقه‌مندان بودند، در موزه هنر‌های دینی امام علی (ع) در دو نوبت نمایشگاه برگزار شد، همچنین باغ موزه هنر ایرانی، موزه سندوزی و باغ موزه قصر هم پذیرای اهالی تجسمی بودند.

زندوکیلی در ادامه در پاسخ به اینکه چه برنامه‌هایی معاونت هنری برای گام دوم انقلاب دارد، بیان کرد: کارگروهی برای پیشبرد این بیانیه در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشکیل شده است، باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری بر سبک زندگی و استفاده از ظرفیت‌های جوانان، یکی از ماموریت‌های اصلی این کارگروه تدوین برنامه‌های فراگیر مطابق با فرمایش رهبری است.

وی افزود: در سال جدید همانند سال‌های پیشین از توانمندی جوانان بهره خواهیم برد تا از مرز شعار رد شویم و اهدافمان را به نگاه رهبری که نگاه عمل گرایانه است، نزدیک کنیم.

زندوکیلی در پایان ضمن تبریک سال نو، خطاب به مردم ایران گفت: با توجه به وضعیت فعلی کشور که شرایط سختی را برای مردم رقم زده است، همه باید در کنار یکدیگر همدل و هم افزا باشیم. با همراهی و تلاش‌های گروهی می‌توانیم به آن ایده آلی که یک ایرانی مسلمان می‌تواند انجام دهد، برسیم و دست دشمنانی که کمر به نابودی کشورمان بسته اند، را از وطن کوتاه کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عمل به بیانیه رهبر انقلاب با بهره گیری از توانمندی جوانان/ همدلی و هم افزایی راه مقابله با دشمنان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..